Even weer een update: Vandaag telefoon gehad van de kinderarts. Groot overleg geweest met kinderartsen, longartsen, kinderchirurgen ect ect.....conclusie: Romy moet geopereerd worden ! De PH sonde was enorm slecht en dit betekend dat Romy ernstige reflux heeft. Romy heeft deze sonde 24 uur gehad en heeft daarin 280 keer maagzuur/braaksel in haar slokdarm gekregen....hiervoor heeft ze al medicatie maar het mag niet helpen. De kans dat romy haar eigen verslikt in haar eigen braaksel of maagzuur is dus elke dag zeer groot, en het gevaar is er dus altijd ! Haar longen zijn al ernstig beschadigd, maar helaas dus ook haar slokdarm. We worden binnenkort gebeld door de kinderchirurg, en hopen dan ook een datum te krijgen. Voorlopig moet Romy eerst weer een beetje opknappen van de vorige longontsteking. De operatie duurt heel lang, en ze moet natuurlijk in een goede conditie onder narcose ! Ik had zo gehoopt dat het ons meiske allemaal bespaard kon blijven, alsof ze nog niet genoeg voor haar kiezen heeft gehad ! Nu alleen duimen draaien dat de operatie slaagt, en haar reflux daarmee onder controle is........helaas is de operatie niet succes gegarandeerd, maar we blijven positief !!! We blijven duimen voor Romy!!
Pfff, gut zeg, zou ze dit altijd al gehad hebben? Nooit last van gehad als babietje? Arm kind, maar dit lijkt me op een bepaalde manier ook wel "beter" dan een auto-immuunziekte die haar longproblemen zou veroorzaken. Maar zo'n operatie is natuurlijk heel ingrijpend, das ook afschuwelijk Hoop dat ze complicaties haar een tijd bespaard blijven zodat ze mag aansterken.
ooooooooooooooooo wat erg zeg. 280 keer, arm kind! ik hoop dat ze snel geopereerd mag worden, zodat ze zich wat beter gaat voelen. sterkte Ilona en Romy!
jeetje meisje toch, ze moeten je wel hebben he. Kom op meisje sterk goed aan dan is het snel achter de rug
Jeetje! Ik dacht na lange tijd even kijken hoe het met Romy is. Gelukkig inmiddels al wat beter maar wat een dal weer. Lieve Ilona heel veel sterkte!
jeetje het is Romy niet gegund he Arm kind. Ik hoop dat de operatie niet te lang op zich laat wachten en dan alles dan snel goed mag gaan!
Ik begon dit topic te lezen en had een lach op mijn gezicht! Wat was ik blij dat jullie als gezinnetje weer fijn thuis mochten zijn, zoals het hoort.. En dan het rotnieuws dat Romy weer, alweer opgenomen moest worden.. Kippenvel overal en de angst komt op.. Vreselijk! Ik ben wel 'blij' te horen dat ze in ieder geval weten wat voor Romy zo gevaarlijk is en ze stappen ondernemen! Nu aansterken en dan die heftige operatie, duimen draaien hier! Heel veel sterkte.. Weet dat er hier aan jullie gedacht wordt!
Wat een hoop zorgen.Maar ook wat een ontzettedn sterk meisje is Romy,wauw! Zet hem op Romy,mama,papa en zusje
Heel veel sterkte met en voor jullie meisje..wat erg wat ze allemaal mee mortakrn op zoμ'n jonge leeftijd.. Heel veel sterkte voor de operatir!
Och jee... arme romy! wat een kanjer ben je toch...! arme meiske wat je allemaal door moet maken. Heel veel sterkte. we gaan weer duimen draaien voor je!