ouder of jong moeder worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mevraardbei, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zelf hoop ik ooit moeder te worden, maar ik zal niet een hele jonge moeder zijn.. toen ik begin twintig wad hield ik me er oom niet meer bezig. Vond het vooral een eng idee :$. Nu hoop ik dat het me toch gegeven is! Hoe staan jullie er tegenover ouder of jong moeder worden?

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Verschilt per persoon, sommige zijn er vroeg aan toe, sommige niet ;)
    Ik had best wat later moeder kunnen worden maar mijn partner is wel echt een stuk ouder dus hebben we ergens middenin besloten voor een kindje te gaan.

Je kan overal voor en nadelen benoemen maar denk echt dat dat persoonlijk is...

3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik wil graag jong moeder worden..! Ben nu 24.
    Maar het is per persoon en per situatie verschillend: ben jij er klaar voor (psychisch) en je partner? Is je leefsituatie er klaar voor?
    Wil je settelen of wil je carriere maken of reizen..?
    Iedereen is anders..! :)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat moet je ervan vinden? Dat is toch enorm persoonlijk

5. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Ik ben op mijn 26e moeder geworden. Vond ik een prima leeftijd. Persoonlijk had ik misschien toch nog een jaartje of twee onbezorgd willen genieten met mijn partner. Maar hoe cliché ik zou mijn lieve meissie niet meer willen missen natuurlijk!

6. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier een jonge moeder gok ik. 22 bij de eerste 24 bij de 2de nu 29 bij de 3de. Wij hebben er wel voor gekozen om een kindje op de wereld als we alles goed voor elkaar hadden. Eigen huis vaste baan etc. Dat was toen en nu nog 😊

7. Amare

Amare Niet meer actief

Ik wilde heel graag jong meer worden, maar merkte dat ik toch echt nu pas aan toe ben (27)

8. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

Ik heb altijd 'gedroomd' van jong moeder zijn. Toen ik 19 was met de anti-conceptie gestopt - om vervolgens een jaar goed te kunnen ontpillen. Een paar maanden geleden, was toen nog 20, besloten om geen gebruik van condoom meer te maken. Nu 21 en hoop gauw zwanger te mogen zijn. Manlief is overigens 5 jaar ouder en we zijn 6 jaar bij elkaar.

Ik denk dat het voor iedereen verschilt wanneer ze er aan toe zijn. Wij hebben het financieel goed voor elkaar, hebben een koopwoning - de ruimte èn de behoefte om ouders te worden. Kortom - ons leven is goed op de rit, stabiel en we behoeven geen veranderingen.
    Het voelt voor ons nu goed, maar wie weet was het pas over een aantal jaren beginnen te kriebelen als één van bovenstaande dingen niet van toepassing was geweest.

Als je van elkaar houdt, een (toekomstig) kindje een liefdevolle omgeving kan bieden en zaken goed op orde hebt - en niet te vergeten het er zelf aan toe hebt - dan is het hèt moment om ouders te willen worden, lijkt me. Er zit geen leeftijd aan verbonden.

9. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Ik had graag jong moeder geworden (niet dat ik nu oud ben, 31). Dit omdat ik zelf een nakomertje ben en een wat "oudere" mama heb gehad. Was niet altijd leuk toen ik klein was.

Helaas heeft mijn gezondheid ervoor gezorgd dat de situatie er niet naar was om jong moeder te worden. Inmiddels wachten we ook al even, hopelijk dan op mijn 32 ;)

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat verschilt per persoon. Ik ben 22 en zwanger van ons 2e kindje. Wij hebben een huis, zijn getrouwd en willen het graag.
    Anderen zullen misschien denken waar begin je aan zo jong, maar ik ben een prima moeder en ons zoontje komt niks te kort.

11. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Ik ben nu 34 en hoop ons eerste kindje te krijgen. Ik heb mijn partner vijf jaar geleden ontmoet, en het voelt nu goed om samen een kindje te nemen.
    ik denk dat het wel of geen kinderen nemen met namelijk afhankelijk is van hoe je je zelf voelt op dat moment en of je de juiste partner hebt gevonden,
    ik voel me er ook nu pas klaar voor. Eerder was dat niet zo.
    Wel brengt het meer risico's op aangeboren afwijkingen met zich mee om op latere leeftijd zwanger te worden.

12. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ben op mijn 25e gestopt met de pil inmiddels 27 en nog altijd geen kindje. Hoop voor mijn 30ste een kindje te mogen krijgen

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik had vroeger altijd gehoopt dat ik voor mijn 30e twee kindjes zou hebben. Toen ik 25 was, zijn we met zwanger worden begonnen. Helaas liep het allemaal anders dan gehoopt. Na een hele lange weg van vruchtbaarheidsbehandelingen mochten we dan eindelijk vlak voor mijn 30e verjaardag een prachtige dochter in onze armen sluiten. Een tweede zal er helaas noodgedwongen nooit komen om medische redenen, terwijl we dat wel heel erg graag hadden gewild. Het leven loopt dus soms heel anders dan je had verwacht.

Ik heb niet echt een mening over jong of ouder moeder worden. Soms loopt alles anders. Moet je dan maar stoppen met zwanger worden, omdat je inmiddels ouder bent dan je vroeger gehoopt had? Moet je persé vasthouden aan een bepaalde leeftijdsgrens? Dat is niet altijd realistisch. Wij hebben ervaren dat je eigen grenzen soms verschoven worden, je past je aan, stelt je mening bij. Je kunt niet altijd alles plannen, niet alles gaat zoals je wil, je moet het doen met wat je krijgt of niet krijgt. Mijn beste vriendin had heel erg graag kinderen gewild, in ieder geval voor haar 35e. Ze is inmiddels 37 en na een paar gestrande relaties de ware nog niet tegen gekomen. Ook dat valt niet te plannen. En zo zijn er nog heel veel andere dingen die onverwacht kunnen meespelen.

Je kunt ook altijd in je hoofd gehad hebben om heel jong kinderen te krijgen. Prima, maar dan vind ik wel dat je je zaakjes op orde moet hebben: een woning, opleiding, baan, stabiele relatie en genoeg inkomen om voor je kindje te zorgen.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd rond mijn 23/24e een kindje willen hebben, zo heb ik dat altijd voor ogen gehad,

Echter bleek ik na jaren kwakkelen chronische ziek en zou zwanger worden en vooral blijven een lange weg worden volgens de artsen, met net 19 dus toch voor gekozen om samen met mijn man alvast te proberen, met een beetje geluk zou ik dan 24/25 zijn,

Nu ben ik 25 en in verwachting van onze 4e 😵 het ging ons allemaal makkelijker af dan wijzelf en de artsen hadden gedacht. Uiteraard wel heel dankbaar voor het feit dat ik zo snel zwanger heb kunnen worden

Maar in alle eerlijkheid gingen we dus voor een kindje omdat het moeilijk zou worden nu achteraf natuurlijk zijn we er super blij mee ! En zouden het zo weer over doen ;)

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben ook vijf jaar gewacht op onze zoon. Ik had gehoopt iets eerder moeder te worden (ben nu 31), maar zoals al werd gezegd heb je het niet altijd voor het zeggen helaas. We zijn erg dankbaar dat we toch een mooie zoon hebben mogen krijgen!

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik heb altijd jong moeder willen worden. Dit riep ik al op mijn 15e.
    Rond mijn 19e met de pil gestopt en uiteindelijk heeft het 32 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Ik was net 22 en raakte zwanger en dus ook 22 toen ik beviel van onze zoon.

17. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik werd verrast Door ons kleintje. Dat is wel luxe, want je hoeft er niet over na te denken wanneer je er klaar voor zult zijn. Dat werd voor ons bepaald. Soms heb ik er de balen van in, maar dat zal iedereen wel eens hebben dat je tijd mist om niet steeds gestoord te worden en niet altijd alert te hoeven zijn etc. Zo'n kleintje brengt vooral veel vreugde met zich mee dus ik hoop dat het jou ook gegund wordt ;)

18. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Ik heb altijd jong moeder willen worden. Nu ik 26 jaar ben en mijn leven 'op de rit' heb, een lieve echtgenoot, koophuis etc., ben ik er ook klaar voor om moeder te zijn. Ik hoop gauw een wondertje in mijn armen te mogen sluiten.

19. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik wolde heel graag voor mijn 30e 2 kindjes. De eerste duurde echter 2 jaar voordat ik zwanger was. Dus was ik 30 toen de eerste kwam en 32 toen de 2e werd geboren.

20. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hier partner van 13 jaar ouder. Werd zwanger op 25ste.. achteraf, t ja jaar of 3later was ook Goed geweest. Toen, ik wilde zsm een kindje... Dus tj a.. is erg persoonlijk. En mijn jonge dame, die wil ik niet meer missen

Deel Deze Pagina