Hallo lieve lezers , Graag wil ik jullie advies. Vorige week kwam mijn vriend er mee dat die graag een kindje zou willen van mij. Ik ben zelf 19 jaar in juli geworden. Ik woon samen al 1,5 jaar en ik ben bijna meer als 2 jaar samen met mijn vriend. Ik was al behoorlijk jong volwassen door de dingen die vroeger gebeurt zijn. Ik was 17 jaar toen ik uit huis ging en ging samen wonen met mijn vriend hij is trouwens 24. Ik weet zeker dat dit mijn man is voor altijd zo voelt het al vanaf het begin. Ik wil stiekem al sinds dit jaar een kindje maar je denkt toch aan hoe jong ik eigenlijk nog ben. Ik ga nooit uit , ik drink niet regelmatig en ben gelukkig gestopt met roken. Wij hebben trouwens een eengezinswoning met 3 slaapkamers een hele grote achtertuin gewoon in 1 woord super voor onze leeftijd. Mijn vriend heeft een vast contract en verdiend genoeg geld dat ik eigenlijk thuis kan blijven , dat doe ik natuurlijk niet want wil niet afhankelijk zijn dus werk ik 2 dagen in de week extra. Oke we waren gebleven dat ik stiekem al een behoorlijk lange tijd een kindje wil maar elke keer zei me vriend ; lieverd ik ben daar nog niet klaar voor. Heel erg teleurgesteld was ik dan en dan hield ik de maar over op. Vanaf het moment dat mijn vriend zei dat ik de klaar voor was heb ik kriebels in mijn buik en kan ik niet meer slapen en ben ik alleen daar mee bezig. Maar toch bang voor bepaalde dingen. Ik ben op dit moment ongesteld en ik ben wel bezig met foliumzuur te slikken. Vandaag een afspraak gemaakt bij de dokter. Tegen die tijd dat als ik zwanger mag worden zwanger ben ik 20 en mijn vriend 25 of misschien wel nog ouder. Is dit een normale leeftijd of vinden het toch veel te jong ??? Het is niet dat ik het daarom niet zou willen ik weet hoe goed mijn situatie is en hoe gelukkig ik ben. Mijn ouders zouden het ook leuk vinden .. Maar ik heb sinds vorige week het contact met me vader verbroken .. Dus .. Is het te jong ?? Liefs , een jonge vrouw met heel veel kriebels in de buik
meisje, als jij er klaar voor bent. . moet je er voor gaan ! ik vind dat er geen leeftijd aan gebonden is..
Ik vind wel degelijk dat het wel aan leeftijd gebonden is, maar als je al je zaakjes op orde hebt, zoals jij, dan zou ik er gewoon voor gaan.
Persoonlijk denk ik de ook zo over. Maar zoals vanochtend ook dan bel ik de dokter en dan zeg je ; ik wil graag een afspraak maken want ik en mijn vriend denken de over na om zwanger te worden als dat mag lukken. Je zegt je geboortedatum en het voelt alsof je een stempel krijg met .... Jonge moeder , verdoemd om te mislukken.
Als je er klaar voor bent is het prima Je hebt alles goed op een rijtje Houd er wel even rekening mee dat het niet in een keer raak is 😉 ( althans dat kan wel maar ga er niet vanuit) kan natuurlijk nog even duren dat je daadwerkelijk een kindje mag verwachten
leeftijd zegt niet altijd iets. een meisje van 16 kan het veel beter doen soms dan een vrouw van 30 in sommige gevallen. belangrijk is dat je weet waar je aan begint en je zaakjes op orde hebt.
En je dokter hoef je niet te bellen hoor.. + dat die er niks over te zeggen heeft wanneer jullie er klaar voor zijn
Ach, wat is jong.. 19 is qua leeftijd vrij jong, vind ik. Maar als ik het zo lees hebben jullie het goed voor elkaar. En als het voor beiden goed voelt, waarom dan niet?
Echt zo fijn dat ik zo snel reactie krijg !! Ik vind dat ik absoluut mijn zaakjes op orde heb. Ik heb alles wat je maar kan wensen en ben zo trots op welk punt ik en mijn vriend in het leven staan.
Zo te horen hebben jullie alles goed voor elkaar en als jullie allebei die wens hebben zou ik er gewoon voor gaan! Leeftijd heeft niks te maken met watvoor moeder je bent. Het kind komt in een liefdevol gezin terecht en dat is het aller belangrijkste! Veel plezier met de spannende tijd en als jullie er echt voor gaan hoop ik dat het snel raak zal zijn!
Ik vind t jong. Te jong.. Maar dat is mijn mening.. Als jij denkt er klaar voor te zijn is er niemand die je tegen houdt
Nou heb ik nog een vraagje .. Hoe reken je uit wanneer je het meest vruchtbaar ben ? Ik ben 18 sept gestopt met de pil .. nu ben ik sinds gister echt ongesteld en meestal duurt dat zo 3 dagen .. vandaag is het minder en overmorgen zo goed als weg .. Hoe zit zoiets ?
Hoe lang duurt je cyclus normaal gesproken? Of ben je net van de pil af? Als je cyclus normaal gesproken bijv 30 dagen duurt ben je ongeveer 14 dagen voor je ongesteld wordt op je vruchtbaarst. Als je het helemaal zeker wilt weten kun je ovulatie testen gebruiken. Als je net van de pil af bent duurt het vaak nog even voordat je een regelmatige cyclus hebt. En te jong? Ja je bent jong, maar of je te jong bent dat kan je alleen zelf inschatten. Zijn er vriendinnen/familie/kennissen die op jonge leeftijd een kindje hebben gekregen? Dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. En anders zou je eens kunnen kijken bij het jonge mama's topic op het forum, daar zitten moeders die net als jij jong aan kindjes zijn begonnen, hier kun je eens rondvragen wat er allemaal op je af komt.
je moet je gemiddelde cyclus nemen en dan -14 dagen. dan ben je het meest vruchtbaar. hier gewoon 'gefeest' wanneer we zin hadden. anders krijg je van die 'moetjes'... slecht voor je relatie lijkt me laat het gewoon op je afkomen.
Ik ben het met de andere dames hier eens. Als jij denkt dat je er klaar voor bent en je vriend denkt er hetzelfde over. Jullie hebben je leven op orde, etc. Wat houdt je dan nog tegen?
Je moet doen wat goed voelt. Ik vind het zo jammer dat mensen een stempel erop zetten. Tuurlijk is 19 jong als je kijkt naar de gemiddelde leeftijd maar zolang je je zaken op orde hebt wat je echt wel degelijk voor elkaar hebt, zou ik er gewoon lekker voor gaan. Heerlijk toch zo'n jonge moeder En inderdaad hoef je je huisarts niet te bellen hoor. Of er moet iets medisch met jou of je vriend aan de hand zijn dat je contact op zou moeten nemen. Dus... voorbehoedsmiddelen de deur uit en heel veel plezier gewenst voor jullie Ow de pil is de deur al uit lees ik.. Goed zo
Ik ben ook jong, 23. En ik denk hier héél dubbel over. Iemand die jong is, kan een betere moeder zijn dan iemand die een stuk ouder is. Ikzelf weet niet beter als dat ik een kinderwens heb. Toch vond ik altijd dat ik moest wachten toen ik 18 of 19 was. Gewoon omdat het beter was écht alles zeker te weten. Want hoe zeker kon ik van mezelf zijn op deze leeftijd? (Ja, dat kon ik me toen bedenken, ik studeerde psychologie). Ik voelde me heel volwassen, maar was ik dat ook? Tsja.. hierdoor heb ik gewacht. Achteraf ben ik daar wel blij om. Ik had een lieve en goede moeder geworden, maar ik ben nu nog zekerder, heb een nog betere relatie en nog meer financiele zekerheid (ook in de zin van spaargeld). Nu is niet iedereen net zoals ik ben.. dus ik kan dat niet voor je invullen. Een kind is een definitieve beslissing en je zal voor de rest van je leven zorg dragen voor je kindje. Diepe dalen en hoge pieken. Het is nogal een verantwoordelijkheid.. en als je daar goed over na hebt gedacht, ga ervoor! Maar respecteer ook de mensen die daar misschien anders over denken, want je zal meer te verduren krijgen dan anderen (opmerkingen, mensen hebben ook een duidelijke mening..).. want daar loop ik nu al tegen aan! Heel veel succes als je gaat beginnen!!
onze eerste heb ik met 25 gekregen, nooit rare reacties over gehad? tijd geleden was het zelfs meer dan normaal?
Ik woonde samen toen ik 17 was, trouwde op mijn 18e en had mijn eerste kindje toen ik 19 was, tweede met 21 jaar derde met 24 en bij deze vierde zal ik 26 Zijn Jong... Ja het is jong, maar als je er klaar voor bent en je hebt alles op rit en je staat er beide achter, waarom niet ?