Hoi, Dit is mijn derde zwangerschap. De eerste keer kreeg ik een miskraam bij 5 weken, toen had ik eigenlijk alleen maar bruin/roze verlies, en toen bij een echo was er niets te zien. Daarna zwangerschap van mijn zoon, 2 keer bloedverlies vóór de 10 weken. Nu dus weer zwanger, en ik had afgelopen zaterdag om een uur of 5 in de middag ineens weer wat bloedverlies, het was zeg maar frambozenkleur, en best matig. Dat duurt nu al tot op heden, en ik moet ook een maandverbandje dragen, en daar zit tussen 2 plasbeurten in zeg maar bloed ten grootte van een 2-euro-muntstuk. Verder niet echt buikpijn. Nou had ik gisteren de verlos gebeld op haar mobiel, en ze zei dat ik morgen langs mocht komen voor een echo ( dinsdag dus). Ik ben eigenlijk heel erg bang dat het niet goed is. Ook met het afvegen na het plassen zit er frambozenkleurig bloed aan mijn papiertje. Geen slijm, echt gewoon verdund bloed, niet helderrood. Ik ben best bang, en kon echt niet eerder komen voor een echo, dus morgen ben ik aan de beurt om 14:15 uur. Heb al heel veel moeten huilen, omdat ik bang ben dat het niet goed is. Moet ik me nu echt zorgen maken, of zijn er ook mensen die iets soortgelijks hebben gehad en waarbij het goed is afgelopen? Alvast bedankt! Liefs xxx, Debby
als je in dit topic verder leest zul je merken dat het niet altijd fout hoeft te zijn. je zegt zelf al dat je bij je vroige zwangerschap ook 2x bloedvrelies hebt gehad. 50% is kans op miskraam en de andere50% niet. zelf heb ik tot nu toe 2x bloedingen gehad. de 1e keer heeel veel en helder rood. in 10 minuten een maandverbandje vol zeg maar in het begin. echter alles was bij controle (kon direct naar ziekenhuis) goed. en nu een 2e bloeding. vanaf vorige week. weinig bloedvrelies, stolsels, donker en krampen. anders dus dan de 1e keer. maar afgelopen woensdag voor echo geweest en ook toen alles goed. niets aan de hand met het kindje het hoeft dus voor het kindje niet erg te zijn. maak je dus niet al te druk. houd rekenin met beide uitslagen. succes morgen en laat even weten hoe het was hoor ! ik zal voor je duimen gr xandra
Hoi Xandra H, Dank je wel voor je antwoord! Meer mensen zeggen tegen me dat ik gewoon de moed nog erin moet houden, omdat het tegendeel nog niet bewezen is. Dat is natuurlijk ook zo. Maar bloeden bij een zwangerschap is gewoon altijd schrikken, vooral omdat het eigenlijk niet zo hoort. En omdat dit nu al ongeveer 2 dagen zo is, het is ook niet minder geworden. Maargoed, ik moet de echo gewoon afwachten, meer kan ik nu niet doen. Ik laat morgen als ik iets meer weet, snel even hier iets horen. Bedankt! Liefs xxx, Debby
Hoi, Heb vanmiddag de echo gehad... En ik heb geen goed nieuws. Want wat er zat, was een vruchtzakje wat veel te jong was voor de zwangerschapsduur, en er waren al duidelijk samentrekkingen te zien van de baarmoeder, dus de miskraam is al begonnen. Er was al geen levend vruchtje te zien, en de bloeding is nog steeds. Ik moet even aankijken, want de "echte" miskraam, dus met veel bloed en krampen kan gaan komen. Als er over ongeveer 1,5 week nog geen verandering in de bloeding is moet ik bellen, dan word door de gyneacoloog mijn baarmoeder leeggezogen, een zogenoemde curretage. Helaas! Liefs xxx, Debby
Jeetje meis, wat een vervelend nieuws. Heel veel sterkte de komende tijd. En praat er maar veel over (of typen) het is namelijk niet niks. Wij weten hier hoe het voelt.
jeetje debby wat rot voor je.. hoopte echt dat het mee zou vallen. helaas was het in jouw situatie dus toch anders. wil je heel veel strekte wensen met alles. en als je je hart wilt luchten... gewoon doen he ! liefs xandra
Ik heb zondagavond een kleine bloeding gehad! Maandagoverdag had ik een beetje bruin bloed (oud bloed denk ik ) Verder heb ik maandagavond, dinsdag en vandaag overdag geen bloed meer gehad. Vandaag ging ik naar het toilet en had ik een bruinigere afscheiding. Ik kan niet eens zeggen of het bruin was of geel of wat dan ook. Het was anders dan normaal. Ik ben bijna 8 weken! Weet iemand of dit goed of slecht is? Kus Tintje
Dames, De miskraam heeft zich op de vroege middag voltrokken. En ik ben best geschrokken, omdat er echt een heel groot stuk weefsel uitkwam. Het was ten grootte van een grote stuiterbal, echt net een stuk vlees. Ja dit klinkt vies, en ik kreeg ook helemaal de rillingen toen het eruit kwam zeg maar. Maar gelukkig is de buikpijn nu minder en het vloeien ook, nog wel helderrood maar niet meer zoveel. Dus ik hoef geen curretage. De verlos had ik al gebeld, die zei dat dat heel normaal was als er zoiets groots naar buiten kwam. Dus nu afwachten wanneer het bloeden stopt. Ik ben wel blij dat het er nu uit is. En daarna...nieuwe ronde, nieuwe kansen! Liefs xxx, Debby En bedankt voor jullie hulp!
Debby... fijn dat het weer ietsje beter gaat. en inderdaad hopen op de volgende keer beter. neem even de tijd voor alles en geef het een plekje he ! succes Tintje zoals eerder al geschreven kan een bloeding in 50% een miskraam zijn en in 50% is er in feite niets aan de hand. een miskraam hoeft iet perse gepaard te gaan met helderrood bloed of krampen maar kan ook anders beginnen. uiteindelijk zal vaak het vruchtje afgestoten worden maar het kan zijn dat dit pas na een paar dagen / weken gebeurd. als je het niet vertrouwt kun je gewoon je verloskundige of gynaeoloog bellen om te vragen voor een vervoregde echo omdat je een bloeding hebt. heb ik die 2x ook gedaan en gelukkig was in mijn geval alles goed. echter mocht er nog een bloeding optreden zou ik gewoon weer bellen al is het maar voor de gemoedsrust. op een echo kunnen ze dan namelijk zien hoe het eruitziet en of het leeft. maak je dus niet gelijk te druk maar bel even en weet dat beide uitslagen kunnen. als je nog niet veel stolsels ziet of veel bloed verliest acht ik de kans op een mk kleiner, maar zeker weten doe je het nooit. succes ermee