Hallo meiden, Ik zou graag ervaringen van jullie horen over het begin van de miskraam. Ben zelf nmnlk erg onzeker aangezien ik met 7 weken een echo liet maken en er alleen een vruchtzakje te zien was dat op 4 weken geschat werd. Het kon nog goed komen zei de gyneacologe, maar er was ook een hele grote kans dat het vroeg gestorven is en dat ik een miskraam zou krijgen. Nou (tien dagen na echo) had ik gister een heel klein beetje bruin rood roestkleur bij het afvegen. Dat hield vervolgens de rest van de dag op en toen vanochtend weer een heel klein beetje bij afvegen met een heel klein slijmpropje met rode sliertjes erin. Ik maandverbandje in om de aankomende miskraam af te wachten, maar toen hield het weer op! Heb een zeurderig gevoel in buik en onderrug maar nog geen krampen. Ben nu erg onzeker over wat ik kan verwachten en zou daarom graag horen over het begin en verloop van jullie miskraam(en). En of er in bepaalde gevallen toch een positiefe uitkomst is? Alvast hartelijk bedankt voor de reacties! Liefs, Jootje
Hoi Jootje Wat naar zeg! Een miskraam kan heel verschillend verlopen. Ik heb in december een miskraam gehad bij 6 of 7 weken. Ik had eerst wel een week lang af en toe wat rose of bruine afscheiding. Toen op een avond helderrood bloed bij het afvegen. De volgende ochtend toen ik opstond stroomde het er letterlijk uit. Ik had niet heel veel krampen, het was vergelijkbaar met ongesteldheidskramp. Na 2 dagen hield het heftige vloeien op en verloor ik nog 2 dagen heel iets bloed. Voor de zekerheid is toen een echo gemaakt om te checken of alles er wel uit was omdat het vloeien ook langer aan kan houden. Ale het doorbreekt moet je goed in de gaten houden of je het vruchtzakje verliest. Als je dit niet hebt gezien en het vloeien stopt vrij snel weer moet je een echo aanvragen. De kans is namelijk aanwezig dat je lichaam het niet helemaal zelf afstoot. Hopelijk voor jou komt het allemaal nog goed. Zo niet, dan hoop ik dat je miskraam snel doorzet. Neem we lde tijd om het te verwerken. Wat anderen er ook van zeggen. Ik kreeg zelf de klap pas een maand later. Sterkte meis.
Hoi Jootje, Ik heb bijna drie weken geleden een miskraam gehad. Met 9 weken een echo waarop een vruchtzak met vruchtje te zien was alleen een groeiachterstand. 4 dagen later een kleine helderrode bloeding maar verder een kramp de dag erna bloed met slijm. De huisarts vertelde mij dat wanneer er ook slijm bijkomt het meestal misgaat. Na enkele uren zette de bloedingen flink door en dat ging wel gepaard met een lange wee. De bloedingen zijn na ongeveer 2 weken gestopt. Het is echt een vervelende periode waarin je nu zit vooral de onzekerheid die het met zich meebrengt. Ik hoop dat het allemaal goed voor je komt, sterkte
ik heb vorig jaar een mk gehad en dat is bij mij zo anders gegaan dan ik bij jullie lees. met 5,5 week (bleek later) verloor ik op mn werk bloed, ik schrok me kapot en ben toen door mn leidinggevende naar huis gestuurd toen ik haar vertelde waar ik bang voor was. ik heb toen de volgende dag bij de ha een echo gehad en hij zag wel "iets" zitten. ik moest een week later terug komen voor nog een echo. ondertussen bleef ik bloedverliezen maar ik had geen pijn en kon ook werken (wel prettig voor de afleiding vond ik). een week later dacht de ha dat hij een hartje zag kloppen maar voor de zekerheid moest ik toch maar ff naar de gyn. daar kon ik een paar dagen later terecht. helaas bleek daar dat de ha het verkeerd had gezien en dat er niks meer was. ik moest nog een zwangerschaps test doen om te kijken of ik nog hcg in mn urine had want als dat zo was kon het ook nog een bbz zijn. gelukkig (voor zover je over gelukkig kan spreken) was de test negatief en was het dus definitief voorbij. ik vond het allemaal best heftig en heb het er erg moeilijk mee gehad. gelukkig kon ik 2maanden later mn geluk niet op toen ik weer zwanger bleek te zijn. mn man en ik hadden dat totaal niet verwacht want ik was naar mijn mening nog teveel met de mk bezig. en zoals je aan mn banner kan zien is het allemaal helemaal goed gekomen. heel veel sterkte en ik hoop dat het bij jullie net zo snel weer goed komt als bij mij het geval was. liefs doris
Hoi, Ik heb gister de bevestiging gekregen dat ik een missed abortion heb gehad. Mijn gevoel heeft vanaf het begin aangegeven dat het niet goed zat nl. Met ongeveer 6 weken verloor ik steeds een druppel bloed. Ben in het ziekenhuis geweest en daar zagen we een beginnend kloppend hartje. Ook zagen ze een bloeduitstorting naast het vruchtje zitten. Ik moest na 5 weken terug komen ( beetje lang ). Dit was op 21 april. Op 30 april hebben wij zelf nog een echo laten maken en daar was weer een beginnend klopend hartje te zien en het vruchtje was wat kleiner, wat dus op een ander telling zou komen, maar het was wel gegroeid. Toch vond die vrouw het dubieus ( zoals ze zo mooi zei ). Het bloeden bleef aanhouden en ik kreeg ook nog eens een blaasontsteking. Ik heb dit allemaal aangegeven bij de vk en zei vond het niet nodig om de termijn echo te vervroegen. Gisternacht had ik ineens veel meer bloed in mijn onderbroek en een stolsel Ik heb s'morgens de vervangend vk gebeld want de mijne was met vakantie, en zei heeft geregeld dat ik gister alweer voor de echo kon. Daar bleekt het vruchtje met 6 weken en 5 dagen te zijn overleden. Het heeft dus na mijn laatste echo nog 2 dagen doorgegroeid. De vruchtzak was trouwens wel doorgegroeid vandaar dat ik gister ook gelijk een curettage heb gehad. Ik hoop voor jou dat het goed zit. MB2005.
Bij mij begon het met een week zo om de dag wat rozig bloed. De vk keek dat of de baarmoedermond nog dicht was. Eerst was dat nog zo. Daarna ben ik heel heftig gaan bloeden met veel pijn. Ik verloor ook stukjes weefsel. Na dien nog een echo gehad om te kijken of alles weg was. De pijn verschilde wel met hoe ver ik zwanger was. Bij de langste zwangerschap ook de meeste pijn gehad. Liefs Mara
ik zit nu middenin een vroege miskraam. was 4,5 week zwanger, dus nog erg pril. het voelt gewoon als een ongesteldheid, alleen vloei ik nu nog minder dan normaal. het is eergisteravond/nacht begonnen, dus kan nog niet zeggen hoe lang het allemaal gaat duren. hoop dat het dan ook maar snel over is, zodat ik verder kan. het voelt allemaal zo zinloos nu.
ik heb bij 6 weken een miskraam gehad. Ivm een onregelmatige cyclus wist ik niet goed hoelang ik zwanger was. Op een gegeven moment verloor ik een beetje bloed bij het afvegen. Ik dacht: innestelling? Hoopte het eigenlijk meer. Ik dacht zolang het geen helder bloed is, zit ik goed. Prompt de volgende dag helder bloed. Na mijn vakantie kreeg ik een termijn echo. Toen bleek dat ik 6 wkn en 2 dagen was. Na een week moest ik terugkomen en toen was ik 6 wkn en 3 dagen... Omdat ik al zolang aan het bloeden was (het was wat erger geworden,maar nog niet dramatisch) heb ik medicijnen gekregen om het op te wekken.. Veel sterkte!
zit nu een paar dagen verder. veel heftige krampen gehad, veel slijm en bloed (sorry voor de details). het is dus wel veel heftiger dan mijn normale ongesteldheid. echt anders. sprak gister een goede vriendin. zij heeft met 7 weken een miskraam gehad, en bleef drie weken vloeien erna! hoop toch dat het bij mij sneller over is...
Bij mij begon het met het verdwijnen van de zw-kwaaltjes (dat kan altijd wel wat 'golven' maar bij mij verdwenen ze en kwamen ook niet meer terug). Vervolgens begon het bloedverlies en daarna hévige weëen-achtige kramp met hevig bloedverlies en vervolgens het uitdrijven van het vruchtje. Nadat het vruchtje uit mijn lichaam was, hield het bloedverlies bijna meteen op en de kramp ook.
Ik heb afgelopen zondag een miskraam gehad. Ik was niet meer misselijk, al een tijdje niet meer en vrijdag verloor ik wat bloed. Bij de vk geweest en een echo gehad. Daaruit bleek dat het hartje gestopt was met 8 weken en 6 dagen. Dus zo'n 3 weken geleden. Op zondagavond kreeg ik heel erge krampen en toen heb ik het vruchtje verloren. Erg verdrietig allemaal. Nu een aantal dagen later kan ik er over denken en praten zonder steeds te moeten huilen. Het heeft mij meer aangegrepen dan ik van te voren had gedacht.
ik wens iedereen veel sterkte die een miskraam heeft gehad het lijkt me echt afschuwelijk ik leef echt met jullie mee, ik ben nu ook aan het afwachten of alles wel goed gaat aflopen de onzekerheid zit er toch altijd nu hopen dat het goed gaat en blijft [-o< veel liefs
Hallo Jootje , Afgelopen weekend heb ik bij 7 weken zwangerschap een bloeding gehad..Grote schrik natuurlijk , we dachten het hoeft niet te betekenen dat het een miskraam is , maar helaas begon ik steeds meer bloed te verliezen maar geen propje of iets wat maar op een vruchtje lijkt. Nu ben ik gistren bij de gynaecoloog geweest en ze ziet nog steeds iets in de baarmoeder maar wat? het is onduidelijk ivm het bloedverlies . Nu moeten we volgende week donderdag terug en dan pas kan ze met zekerheid zeggen of het een miskraam is of toch (een kleine kans )dat het een mini mensje is. Het is erg verwarrend allemaal ..ik heb op het moment nog steeds bloedverlies en je stelt je erop in dat het nu fout is maar toch....die kleine kans . Ik wens je veel sterkte Shirley
hallokes ik ben 20 jaar en heb zo een 5maanden terug ook een mk gehad ik was byna 2maanden ver en dit begon zo ik kreeg snachts(01.00) toen ik tv keek ennormen krampen en pijnen in beide zije en buik ik kon niet rechtstaan of zitten dus dan maar liggen ik moest men benne redelijk kort by men buik plaatsen zodat dit over ging ik ben na die pijnen dan maar drekt naar spoed gegaan hier in genk by daar kreeg ik dan dkr.Hinoel Piet ze hebben mij dan daar in gehouden byna een week voor testen ben terug thuis gekomen(toen wist ik pas dat ik zwanger was) en dag erna had ik terug pijn en belden ik men gynocloog en kreeg ik ineens te horen dat dit geen goedezwangerschap was en er dan een blaasontsteking by had de week erna is dan het vruchtje afgekomen