Een dag niet voeden? (11mnd)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esli, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden

Mijn kleintje is intussen bijna een jaar (nog 4 weekjes..) en ik voed nu nog smorgens en savonds. Ik heb al maanden geen stuwing ofzo meer en geloof dat mn productie ook wel redelijk stabiel is.

Hoe zou t nu zijn als ze een keertje een of 2 voedmomenten zou missen? Dat ze bijvoorbeeld op maandagochtend drinkt en dan pas op dinsdagochtend of dinsdagavond weer? Afgezien van mijn risico op stuwing enzo, zou mijn productie dat aankunnen? Dan drinkt ze dus eigenlijk een hele dag niet bij me.

Oh ik moet er even bijzeggen dat ik al een half jaar niet gekolfd heb, dus dat dat eigenlijk geen oplossing is voor zo'n keertje. Anders was het wat simpeler opgelost ;)

Bedankt voor het meedenken.
    Ilse

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zeggen van wel ... maar dat is gevoelsmatig ;).

Je zegt dat kolven geen optie is, maar je zou allicht gewoon eventjes kunnen kolven zodat er wel een signaaltje wordt afgegeven (dus niet kolven voor 200 ml) en dan weer stoppen. Of de druk wegkolven als je stuwing krijgt en het pijnlijk / vervelend is ...

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Dat is natuurlijk wel een mogelijkheid ja, kolven ivm stuwing. Want een voeding afkolven gaat niet lukken. Ik had het een tijdje terug eens geprobeerd, ze was een dagje weg en later terug dan verwacht, waardoor er een voeding uitviel. Ik ging er eens goed voorzitten, muziekje op, fotootje erbij en kolven maar. Na een kwartier was het netto resultaat zo'n 15ml! Frustrerend dus ik heb het daarna maar opgegeven :)

4. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nu met 10 maanden nog 4 voedingen en heb wel eens een voeding niet gekolfd en dan zat er dus 11 uur tussen ipv 5 of 6, maar dat voel je dan wel. Dus ik zou zeker je kolf in de buurt houden voor de eventuele stuwing. Ik denk niet dat je productie opeens keldert als je een dag niet voedt; je geeft zelf ook aan dat die behoorlijk stabiel is.

Succes!

5. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oke, dan kan ze dus een nachtje bij me weg zijn, zonder dat de bv er onder lijdt. Niet dat ik daar om zit te springen hoor, maar omstandigheden 'dwingen' er soms toe.

Bedankt voor het meedenken.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Moet wel lukken denk ik hoor... al kan het wel zijn dat jij/je borsten het minder fijn vinden. Nu sla ik ook wel eens een dagje over maar het eerste anderhalf jaar was dat altijd wel gevoelig. Nu maakt het niet meer uit. Ik geef ook gem. 2 voedingen per dag.

Deel Deze Pagina