Dillema: werken op kdv of psz????

Discussion in 'Weer aan het werk' started by mamakaatje, Mar 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoi meiden,

Ik zit met een probleem, weet niet wat beter zou zijn....
    Ik heb in het verleden altijd met verst. geh. kids gewerkt en dan vooral in het onderwijs en de laatste jaren op een basisschool. Ben dus erg ontwikkelingsgericht ingesteld.
    Nu heb een switch richting kdv gemaakt. Sinds een kleine 2 jaar doe ik dit werk en nu werk ik sinds vorig jaar op een nieuw opgestarte verticale groep. Ik heb dit samen met 2 meiden opgestart, ik heb het enorm naar mijn zin maar het zijn lange werkdagen ( 2x 08.45-18.00 en 1x 07.30-17.15). Ik heb 1 dochter die volgend jaar naar school gaat na de zomer (duurt nog wel ff hoor). Ik hoop tegen die tijd zwanger te mogen zijn of worden van de 2e.
    Nu is er een vacature voor de psz bij dezelfde organisatie, dit vind ik helemaal het einde en het voordeel zou zijn dat ik straks alle vakanties vrij zou zijn en na schooltijd zou mijn kindje niet naar de BSO hoeven dan.
    Alleen zou ik wel ipv ma, di, do werken op ma-middag, di hele dag, do hele dag en vr-ochtend. Mijn kindje zou dan nu op ma-middag, dinsdag en evt vrijdag-ochtend naar het kdv moeten en do gaat ze altijd naar oma.
    Zou dit niet teveel zijn en ook als ik kijk naar later evt de 2e???
    Mijn geweten speelt ook mee, heb het nu wel enorm naar mijn zin.
    En verdien leuk met 26 uur werken, op een psz zou ik 18 uur hebben in 2 hele en 2 halve dgn...... verdien dan dus weer 200 euro minder denk ik....
    Wat zouden jullie doen???????

Sorry voor de lange uitleg:)

2. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Ik werk op een peuterspeelzaal op maandagmorgen, dinsdag (hele dinsdag), donderdagmorgen en vrijdag de hele dag.

Het bevalt me prima. Mijn zoontje gaan op alle dagen dat ik werk naar de opvang behalve de dinsdagmiddag. Dan is zijn papa thuis.

Het voordeel is idd dat je de vakantie's ed vrij bent.

Het is denk ik wel een keuze die je zelf moet maken.

Kan je niet schuiven met je werkuren op het KDV zodat je dochtertje na schooltijd niet naar de BSO hoeft ?

Ik zit nl. te twijfelen om de overstap naar KDV te maken.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik heb helaas die studie niet gedaan,maar ik ben vrijwilliger op de speelzaal.Dit is gewoon het einde.
    Ik zou eerder voor de speelzaal gaan.Je hebt vacantie,als je kindje ook vacantie heeft.Je kunt dan leuke dingen met haar doen.
    Het is wel een moeilijke keuze.

4. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    mamakaatje moeilijke keus. Ik werk op een kdv maar zou wel de overstap naar psz willen maken. Dit met name omdat je op het kdv lange werkdagen heb, ik werk 9 uur per dag en een psz korter qua dagen. Overweeg alle voors en tegens en beslis dan.
    Succes met je keuze.

5. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Tja, ik denk dat je naar je eigen voor en nadelen moet kijken.
    Ik zou ook wel zulke uren willen als ik een schoolgaand kind heb. Maar ik denk dat ik het nu nog niet zou doen omdat de baby dan erg veel opgevangen moet worden, ook al zijn het halve dagen.
    Je dochter heeft straks ook maar 2 dagen bso toch?!
    Dan zou ik nog een paar jaar wachten en wat extra sparen. Vakantie(dgn) neem je toch wel straks en 6 weken samen thuis is misschien ook niet alles en vind ze de bso straks super leuk 2 dgn in de week!

Share This Page