De tijd dringt... meisjesnaam

Discussion in 'Babynamen' started by Nene, Mar 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke meisjesnaam past het beste?

1. Azalee (a zaa lie - Nigeriaanse naam betekent singer)

2. Azali (om verkeerde uitspraak Azalee te voorkomen)

3. Azaly (om verkeerde uitspraak Azalee te voorkomen)

4. Niva (Hebreeuws talk, expression)

5. Niola (afgeleid van de Nigeriaanse naam Eniola en betekent person of wealth)

6. Nala (Afrikaanse naam betekent succesvol)

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Nene

Nene Actief lid

Mar 15, 2014
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Nog een paar weken te gaan en de knoop nog niet doorgehakt voor de naam. We krijgen ons derde meisje. Eigenlijk wil ik een Nigeriaanse naam omdat we een halfbloedje krijgen. De zussen en broers heten (omgekeerd) aliaZ, ayanI, eyaJ, ebmeD.

Op mijn lijstje staat nu:
    Azalee (a zaa lie - Nigeriaanse naam betekent singer)
    Niva (stiekem nu mijn favoriet ook is het geen Afrikaanse naam maar een Hebreeuwse naam met betekenis Talk, Expression)
    Niola (afgeleid van de Nigeriaanse naam Eniola en betekent person of wealth) Mijn man vond deze laatst het leukst maar in een groepje waar ik mee om ga heeft iemand haar dochter zo genoemd met een Y ipv I en zelf helemaal verzonnen.
    Nala (Afrikaanse naam betekent succesvol) Blijf ik een mooie naam vinden maar ben blijkbaar de enige hier in de omgeving.

Voor mijn gevoel gaat het nu tussen Azalee en Niva. Moet ik afwijzen van de originele schrijfwijze Azalee om te voorkomen dat ze A zaa lee gaan zeggen? En het dan als Azali of Azaly schrijven? Is het gek dat alle kids Afrikaanse/Nigeriaanse namen hebben en deze niet als we voor Niva gaan?

Zo moeilijk om de juiste naam te vinden en dan mijn man nog mee te krijgen want die vindt het nog veel moeilijker dan ik.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,871
    8,511
    113
    Female
    Ik denk dat als je Azalee kiest mensen vanzelf wel Door hebben dat je het uitspreekt als Azalie. Misschien moet je t af en toe verbeteren maar dat zal wel meevallen denk ik.

Zelf heb ik gestemd op Niola omdat ik die het mooist vind.

3. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik vind (bijna) alle namen heel mooi maar Niva echt prachtig!

4. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zou weer voor een Nigeriaanse naam gaan en zou Azalee sowieso uitspreken als Azalie. Wel vind ik Niola het mooist en Nala ook niks mis mee. Maar als het voor jullie eigenlijk gaat tussen Azalee en Niva stem ik op de eerste.

Waarom trouwens niet gewoon Eniola, als Niola daar van af is geleid? Dan lijkt het ook gelijk minder op de naam die bekenden van jullie hebben gekozen.

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik vind Nala zo'n leuke naam!! Maar alleen wel voor een halfbloedje, en dat is hier niet het geval, dus daarom valt deze af. In jullie geval doen, de wereld heeft meer Nala's nodig :D

Op 2 staat voor mij Niola, gevolgd door Azalee (originele spelling). Niva ben ik niet kapot van, vind het niet zo mooi passen bij de rest.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    hier ook fan van Nala!

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Nala, prachtig!

9. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,039
    3,863
    113
    Female
    Thuis
    #9 Berte, Mar 6, 2017
    Last edited: Mar 6, 2017
    Azalee: aangezien je in je post aangeeft vooral tussen Azalee en Niva te twijfelen, heb ik tussen die 2 gekozen.

Ik zou sowieso voor de juiste schrijfwijze gaan, een onjuiste zou ik als kind een stuk minder blij mee zijn dan af en toe iemand uitleggen hoe je je naam uitspreekt.

Edit: ik zie net dat je in 2014 al over de naam Azalee nadacht, dan zou ik deze zeker kiezen, als de naam al zo lang bij je blijft.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,915
    5,177
    113
    Niva

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

12. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Niva!

13. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

14. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Vind de laatste 3 namen het leukst! Toch gekozen voor Niva. :)

15. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik zou absoluut ook nu weer voor een Nigeriaanse naam en hier niet voor de vierde ineens van afwijken.

Ik zou voor Nala gaan en anders Azalee.

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Niola en Azali / Azalie vind ik het mooist :) Qua uitspraak vind ik Niola het makkelijkst. Nola vind ik nog mooier!
    Nala vind ik wat te dierlijk (misschien door Lion King) en Niva meer een merk (a la Nivea).

17. Lalah

Lalah Actief lid

Jan 30, 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niva! Leuk

18. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Niva vind ik wel heel mooi :)

19. Eslin

Eslin Lid

Sep 29, 2013
    42
    3
    8
    NULL
    NULL
    Niva of Nala.. beide heel mooi! Heb Niva gestemd.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Niva, heel leuk!

Share This Page