Ik heb in mijn rechterborst een harde pijnlijke plek die mijn zoontje niet weggedronken krijgt. Ook lukt het niet om deze weg te kolven. De rest van mijn borst voelt wel leeg aan dus het lijkt alsof er iets dicht zit. Ik ben zo bang voor een borstontsteking. Wat kan ik nu doen? Mijn zoontje drinkt op het moment sowieso niet heel fanatiek, hij laat heel vaak los omdat alles om hem heen interessanter is. Ik begin al iedere keer met de pijnlijke kant, maar meestal hoeft hij daarna de andere kant niet meer dus ben ik weer bang dat ik daar straks met hetzelfde probleem zit Een beetje een visuele cirkel ben ik bang. De plek zit er sinds vandaag trouwens.
Hallo, Hoe is het nu met die plek? Balen altijd zoiets waar je niet echt grip op kan krijgen, je wordt daar dan zo onzeker van. Ik probeer je wat tips te geven. Ga voeden in een donkere ruimte (bv op bed in de slaapkamer) om zo prikkels te reduceren. Zorg dat de doorbloeding optimaal is, bijvoorbeeld door warme compressen te gebruiken (of onder de douche of in bad) en dan kolven of direct daarna aanleggen. Voedt inderdaad de pijnlijke kant eerst. Leg zo aan dat het kinnetje in de richting van de pijnlijke plek wijst. De ervaring is dat die kant vaak het krachtigst wordt leeggemasseert. Houdt inderdaad ook de andere kant in de gaten... neem verder voldoende rust en let op jezelf. Succes meid!! Ilse