Maandag mijn 6e en laatste IUI gehad....IVF/ICSI wordt gestart, slagingskans met lui eigenlijk nihil. ...maar ik heb elke x zo'n buikpijn na de behandeling...wie herkent dit, heb. 2 tabletten chlomid gehad 100mg, en als laatste pregnyl gespoten.....het is ondertussen bijna vrijdag....ik kan het me herinneren van vorige keren, en elke x is het net zo heftig.....ik heb ook aardig last cd hormonen, hoofdpijn, zwaar haggis. de laatste gyn zei dat ivf minder zwaar zou zijn kwa hormonen....? En vond het raar dat we niet eerder met.ivf zijn gestart...maar de andere gyn.wilde perse de zes pogingen volmaken...omdat ivf zoveel zwaarder is, twee gynaecologen (heb er wel al vijf gezien daar) en twee verschillende meningen, zelfde zkh...
Ivf minder zwaar qua hormonen? Dat lijkt me niet! Met ivf gebruikte ik 5 verschillende hormonen, slikken en spuiten en inbrengen. Met iui 2 geloof ik. En wat slordig, 2 tegenstrijdige geluiden van de gyns. Wij moesten verplicht 6 Iui doen voordat we in aanmerking kwamen voor Ivf.
Ik denk niet dat de hoeveelheid hormonen iets zegt over hoe zwaar het is. Het spuiten moet je even de eerste stap zetten maar zodra je die hebt gezet is het klaar en draai je je hand er niet meer voor om. Ik heb nu (nog zonder ivf/icsi) elke maand 3 verschillende hormonen. Maar ik vind dit qua bijwerkingen veel minder heftig dan die 3 maanden clomid. Dat was echt hel.. Het ziekenhuis wil je zoveel mogelijk kans geven. Ook al is je kans per ronde redelijk laag, zolang het zaad niet echt héél slecht is willen ze vaak toch de 6 iui's afmaken. Want ivf/icsi is wel de laatste stap. Je krijgt dan maar 3 kansen. En als je genoeg cryo's overhoudt dan krijg je aardig wat kansen. Maar als je dat niet hebt dan is het echt heel weinig..