Hoi dames, ik wist niet waar ik deze topic moest plaatsen. Dus daarom doe ik het maar hier. Ik heb twee zoontjes van 3 en 1,5 jaar. En ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de pil. tot op heden is het nog niet gelukt om zwanger te worden. Ik denk zelf dat het misschien aan de borstvoeding ligt die ik nog geef. (wat ik op zich wel vreemd vind want ben ook zwanger geraakt van de jongste terwijl de oudste ook nog bv kreeg maar ja dit keer kan het anders zijn). Ik was er heel erg van overtuigd dat ik nog een kindje wilde. en ik wilde het heel erg graag. Maar nu ben ik eigenlijk ergens een beetje bang dat ik zwanger wordt. Want kan ik het allemaal wel aan. En het wordt nu net wat makkelijker met deze twee kindjes. Want ik vind de babytijd erg moeilijk. Maar ja aan de andere kant wil ik het wel want ik vind kinderen een investering voor de toekomst. Maar ja ik vind het gewoon zo zwaar. Als ik nu zwanger zou raken dan zou de baby geboren worden als de oudste bijna naar school zal gaan. Dat vind ik wel een pluspunt anders heb je drie kinderen onder de 4 jaar thuis. En dat lijkt me heel pittig. Aan de andere kant zie eerst maar eens zwanger te worden want het duurt al een jaar. Afgelopen jaar was de teleurstelling elke maand zo groot als t niet raak was. Maar nu ben ik blij dat ik niet zwanger ben geraakt want op dit moment een baby was echt zwaar geweest. Wat ik met deze topic wil weet ik niet, vooral van me afschrijven. Wat zijn jullie ervaringen met drie of meer kinderen?
Onze kinderen zijn even oud als die van jullie, wij gaan nu net voor een derde na veel wikken en wegen. Blijkbaar roept de wens voor een derde kindje veel vragen op, kun je erg veel over lezen. Ook hier wordt het nu een stuk makkelijker met de kinderen, voor mij een teken dat er nu ruimte is voor een derde, maar als dat voor jou anders is, waarom geef je het niet een maandje of langer rust, misschien kom je er dan beter achter wat je wil.
Ik heb geen ervaring, maar vind het wel leuk om met je mee te lezen, want ook ik geef nog bv Vorige keer ook met bv zwanger geraakt. Mijn jongste is nu 22 mnd. Ik heb heel lang getwijfeld over het wanneer voor de derde gaan, leeftijd (nu 34) is doorslaggevend voor het weglaten van de jasjes Ik twijfel trouwens niet OF ik een derde kindje wil, maar vind het ivm werk best wel heavy om te bedenken dat ik binnenkort weer alles (incl. dus twee kinderen) moet combineren met de zwangerschapsperikelen. Tegelijk zie ik enorm uit naar een nieuwe zwangerschap. Heel dubbel. Er bestaan hier best veel topics over derde kinderwens. Ik denk dat ik zelf misschien nog wel een vierde zou willen, maar weet niet of dat nog realistisch gaat zijn.