Een derde kindje...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dee-tje, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Dee-tje, heb je niet de kans/tijd om het even te laten rusten? Ik kan me voorstellen met 2 kleintjes het best pittig is. Hier is de jongste bijna 3 en de oudste bijna 7. Misschien over een half jaartje? Kan je man ook ff bijkomen ;)

2. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Jazeker dat is ook hoe ik er op het moment in sta hoor! :) Ook om de reden dat ik bij beiden erg misselijk etc ben geweest de gehele zwangerschap en het nu nog tè pittig zou zijn met twee van die ukjes (zwangerschap met eventueel weer erge misselijkheid 9 maanden en BI) Dus mijn idee is ook om sowieso nog minimaal een half jaartje te wachten.. Tot de jongste de 1 jaar voorbij is en oudste alweer tegen basisschooltijd aanloopt! Maar ik droom alvast even:D halfjaar is zo voorbij! (Mits ml instemt)

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    He dames

Hier gaan we ook voor een derde! Nu ronde 1 :) Al doen we er niet ons best voor zeg maar. Ik zit niet dagelijks met m'n agenda in m'n hand en heb de vruchtbaarst dag ook niet bekeken.
    We zullen wel zien.

Het beslissen was voor ons erg moeilijk. Maar dat kwam ook alleen door mijn baan; ik ben gastouder. En ja dan moeten al 'mijn' kinderen een 5 maanden ergens anders heen. En dat gun je ze niet.
    Maar ja, uiteindelijk werd ons duidelijk dat vraagouders ook altijd voor zichzelf kiezen als het er op aan komt. Dus dat doen wij ook.
    We zien wel wat er gaat gebeuren als het zover is..

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Oh zo herkenbaar!! Onze oudste heeft ook wel eens driftbuien. Dat zijn er gelukkig niet veel meer. Hij gaat immers naar school en dat vreet energie bij hem. De jongste is een heerlijk rustig ventje van 1 die heerlijk rustig gaat spelen. (De oudste was net zo toen hij 1 jaar was) Als ik hem zie dan wil ik er nog wel 10 :p
    Nee maar FF zonder gekheid. Hier namelijk ook de hele dag aan het dagdromen over hoe het zou zijn met een derde.

5. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Oh wat gaaf!! Heel veel succes!

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Hier ook een wens voor een 3e. De 1e zwangerschap was echt een ramp en wilde nooit meer zwanger zijn.
    Toch na een tijdje zeiden we dat we er nog wel eentje wilde maar pas als onze dochter naar school gaat.
    Toen uiteindelijk al voor haar 2e verjaardag besloten voor de 2e te gaan en direct 3 weken later een positieve test :D
    1e ging ook zo snel, dus we zijn daar erg mee gezegend.
    Mijn 2e zwangerschap was echt een droom zwangerschap!
    Ik heb 2 keizersnedes gehad en zou maximaal nog 1 kind kunnen krijgen. Dit omdat ik veel littekenweefsel heb. De gynaecoloog heeft ook in mijn dossier gezet dat ik bij een eventuele 3e een vroegtijdige keizersnede moet krijgen omdat ik geen weeën mag krijgen.
    Dat vind ik een heel eng idee. Maar een 3e zwangerschap is niet afgeraden. Mijn vriend vind het echter genoeg zo. Hij heeft al 3 kinderen en een 4e is gewoon veel. En natuurlijk heeft hij daar een punt :D De oudste is ook gewoon 4 dagen per week bij ons, dus draait bijna volledig mee met ons huishouden. En ik wil niet nog eentje omdat ik een jongen zou willen natuurlijk. Ga er eigenlijk al vanuit dat mijn vriend alleen maar meisjes maakt :p ;) Beide is even hard welkom.

Maar goed mijn vriend wil echt niet. Dus of hij moet ineens anders gaan denken of ik moet er mee om leren gaan. De jongste is nu 6 maanden, dus zou nu ook nog niet willen, maar over 2 jaar ofzo.
    Ik droom er wel over. Wist ook niet als je al meerdere kinderen hebt dat je wens nog zo enorm sterk kan zijn.

Er zou dan een andere auto moeten komen. Al wil ik nu met de 3 kinderen eigenlijk al een andere auto (opel zafira) omdat me dat makkelijk lijkt met vriendinnetjes mee nemen en met vakantie. Maar dan moeten we nog even door sparen :D

De 2 oudste (van 8 en 3 ) liggen samen op de kamer. Als er nog eentje zou komen moet de jongste ook met broertje of zusje op een kamer. Eventueel kan de zolder opgeknapt worden maar dat zal heel veel geld kosten om daar een slaapruimte van te realiseren. Dus er zijn wel praktische bezwaren. Alleen die houden mij niet tegen. Verder zouden we een 3e (eigenlijk 4e) wel genoeg kunnen bieden naar mijn idee. Alleen is het huis een klein beetje klein maar niet TE klein.

Mocht er toch een 3e komen, dan laat ik me tijdens de keizersnede gelijk steriliseren. Dan is het hoofdstuk definitief afgesloten.

7. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Mijn man ziet ook wel een hoop beren op de weg hoor..
    En wij zouden zeker een heleboel moeten aanpassen... nr 5 verwacht andere auto's.. andere indeling.. etc..
    aan de andere kant, als je er echt klaar voor moet zijn voordat je begint.. dan zou ik waarschijnlijk geen kinderen gehad hebben haha..
    je bouwt je leven eromheen, prioriteiten anders indelen en tjid vliegt joh.. voor je t weet gaat de baby waar we nu over dromen alweer naar school hahahaha...
    Ik zou zo graag nog zo'n lief klein hummeltje willen dragen en op de wereld zetten.. ondanks gebroken nachten, kwalen etc etc... wat een liefde je voelt in kinderen.. het is het allemaal waard voor me...

8. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hele herkenbare verhalen! Wij hebben ook bsloten om ervoor te gaan. Eerst spiraal eruit, en dan wachten op ms. Heeel spannend!

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    hier ook duidelijk een wens voor een 3e..

mijn oudste is 7,5 en mijn jongste is 5,5
    in eerste instantie waren we het er over eens dat
    compleet waren,, maar na dat het toch weer flink begon te kriebelen bij man lief gaat binnenkort mijn spiraal er uit,,

dit keer wil ik dat het een verassing wordt,, ik ga proberen geen cyclus te tellen en of NOD te berekenen,..

ik moet wel zeggen na dat wij een jongen en een meid hebben gekregen dat we vaak het comentaar kregen ohh wat leuk een koningskoppel dan zijn jullie wel klaar he,,
    en vooral mijn moeder boh,, ik weet nu al dat mijn familie niet achter onze beslissing gaat staan,.. maar dat stonden ze bij de 1e ook niet, en dat hebben we ook overleefd :D..

hier zou de kleine de eerste 1,5 jaar op onze slaapkamer komen, kwa auto de kids zitten op zit verhogers, en maxicosi zou er naast passen :D.. ik heb bijna alles bewaard van mijn kids alleen nog een box en wippertje en we zijn klaar :p..

Deel Deze Pagina