Mijn dochter is 3 jaar en 4 maand,ze heeft al sinds vorig jaar 1 meisje uit haar groepje van de psz waar ze heel goed mee overweg kan,eerder woonde ze bij osn in de buurt,sids 2 maandjes is ze verhuist naar een andere stad,zo ongeveer een uurtje hier vandaan,ze ze kan niet even daar gaan spelen,of het meisje bij ons. Ze heeft nu vaker aan mij gevraagd of ze bij ons mocht blijven slapen,ik ben hier niet zo'n voorstander van want vindt ze nog vrij jong,ik heb het (ondertussen een vriendin van mij geworden) haar voorgelegt en zei vindt het geen probleem als ze bij ons blijft slapen. Op zich vindt ik dat dus wel goed,maar nu komt het volgende: de moeder op zich is een super lieve meid,maar ze heeft een verleden vol problemen achter zich,en sommige spelen nu nog een rol in haar leven,ik ga niet alles vertellen want dan ben ik morgen nog bezig,ze is een alleenstaande moeder met 2 kindjes,heeft in een psychiatrische inrichting gezeten,is nu volledig hersteld. Maar ik heb er eigenlijk niet zo veel vertrouwen in,(is mijn gevoel) dus ik durf mijn dochter daar niet alleen te laten slapen. Er spoken dingen door mijn hoofd zoals: mischien is ze niet lief voor mijn dochter,of mischien doet ze haar iets aan) nou in mijn achterhoofd weet ik dat ze het nooit zal doen,maar toch die dingen spoken door mijn hoofd,omdat je het zo vaak hoort op t.v Maar aan de andere kant,kan ik mijn dochter haar vriendinnetje ook niet ontnemen. Wat zouden jullie doen? liefs
Lastige situatie, maar als het niet vertrouwd om je dochter daar te gaan laten slapen, volg dan gewoon je gevoel en doe het niet!
Ik zou het niet doen als je er geen goed gevoel bij hebt. Evt. alleen het vriendinnetje bij jullie laten slapen, maar andersom niet. Ik zou gewoon af en toe samen met je dochtertje naar haar vriendinnetje gaan en daar dan een dagje blijven. En andersom.
Kan je dochtertje goed praten? want als ze dat kan , kan je ook gewoon na het slapen alles vragen en kijken of er iets is gebeurd. ik zelf zou pas mijn kindje bij iemand laten slapen als hij of zij kan vertellen als er wat gebeurd. Maar als ik het zo lees kun je het beter niet doen. ander laat haar kindje bij jou slapen?
Ok maar dan is de vraag van TS natuurlijk: hoe vertel je het haar? Is inderdaad wel een lastige situatie.
@mamabeer,ja mijn dochter kan heel goed praten,ze verteld ook zeker wel alles tegen mij,maar het is juist zo,haar dochter komt binnenkort ook hier slapen,maar toen zei de moeder: dan kom je ook wel een keertje bij ons slapen toch? En ik heb gelijk gezegt: ooh dat wordt niks hoor,want ze wil nergens anders slapen dan thuis! tsja,mijn dochter zei daarop dus dat ze wel graag bij haar vriendinnetje wil blijven slapen ..... En ja,hoe zeg ik dit in godsnaam tegen haar,wil haar ook niet gelijk de waarheid vertellen die ik in gedachten heb,want op zich is het een vooroordeel,en ik kan dus totaal mis zitten met mijn gedachten....maar goed,mijn gevoel verteld me toch echt dat ik het niet moet doen. Moeilijk,moeilijk
je zou kunnen zeggen (liegen) waar je dochter niet bij is dat ze al vaker ergens is gaan slapen en dat niet goed ging dat ze weer naar huis wilde ofzo. Ik zou het echt niet doen als je het niet vertrouwd. Maar als de moeder een goede vriendin is? kan je het niet met haar over hebben hoe je je eronder voelt?
Ik zou er iets van maken in de trand van wat Mamabeer zegt en dan erbij zeggen dat je dit voor je dit dan ook nog niet wil omdat je je er dan zelf ongemakkelijk bij voelt omdat je dochtertje dit niet wil. Je je misschien onterecht maar toch, druk maakt over dat je je kind dan ergens laat waar ze eigenlijk niet wil slapen. Dan houd je het dicht bij de waarheid want t heeft te maken met jou gevoel. Maarja als je langer verdinnen blijft komt er n dag waarop je dit natuurlijk niet meer vol kan blijven houden...
ik zou het ook niet doen als je gevoel je dat zegt! je kan voorstellen om er samen met je dochter een nachtje te slapen en dan de stad in met zn allen ofzo.. maak je er een leuk uitje van... meestal laat je intuitie je nooit in de steek en als de moeder psygiatrische problemen heeft gehad dan zou ik er ook voorzichtig mee omgaan... het is wel je dochter die je moet toevertrouwen aan een ander!!
Ik zou, als je je er niet goed bij voelt, het niet doen. En niet vanwege het verleden van die moeder (want dat hoeft op zich helemaal niet te betekenen dat het niet goed zou gaan), maar puur omdat je jezelf er waarschijnlijk alleen maar druk om maakt dan. Ik zou met vertellen bij jezelf houden. Dus aangeven dat jij gewoon liever nog niet hebt dat ze bij iemand logeert, dat je het geen fijn idee in het algemeen vindt.
Ik zou idd ook zelf blijven slapen. Met als excuus dat als je dochtertje heimwee krijgt dat jij er dan ook bent, dat je dan niet een uur hoef te rijden om haar op te halen!
Waarom slapen? Nee zou ik niet doen. Ik vind 3 jaar sowieso nog te jong om bij elkaar te slapen (voor de leuk). Als ze lekker willen spelen, dan maak je er een gezellige dag van. 's Ochtends bij elkaar en aan het eind van de middag weer naar huis. Lang zat lijkt me. Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het niet ziet zitten om je dochter zo ver bij je vandaan te hebben. Ik denk ook niet dat de kinderen er veel aan hebben om samen te slapen, want dan spelen ze nog niet.
Ik ben het eens met bovenstaande reacties,als je het niet wilt niet doen,ik had het iig niet gedaan,en niet vanwege haar(verleden) maar 3 jaar is nog wel erg jong,ook ik zou er gezellig een dagje weg van maken!