Na 2 IVF pogingen hopen wij in de volgende cyclus onze cryo terug te laten plaatsen. Wij kunnen mee doen aan de Antartica Trail (zie www.antarticatrail.nl). Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaring en ik hoop natuurlijk op positieve ervaringen.
Haha, wilde net een topic gaan openen, wil proberen resultaten van ziekenhuizen waar al standaard zónder meds wordt gewerkt voor de cryo's vergelijken met die waar wél met progynova/utrogestan wordt gewerkt. Wij gaan ook meedoen, in december hebben we besloten het ivm kerst (en dus kans "verkeerd" uit te komen zonder meds) niet te doen, maar aangezien het AMC normaal gesproken mét prog/utro werkt en ik echt heel beroerd word van de utrogestan hoop ik nu in de groep te worden ingeloot die niet met utrogestan werkt. In welk ziekenhuis loop jij?
Ik dacht Antarcticatrail???? waar gaat dit over??? Ik zag meteen zo'n sledehondengroep voor me over sneeuw en ijs..... Nu werkt t linkje en snap ik t helemaal! Altijd goed om met zo'n onderzoek mee te werken denk ik; heel belangrijk voor de toekomst van vruchtbaarheidsbehandelingen. Hoeven deelnemers de behandeling niet te betalen? Ik ben wel benieuwd wat er uit komt want ik heb een medicamenteuze cryotp gehad en dat vond ik best heftig! Succes meiden! Xxx Hypo
Had er al eens iets over gelezen. Ik loop in DD en kon niet meedoen aan het onderzoek, maar in DD mag je zelf kiezen wat je wilt! Ik heb 2 cryo cyclussen gehad. Dus 1x met Progynova en Utrogestan cryo tp gehad met als resultaat niet zwanger en vorige maand zonder meds (zelfs geen Pregnyl) cryo tp gehad en wel zwanger voor het eerst na 11 embryo's! (helaas nu niet meer...) Noem het toeval of... Eerste tp zonder meds dan ook (andere keren waren altijd na stimulatie) en het was raak!
Sikki, zie nu pas dat het bij jou fout is gegaan... Sterkte. Hypo, er werken meerdere ziekenhuizen mee, ze willen 1150 deelnemers totaal (of eigenlijk 1150 cryoTPs), zitten nu ongeveer op 200. Het geldt gewoon als normale cryoTP, maar dat maakt volgens mij ook alleen uit voor mensen die al meer dan 3 pogingen gehad hebben toch, anders valt het gewoon onder ICSI/IVF nrX. Heb het eignelijk helemaal niet nagevraagd, zal ik overmorgen ook even doen.... Ik vond inderdaad de TPs met meds ook wel heftig. Deca en puregon heb ik weinig last van, maar utrogestan word ik zo enorm beroerd van (misselijk, doodmoe, opgeblazen, pijnlijke borsten), dus hoop dat we in augustus zónder meds mogen. Moet dan wel wat vaker naar het ziekenhuis, maar liever dat dan die bolletjes.
hoi mippie,sikki en hypo en andere lezers, bandakt voor jullie reactie. Ik zag idd dat de link niet klopte maar ik kon het niet meer wijzigen. Ik heb nu 2x een IVF poging gehad waar de artsen heel erg positief waren. Beide keren 23 eitjes,1x 6 bevrucht en de 2e keer 11. Nu is er dan eentje over gebleven. Wij lopen in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik was ook heel erg benieuwd naar reacties van andere maar helaas is daar niet veel over te lezen. Ook niet op de site. Bij het Erasmus is een loting. Mijn voorkeur ging naar de TP met medicatie. Ik heb geen last van de hormonen en voor mijn gevoel heb ik dan iets meer kans. Het zal wel tussen m'n oren zitten.... Ik hoop begin juli te starten....
Em, ik heb ook net geloot... en ik mag in augustus in eigen cyclus starten (waar ik ook op hoopte; in het AMC is het normaal mét hormonen en ik word echt heel beroerd van de utrogestan). Ik moet dus op dag 11 komen voor een echo, en dan alleen pregnyl spuiten, verder geen medicijnen. Nu eerst even vakantie, in augustus gaan we weer verder.