Omdat ik me aan het orienteren ben op nieuw werk vroeg ik me af of er hier iemand is die ervaring heeft met werken als manager in de kinderopvang? Hoe bevalt het en wat doe je zo'n beetje gedurende de dag en natuurlijk, is het goed te combineren met kinderen?
ik werk niet als manager maar ondersteun mijn unitmanager wel regelmatig bij haar dagelijkse taken. als eerste, heb je al ervaring in de kinderopvang? er zijn weinig vacatures als manager want de baan is erg gewild. bij ons (en dat is een zeer grote organisatie) kom je er alleen tussen als je een pedagogische opleiding op hbo/wo niveau hebt aangevuld met een management opleiding op hbo niveau. ervaring als groepsleidster is ook vaak belangrijk. wat je doet: - mensen aannemen/ontslaan, in samenwerking met p&o -zorgen voor voldoende bezetting - als brug functioneren tussen directie/regiomanager en de werkvloer - uitvoeren van het beleid, dus het is jouw taak ervoor te zorgen dat de leidsters het beleid van de organisatie uitvoeren - contacten onderhouden met leidsters, collega's, ouders, scholen (want: ook bso!) - ouders/leidsters met klachten komen bij jou - voorzitten van vergaderingen - uurbrief van de leidsters controleren - er zo is er nog veel meer. het is een heel drukke baan. wel goed te combineren met kinderen, aangezien je meestal gewoon kantoortijden werkt. veel managers werken ook niet fultime.