Tandarts dochter bijna 5

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamvanjessie, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Goedemorgen,

Ik moet ff mijn verhaal kwijt. Mijn dochtertje nu bijna 5 heeft al een aantal gaatjes. Vorig jaar wou de tandarts nog niks doen maar nu gaan we toch eraan beginnen. Nu ben ik zelf niet bang voor de tandarts maar nu mijn dochtertje moet gaan wordt ik toch wel erg zenuwachtig.

Vanmiddag om 2 uur hebben we dan een wenafspraak , ze gaan dus nog niks doen. Als ze hierop goed reageert wordt er gelijk een afspraak gemaakt voor het vullen.

Zijn er moeders die ook hebben meegemaakt?

Ik vraag mij ook af of je bijv bij een kindertandarts de behandelingen onder een roesje kan laten doen.. En als dat zo is weet iemand dat in regio Bergen op Zoom/ Roosendaal/ Breda een goede tandarts waar dit kan?

Ik hoop op reacties..

Groetjes een onzekere mama :(

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gewetensvraagje... Moet het onder een roesje voor jou of voor je dochter? :)

Wellicht als jij er geen issue van maakt dat je dochter het minder eng vindt.
    Zei degene die laatst met knikkende knieën meeging naar de schooltandarts! Dochterlief vond het echter hartstikke leuk......
    Mama was blij dat ze op een stoel mocht zitten.... :D

Ik ben namelijk wel doodsbenauwd voor de tandarts en tot mijn verbazing was dat gevoel niet minder toen ikzelf niet in de stoel hoefde plaats te nemen.

3. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Ja denk inderdaad dat het meer voor mezelf is ( dat roesje ). Probeer mij maar niet zo druk te maken en gewoon vanmiddag te gaan. Hopelijk valt het mee, ben benieuwd hoe allemaal gaat lopen.

4. Saskia78

Vanmiddag zal het sowieso meevallen omdat hij enkel gaat kijken he.
    Kun je meteen zien of ze het eng vindt of dat het wel meevalt.

Hier trouwens op weg naar de schooltandarts nog een meisje in de bus die vol trots zat te vertellen dat ze wel 5 gaatjes had.
    Blijkbaar vond die het cool?

5. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Mijn dochter van 6 heeft ook een heel zwak gebit, en al vele gaatjes gehad. In het begin ging het vullen van een gaatje wel goed, maar na 2 keer vond ze het niet meer leuk. Toen er een kiesje uit moest en er een verdovingsspuit bij te pas kwam lukte het niet meer. de tandarts wilde door gaan, maar ik heb het stop gezet.
    Nu hebben we het laten maken bij een tandarts in terheijden (wel in de buurt bij jou), onder een roesje. super tandarts.
    maar als het niet nodig is, zou ik het niet laten doen.....mss vind je dochter het allemaal helemaal niet zo eng.

6. Saskia78

Hoe ging het bij de tandarts?

Mama en dichter het overleeft?

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL