steken bij schaambeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kat, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Als ik ´s nacht wakker wordt en ik wil me omdraaien dan lukt dat vaker niet door de scherp stekende pijn onderin mijn schaambeen.

    Ook voel ik dit vaker als ik lang gezeten heb en ik sta op, of als ik lang sta.
    Blaasontesteking is het niet, had mijn urine al eens langs gebracht.

    Vroeg me dus eigenlijk af zouden dit indalings weeen kunnen zijn?

    thnx Kat
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik denk bandenpijn, ik heb het namelijk ook weleens bij het opstaan of het omdraaien in bed en bij mij kan het echt geen indalen zijn ;)
     
  3. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Bij mij was de kleine al vrij vroeg ingedaald en drukte ze op het bekken. Dit is pijnlijk als je in bed je om wilt draaien.

    Ook als je begint met lopen is het pijnlijk. Als je een stukje gelopen hebt trekt het wel weer weg.
    Ze zal alleen maar zwaarder worden en die druk gaat niet helemaal meer weg.

    Bij mij zit ze sinds maandag echt startklaar en dat voel je :(
     
  4. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Ze zeggen dat het met het indalen te maken heeft...
     
  5. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bedankt voor de reacties!

    Ik heb vrijwel geen last van bandenpijn gehad tijdens de zwangerschap,
    en omdat die steken zo plaatselijk zijn vroeg ik me af of het met 't indalen te maken kon hebben.

    Maar dinsdag weer afspraak bij de vk. dan zal ik het navragen ;)

    groet
     
  6. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik kraam op het moment bij een vrouw die dat ook had tijdens haar zwangerschap (we hadden het er toevallig vanmorgen over). Het bleek haar bekken te zijn. Nu 6 dagen na de keizersnee heeft ze er nog steeds erg last van. Vanmorgen kwam de vk dus voor de zekerheid nog even nagevraagd. Ook zij zei inderdaad dat het haar bekken was. Haha dus ik denk dat het wel duidelijk is wat ik denk wathet is....
     
  7. Eppie

    Eppie Lid

    4 mrt 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Ik dacht ook gelijk aan bekkenpijn hoor! Heb ik zelf ook veel last van!
     
  8. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Dat is je bekken, maar jij bent 34 weken zwanger, dus begint de kleine in te dalen wat je op je bekken voelt. Ik had dit bij Ryan ook, 2x voor naar de fysio geweest, maar was eigenlijk niets aan te doen. Deze pijn is heel normaal voor jouw zwangerschapsduur.

    Deze zwangerschap kreeg ik er al heel snel last van, dus lag het echt aan mijn bekken en niet het kindje wat aan het indalen was.
     
  9. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Bij mij is het ook bekkenpijn, zelfs lichte bekkeninstabiliteit. Benen goed bij elkaar houden met het omdraaien en bekkenbodemspieren aanspannen bij het opstaan en tillen scheelt een hoop pijn.

    Succes!
     
  10. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dank jullie wel :D

    Het is gelukkig niet constant dus dat scheelt weer, maar zal proberen om dat te doen wat Juud zegt. Bespaard me misschien een hoop ellende (pijn) strakjes!
     
  11. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Hey Kat,

    Stekende pijn bij schaambeen duidt op bekkenpijn. Juist bij omdraaien. Dat is een van de eerste tekenen dat het met het bekken te maken heeft. Ik heb het ook gehad. Gelukkig hoef je nog maar 6 weekjes geloof ik. Als je op je schaambeen drukt voelt het dan aan alsof er een blauwe plek zit? Dat is nog wel een mooi truukje om er achter te komen of het met bekken te maken heeft.
    Succes!
     
  12. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Heey,
    ik heb dit geprobeerd maar dit doet geen pijn.
    Ik zal het zometeen eens vragen bij de vk, maar waarschijnlijk hebben jullie gelijk, ook omdat het niet constant is.

    groetjes
     
  13. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ben net terug van de vk, en het heeft idd. met het bekken te maken (symfyse, verbinding tussen de schaambeenderen onderin de buik)

    Dit ook mede omdat ze al begint in te dalen, komt er natuurlijk meer druk op.
    Ze zegt dat ik vaker van houding moet verwisselen (lopen en zitten).
     
  14. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik herken precies de klachten sinds kort en worden steeds iets heftiger.
    Gisteren bij vk hoorde ik dat ze helemaal is ingedaald. Vk gaf ook aan dat t daarmee te maken heeft.
    Ik heb 's nachts vooral last rond billen/stuitje. Dan loop ik af en toe een rondje door het appartement als ik naar toilet geweest ben, of ik ga even naast m'n bed staan om m'n benen te 'wiebelen' als ik met omdraaien erge last heb. Vanochtend heeft m'n man m'n onderrug gemasseerd voor ie naar z'n werk ging ;)
    Vannacht had ik overigens voor 't eerst zelfde steek als overdag toen ik wilde omdraaien. Ik durfde niet verder te draaien en ben toen heel omslachtig m'n bed uitgegaan.

    x Sophie
     

Deel Deze Pagina