Een derde kindje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nina12, Apr 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina12

Nina12 Lid

Feb 1, 2014
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik wist niet waar ik deze topic moest plaatsen. Dus daarom doe ik het maar hier.

Ik heb twee zoontjes van 3 en 1,5 jaar. En ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de pil. tot op heden is het nog niet gelukt om zwanger te worden. Ik denk zelf dat het misschien aan de borstvoeding ligt die ik nog geef. (wat ik op zich wel vreemd vind want ben ook zwanger geraakt van de jongste terwijl de oudste ook nog bv kreeg maar ja dit keer kan het anders zijn).

Ik was er heel erg van overtuigd dat ik nog een kindje wilde. en ik wilde het heel erg graag. Maar nu ben ik eigenlijk ergens een beetje bang dat ik zwanger wordt. Want kan ik het allemaal wel aan. En het wordt nu net wat makkelijker met deze twee kindjes. Want ik vind de babytijd erg moeilijk. Maar ja aan de andere kant wil ik het wel want ik vind kinderen een investering voor de toekomst. Maar ja ik vind het gewoon zo zwaar.
    Als ik nu zwanger zou raken dan zou de baby geboren worden als de oudste bijna naar school zal gaan. Dat vind ik wel een pluspunt anders heb je drie kinderen onder de 4 jaar thuis. En dat lijkt me heel pittig.

Aan de andere kant zie eerst maar eens zwanger te worden want het duurt al een jaar. Afgelopen jaar was de teleurstelling elke maand zo groot als t niet raak was. Maar nu ben ik blij dat ik niet zwanger ben geraakt want op dit moment een baby was echt zwaar geweest.

Wat ik met deze topic wil weet ik niet, vooral van me afschrijven.
    Wat zijn jullie ervaringen met drie of meer kinderen?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,815
    5,951
    113
    Female
    Ik raakte zwanger toen jongste dochter nog maar 7 maanden was...ongepland. En ze kreeg toen trouwens nog 5x per dag borstvoeding.

Het was even schrikken maar er was voor mij geen andere optie:dit kindje was zeer welkom.
    Ja,het is druk. Ja het is hard werken. Ja,in het begin lijkt het wel of je alleen maar mama mama mama bent.
    Maar ook die tijd gaat voorbij. Soms kan ik ze achter het behang plakken hoor...maar als ik ze dan samen zie ben ik ook heel trots :)

Het hoeft natuurlijk niet,3 kids.
    Maar ga je er toch voor..ik vind het superleuk!
    Enkele consequenties:we hadden een grotere auto nodig.Een kamertje voor baby.Logeren bij opa en oma, helaas, dat is met 3 kids net te veel van het goede. Dus gaan ze de ene keer alleen, dan eens met de 2 meiden samen.

Maar dit soort dingen weet je van te voren.

Voordeel is voor jou dat oudste naar school gaat.Middelste dan wellicht naar de psz.Dat geeft wat ruimte.
    Succes!

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik heb tussen de eerste 2 een gat van 3 jaar zitten en tussen de laatste 2 een gaatje van 2 jaar. Dus de oudste ging inderdaad al naar school. Ook dat is zwaar vergis je niet. Met alle slaapjes en hapjes en ditjes en datjes moet je het mooi plannen want schooltijden kunnen niet eventjes later gepland worden omdat je nog even de borst moet geven of iemand heeft gepoept tot aan de nek terwijl de ander NET je aandacht wilde en dus het hele huis bij elkaar huilt.

Nee makkelijk is het niet maar het is wel extreem leuk en ik geniet echt zoveel van de kinderen.

Als je het alleen doet omdat je het een goede investering is zal ik het afraden, je moet er echt 100% achter staan wil je het met plezier aankunnen. En dat is wel heel belangrijk, iets met plezier aan kunnen. Anders word het 1 grote deprimerende dagtaak ben ik bang...

Hoe denkt je man/vriend erover?

4. Nina12

Nina12 Lid

Feb 1, 2014
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    haha grappig hoe je het beschrijft.
    Mijn man wil wel een derde en nog wel meer. Hij vind t allemaal wel erg leuk (en ook soms wel zwaar).

Share This Page