Ik ben van mening dat ruimte in je hart belangrijker is dan ruimte in je huis Wel spelen er voor ons ook nog andere punten in onze afweging om voor de 3de te gaan. Wij hechtten hier waarde aan, of andere mensen hier waarde aan hechtten vind ik ieder voor zich. Leven en laten leven Ik vind het voor onze kinderen belangrijk dat ze opgroeien zonder zorgen. Ik dan ook niet willen dat geldzorgen een aandeel heeft in hun leven. En dit betekend niet dat ze in merkkleding moeten rondlopen...maar wel bijvoorbeeld dat ze bij een sport kunnen en toch een keer een mooie merktrui mogen. Naast dit punt vind ik ook de afweging in balans werk en gezin een punt van aandacht. Wij vinden het fijn om alle zorg met ons 2en te doen. Wij hebben dan ook samen qua uren iets meer dan een voltijd baan. Uiteraard gaan ze wel naar de PSZ en voor de leuk naar opa's & oma's.
Helemaal mee eens hoor, voor mij persoonlijk had een derde ook waarschijnlijk niet echt een optie geweest indien we dat financieel absoluut niet zouden kunnen dragen! Ik wil mijn kinderen ook graag wat leuks kunnen bieden (en dan bedoel ik zeker geen overdreven luxe, maar alleen al het feit dat we niet over elke uitgave hoeven na te denken) Gelukkig hebben we op dat vlak geen zorgen. En uiteraard wat je al zegt zal dat ook voor een ieder anders zijn in de afweging om wel of niet voor een derde te gaan
Hier ook een hele blije mama met drie kinderen! De overgang van 1 naar 2 vond ik veruit de zwaarste. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Overigens 'die derde doe je er even bij.' is bepaald niet van toepassing hoor. Misschien voor anderen wel. Maar ik vind het ecbt pittig! Zeker het eerste jaar. De zwangerschap vond ik ook het zwaarst, met 2 kleintjes die al rondlopen. Er zijn dagen dat ik s avonds op de bank zit te huilen dat ik het echt niet kan en bla bla Maar ons derde kindje was echt n droom die uitkwam. Ze is zo lief en makkelijk, en de andere twee zijn helemaal dol op haar. Wat het praktische betreft; wij hebben ook maar 3 slaapkamers, wel een mogelijkheid om n vierde te maken. Maar de oudste twee liggen op 1 kamer, en die vinden het geweldig! Die willen er niet eens aan denken dat ze hun eigen kamer krijgen..