Een dag(deel) zonder werk en kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Triangel, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

Dank voor alle reacties! Mijn man kan in het halen en brengen helaas geen groter aandeel hebben. Het is niet dat alle zorg daardoor op mij neer komt hoor, sterker nog, zodra ze ziek zijn, zorgt hij voor de kinderen en neemt vrije uren op of werkt s avonds door. Met mijn werk (onderwijsassistente) gaat dat niet. Het heeft dus ook weinig zin om eerder te beginnen, want daardoor kan ik niet eerder stoppen met werken.

Ik baal er van dat het financieel niet mogelijk is voor ons om dan zelf alles te dokken voor een extra dagdeel zonder toeslag. Met drie kids loopt dat lekker op namelijk. Ik weet dat de oudste echt heel blij zou zijn als ze meer naar het kdv mag, die vind het daar echt geweldig en de jongste twee hebben ook nog nooit een traan gelaten, ze hebben het daar gewoon echt heel goed en daarom zou ik ze ook gerust een dagdeel extra brengen als ik de financiële middelen had gehad.

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar je wil iedere week een dagdeel voor jezelf? Ik denk dat dat er dan niet inzit. Dus ik zou zeggen, oké dat kan niet, wat kan dan wel? Wat wel kan is wat ik eerder al aangaf; een dag vrij nemen op werk en kinderen toch laten opvangen. Of een ruildag opnemen als je thuis bent. Het lukte mij op die manier vrij regelmatig.

3. Triangel

Ik denk ook dat dat er niet in zit. Maar zoals ik al aangaf in de OP, ik ben benieuwd hoe anderen dit doen. Het zou kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik werk in het onderwijs en dus kan ik geen vrije dagen op nemen. In de vakanties gaan de kinderen wel naar het kdv, dus op de dagen dat ik dan ook daadwerkelijk niet naar school ga, heb ik tijd voor andere dingen en ik merk dat ik dat echt nodig heb om bij te benen hier thuis, in allerlei praktische zaken.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Eigenlijk heb ik dat nooit gehad, extra dagdelen zonder kinderen. Toen ze klein waren.

Wat ik wel had was een (schoon)moeder en buurvrouwen die even wilden oppassen voor een doktersbezoek bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld met mijn buurvrouwvriendin pasten we om de beurt even op elkaars kinderen. Konden we boodschappen doen.

Hoe ziet jouw sociale netwerk eruit? Heb je mensen in je omgeving die je gemakkelijk kan vragen?

Verder de eisen niet te hoog stellen :). Ze worden vanzelf groter en zelfstandiger waardoor je je handen vrij krijgt.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Dan heb je toch heel veel vrije dagen zonder kids?
    Als ik een halve dag had zonder kids per jaar vond ik het al veel.

6. Triangel

Jup, ik heb in de vakantie wat extra's, al doe ik dan wel nog dingen voor school dus zo heel veel blijft er ook weer niet over van die vier dagdelen. Maar we hebben nu zelf het idee gekregen om de dagdelen die in de vakantieweek overblijven, te verdelen in de weken er voor en er na.

7. auroraa

auroraa Niet meer actief

Als ik een paar uurtjes voor mezelf wil hebben moet ik vrij nemen van mn werk. Kinderen kunnen niet extra naar de opvang en ik heb nooit oppas en werk 24 uur. Dus af en toe neem ik een dag of een paar uurtjes vrij. En als mn vriend thuis is kan ik af en toe even rustig douchen of naar de wc ;)

Deel Deze Pagina