Je cyclus van vroeger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik weet echt totaal nog niet of dit iets boeiends is :p Haha, maar het heeft me gisteren ineens even bezig gehouden!

Ik bedacht me namelijk dat ik 'vroeger' (voordat ik aan de pil ging) altijd netjes heb bijgehouden wanneer ik ongesteld werd! Dat moest ik altijd doen van mijn moeder. Apart.. Dus ik heb gisteravond mijn oude dagboeken uit de kast getrokken. Ik heb alles netjes vanaf mijn eerste menstruatie bijgehouden.

Ik heb me de afgelopen 24u afgevraagd of je cycli van vroeger iets zeggen over die van nu, als er zo'n lange pil-tijd tussen zit. Ik heb blijkbaar vroeger ook al redelijk korte cycli gehad. Kijk:

19-30-23-26-22-23-21-28-25-21-28-24-32
    (waar je je allemaal wel niet mee bezig kan houden om wachttijd te doden!) :p

En waarom heb ik vroeger nooit zo duidelijk mijn eisprong gevoeld als nu? Nu is hij niet te missen, heeeel veel au enzo! Had ik voor mijn pil nooit een eisprong gehad? Was mijn lichaam nog niet rijp genoeg en heb ik nu dus mijn eerste eisprongen pas gehad? :$

Nou ja, ik wou het even kwijt. Zijn er meer meiden die zoiets ooit hebben bijgehouden, of het nog weten? Is je cyclus nu hetzelfde als vroeger?

Liefs!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens de gyn wordt je alleen ongie als je daadwerkelijk een ei hebt gehad. Dus je hebt vroeger waarschijnlijk wel eisprongen gehad maar dat gevoel niet daarmee gelinkt.
    wel cool dat je het bijgehouden hebt. Dat heb ik echt nooit gedaan!

3. fafa

fafa Niet meer actief

ik heb vroeger ook een tijd mn cycli bijgehouden, gewoon voor de fun, maar na 18x '28' opschrijven had ik er wel genoeg van :)
    en toen voelde ik mn ei nog beter dan nu, alleen wist ik niet dat het mn ei was, dacht dat ik vaak een darm in de knoop had ofzo, hahaha... pas veel later viel opeens dat kwartje.

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wat grappig dat je dat hebt!
    en dagboeken zijn ook zo leuk om terug te lezen.

ik heb geen idee hoe mijn cyclus toen was. weet wel dat ik er echt een dag ziek van was(flauwvallen overgeven), daarom had mijn moeder de pil geregeld.

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik heb het niet bijgehouden maar weet nog wel dat mn cycli varieerden van 3 tot 8 of 9 weken. (ook reden om aan de pil te gaan, dat met heftige menstruatie)
    Mn ei heb ik toen wel altijd gevoeld alleen had ik nog geen idee hoe dat allemaal werkte haha (nu eigenlijk pas sinds ik hier meelees hoor!!)

Zoals je hieronder ziet was mn eerste ronde 29 dagen, perfect dus! Hoop echt op een regelmatige cyclus nu...

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Haha, leuk om ook jullie ervaringen hiermee te horen!
    Ja, die dagboeken zijn echt geweldig! Om je rot te lachen! 14 is ook zo jong he.. :p

Ik kan me ook niet meer echt herinneren of ik vroeger erg ongesteld was of niet. Nu in ieder geval wel weer :S Daar was die pil dan wel weer goed voor. Maar verder niet hoor ;)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je kunt ook ongi worden zonder ooit een eisprong te hebben gehad hoor.

Ik had vroeger ook al korte onregelmatige cyclussen, nu nog steeds na 6 jaar pilslikken en nu alweer 4 jaar pilloosheid er tussen.

Dat je je eisprong toen niet voelde komt vast omdat je toen het niet met eisprong associeerde maar met gewoon een buikpijntje ;)

8. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor ik aan de pil was, had ik ook een lange en onregelmatige cyclus. Dat was ook de reden dat ik aan de pil ben gegaan. Ik hoopte dat die onregelmatige cyclus kwam doordat mijn lichaam nog niet volwassen genoeg was maar helaas, ondertussen is mijn cyclus nog steeds een ramp en slik ik zelfs clomid om een eisprong te krijgen!

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dat zou inderdaad wel goed kunnen ja :) En misschien was het toch niet zo goed ontwikkeld nog allemaal.

Klopt trouwens inderdaad dat je niet altijd een eisprong hebt als je ongesteld wordt. Als je de pil slikt heb je geen eisprong in principe, en dan word je toch steeds ongesteld in de stopweek. Het baarmoederslijmvlies (heet dat zo, ja toch?;)) wordt wel aangemaakt/verdikt ter voorbereiding van een eventuele innesteling, en dat wordt afgebroken als er niets in komt te zitten (= menstruatie).

Zo was het.. dacht ik.. :D

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    je hebt goed opgelet tijdens de biologie les:p

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat snap ik wel, maar hoe kan het dan dat een ongie bij sommige wel 10 weken ofzo weg kan blijven? Dan bouwt zich toch ook baarmoederslijmvlies op?
    De gyn zei tegen mij dat je vrijwel altijd een eisprong hebt gehad (goed of slecht) als je ongie wordt.

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Is het niet zo dat als je een langere cyclus hebt dat je LF ook gewoon later is? Die blijft volgens mij over het algemeen ook wel rond de 14 dagen.

Maar ik zou het eigenlijk niet weten.. Iemand anders misschien?

Deel Deze Pagina