Een derde... ik blijf twijfelen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Blaadje, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik wil ook graag een 3e, hoewel ik nu volkomen gelukkig met deze 2 op de bank zit... Maar manlief gaf op dit argument aan "Ja, je mag als man al niet zeggen niet van babies te houden, laat staan aangeven dat je spijt hebt van de derde..." Hij is tevreden met 2... Ik wil zo graag nummer 3! Hoewel we net redelijk slapen, uit de allergieën en babytijd zijn, de jongste zal naar school gaan als er een nummer 3 zou komen... Het lijkt me ook heel fijn!!

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Nou ik bereid me vast voor op een zware tijd ;) Maar inderdaad het idee van later 3 kinderen op de bank dat is hoe ik het altijd voor me heb gezien.

@Humptydumpty, ik snap wat je bedoeld qua buiten de boot vallen maar ik het ligt er allemaal maar net aan hoe ze zijn qua karakter.
    Er zijn natuurlijk ook genoeg kinderen uit een gezin van 2 die elkaar op latere leeftijd niet meer aankijken, dat kan je van te voren toch niet zeggen.

3. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb altijd een derde gewild tot dat de jongste best een huilbaby is. Maar wie weet over een jaar. Drie kinderen lijkt me echt een rijkdom

4. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Beide kinderen hebben bij mij vrij veel gehuild, dus ik hou er rekening mee dat dat zomaar weer kan gebeuren.

5. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad

Pittig vind ik dat. De eerste was echt een voorbeeld baby en nu de tweede huilt echt superveel. Overdag slaapt ze zo goed als niet waar ik haar ook neer zet ze is binnen 10 min weer wakker. Door dit soort dingen denk ik dan dat ik absoluut geen derde wil.

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    De eerste heeft hier echt extreem veel gehuild de eerste 3 maanden, was ook niet langer dan 10 minuten stil.
    De tweede iets minder maar heeeeel veel gewiegd in de kinderwagen of in de wipper om maar in slaap te krijgen.
    Het is inderdaad wel pittig!

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn eerste was een huilbaby en mijn tweede een droombaby.

Hebben jullie geen baby's in de omgeving? Mijn beste vriendin heeft net haar tweede, en als ik haar baby zie kan ik heel goed voelen wat de juiste keuze is voor ons. Ik geniet heel erg van haar mini en vind hem echt geweldig, maar weet dan ook: Nee niet meer voor ons. Verder hebben we de luxe dat mijn broer vader wordt over een tijdje en ik dus tante, dus we kunnen nog wel een tijdje van baby's in de omgeving genieten. (We hebben een heel goede band en schoonzus betrekt ons overal bij :) )

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Over een paar maanden word ik ook tante en ook heel close met de papa en mama van dat kleintje!
    En natuurlijk ga ik enorm genieten van dat kleintje, ik zal ook regelmatig gaan oppassen enzo maar dat is toch wel iets anders dan een eigen kleintje.
    En als ik haar zie met dikke buik en het idee van nog een kleintje dan denk ik alleen maar: Dat wil ik ook!

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Dan is het toch helemaal duidelijk. Je wilt graag een derde. Leuk dat jullie er voor gaan.
    Hier is het heel duidelijk klaar met baby's :)

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Duidelijk inderdaad blaadje :)

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Idd duidelijk blaadje.
    Hier is dat nadat D 1 jaar werd wel een stuk minder.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik kan zelf heel gerust niets voelen voor de baby van een ander. Of bv "heerlijk dat wij dat gedoe niet hebben" maar de baby van mn vriendin of nicht bennik dan wel gek op. Van zn zwager -mn eigen nichtje dus!- voelen manlief en ik echt niets bij! Die heb ik in de kraamweek op schoot gehad en verder nooit...

13. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik moet zeggen dat jullie reacties het voor mij echt duidelijk heeft gemaakt dat ik er toch echt nog eentje bij wil, dus bedankt ;)
    Ik weet nu gewoon zeker dat t anders voor mij niet af is.
    En of dit nu wel of niet t juiste moment is en wat er allemaal mis kan gaan weet je toch niet van te voren dus nu probeer ik dat gedeelte gewoon los te laten.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Goed van je om er zo in te staan.

Deel Deze Pagina