Hi dames, In het najaar gaan wij beginnen met klussen en we hebben hebben er super veel zin in! Klinkt heel raar, maar wil het even ventileren hier... Ik ben een piepklein vrouwtje van 1,56 ongeveer en weeg ongeveer 48 kilo. Is gewoon prima, maar vraag me soms af of ik het niet extra zwaar ga kijken als ik zwanger ben. Of het optillen van een kind lijkt me best wel pittig. Zijn hier kleine dames aanwezig die daar iets over kunnen zeggen? Xxx
Ik ben ook klein maar weeg veel zwaarder. Het kan zwaar zijn. Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het kan ook zwaarder zijn als je een groot kind krijgt. Ik had nooit grote baby's, de verloskundige zei ook dat ik zelf niet groot was, en dat de baby bij mij paste zeg maar.
Mijn moeder was net even groot en woog net even veel als jij toen ze van mij en mijn zus is bevallen. Ze heeft me nooit laten horen dat ze het er lastig mee heeft gehad. Ik veronderstel dat moest het lastig zijn, je daar ook wel oplossingen voor zal vinden!
Ik ben 1.55 m en kan mijn kinderen prima zonder problemen tillen. Finley is zelfs groot voor zijn leeftijd (gaat zijn pa van 1.97 m achterna). De zwangerschappen waren ook uitstekend te doen (de extreme zwangerschapsmisselijkheid bij Finley niet trouwens). Bij Finley en Aiden tot de bevalling alles gewoon kunnen doen, inclusief huishouden. Ben bij beide kinderen ongeveer 10 kilo aangekomen. Voor de zwangerschap van Aiden woog ik ongeveer 51 kg. Succes met zwanger worden!
Ik ben 1.57 en 47 kg. Heb tweeling gedragen. Helaas geboren bij 28 weken. Maar was goed te doen hoor. Was 10 kg aan gekomen. Nu zijn ze 11 kg en kan ik ze nog steeds tillen. Moest alleen met borstvoeding opletten dat ik genoeg at anders viel ik erg makkelijk af. Komt helemaal goed hoor. Er zijn vast nog kleinere vrouwen Trouwens grote zegt niks over hoe je het gaat ervaren
Ik ben 1.57 en weeg 50 kg. Top zwangerschap gehad en nooit problemen gehad met t dragen van m'n dochter. Ook niet nu ze twee en een half is
Ik ben 1.62 en weeg rond de 68 ( beetje teveel dus) en ik heb ook nooit problemen gehad met dragen en optillen. Ik heb een tweeling gedragen tot 32 weken. Zelfs nu mijn kinderen 7 zijn en al ruim 1.25 kan ik ze nog makkelijk tillen.
Ik ben 1.60 en woog zown 47 kilo. Ik ben 13 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Maar ik was niet veel dikker zegmaar alleen mijn buik natuurlijk maar het was niet dat ik echt een mega buik had hij pasta goed bij mij. Op het eind hield ik wel iets meer vocht vast had best bolle kop als ik mijn bevallings foto's zie. En ik heb eindelijk een kont gekregen hahaha ik had nooit zoveel bil. En mijn borsten werden nog groter. Ik ben in dec bevallen en toen ik in sept nog wat leuks deed had ik het daar wel zwaar mee, ik moest namelijk heel veel plassen, zoveel dat ik dus niet meer naar de bios kon of kon gaan winkelen. Een dagje uit waar genoeg wc's zijn zoals dierentuin ging nog wel hoor gewoon rustig aan lopen af en toe zitten. En met de kleine oppakken wen je uiteindelijk aan met het gewicht hoewel de maxi cosi mee slepen wel steeds zwaarder gaat worden. Mijn kindje was verder ook niet heel groot en zwaar ik was ook ietsjes eerder bevallen. Dus eigenlijk was ze precies voor me gemaakt.
Ik ben wel wat groter als jij maar wel kleiner als de gemiddelde vrouw (1.64 m) voor de zwangerschap woog ik 52 kg. Ik ben bevallen op 39.6 wk van een dochter van 53 cm en 4 kg. Een flinke dus. Ik ben trouwens 24 kg aangekomen in mijn zwangerschap. Nog geen problemen gehad met tillen ed al merk ik nu wel dat ze groot is. Ze is nu 100 cm. Ml is ruim 2 mtr dus ze heeft het niet van een vreemde. Ik heb gemerkt dat jouw lengte niet perse hoeft te zeggen dat je een kleiner kindje krijgt.
Oh gezellig, net zo'n kleintje als ik! Ben jij sportief, heb je spiermassa? Ik zit namelijk te denken om misschien aan m'n spierkracht te werken...
ben 153cm en woog 47kg toen ik zwanger werd. ging best, alleen ben hypermobiel, dat gaf veel last. en had een mega buik haha maar dat kan ook nog verschillen
Nee helaas geen spiermassa. Ik heb veel krachtverlies ivm mn MS. Ik ben wel krachtopbouwtraining aan het doen bij fysio
Oh, dat lijkt me heel vervelend! Ik hoorde van een vriendin (die ook klein is) dat je er ook aan went. Het gewicht dat je met je mee draagt groeit langzaam dus het schijnt mee te vallen. Succes met de fysio!
Ik vond de zwangerschappen niet bijzonder zwaar, maar weet natuurlijk niet of het anders zou zijn geweest als ik groter was geweest . Wel is mn buik flink uitgerekt en was ik verhouding kolossaal op het einde bij beiden zwangerschappen. Ik denk dat het grootste nadeel inderdaad ligt een aantal maanden na de bevalling bij het tillen, als de baby's zwaarder worden. Gaandeweg ontwikkel je natuurlijk vanzelf wel wat stevigere arm en beenspieren, maar vooral wanneer de baby's echt wat groter werden vond ik het soms best pittig. Vanaf ongeveer 10 kilo (had twee flinke dames) vond ik het echt lastig om zoveel te tillen, vooral de trap op, pffff. On the bright side, inmiddels heb ik echt ijzeren dijspieren en ben ik in veel beter conditie van voorheen. Maar als ik mn grotere vriendinnen hun dreumessen met gemak 15 minuten achter elkaar zie sjouwen, terwijl het zweet na 5 minuten al in straaltjes van mn gezicht loopt, ben ik best wel eens jaloers.
Humpty, je zult wel gelijk hebben inderdaad! Ik ben benieuwd geen kei in trappen lopen, dus ik hou m'n hart vast met een kind de trap op tillen.. maar dat zal wel goedkomen aangezien je al gewicht draagt 9 maanden.
Ik ben 1,57! Geen probleem... Ik werk op een kdv en til regelmatig hele grote kids. Maar dat heeft niet zoveel met lengte maken hoor. Had wel een zware zwangerschap maar was echt niet gerelateerd aan lengte.