Hallo Meiden. Baal er zo van dat ik dit topic moet openen. Maar wil jullie waarschuwen. Ben ws opgelicht op zp. Heb een z8 set en een name it broekje gekocht. Zit albijna 2 weken te wachten op de kleding, maar niet mogen ontvangen. Nu blijkt dat deze mw ook de dezelfde adv op MP heeft staan. En ben er nu ook achter dat ik niet de enige ben hier op ZP. Zie linkje. http://www.zwangerschapspagina.nl/kinderkleding-meisje/348819-meisjes-kleding-maatje-80-o-a-noppies-lief-2.html#post12619091. Dit is de adv op MP. Marktplaats.nl > 5-deling pakketje Z8 - Kinderen en Baby's - Babykleding | Maat 80 Een andere mw heeft het setje in haar kast liggen en wacht nog op enkele kleding stukken. Op mails en pb reageerd de verkoper niet. Zowel via mp als zp niet. Welke stappen kan ik gaan ondernemen? Wil dit niet zomaar voorbij laten gaan. Willen jullie even meedenken. Bedankt alvast.
Oh jee wat balen zeg. Ik denk alleen dat je vrij weinig kunt doen, behalve waarschuwen. En een melding maken bij marktplaats. Heel irritant als mensen dit doen.
Hmmm... het kan oplichting zijn, maar er kan natuurlijk ook iets met haar gebeurd zijn waardoor ze nu niet kan reageren. Heb je haar volledige naam? Dan kun je haar misschien natrekken op google en facebook. Misschien kom je dan meer aan de weet.
Ik heb ook een keer erg lang moeten wachten op een shirtje wat ik had besteld via deze site. Uiteindelijk hebben de moderators de desbetreffende persoon een bericht gestuurd en toen kon ze ineens wel snel reageren! Gaat overigens om een ander persoon. Hoop voor je dat je het alsnog krijgt!
Hoe achterhaal ik een ip adres? Ik heb alleen maar contact via PB van zwangerschapspagina gehad. Een deel van de kleding is bij een andere dame van ZP ook gekocht en gedeeltelijk aangekomen. Zij wacht ook nog op een aanvulling. Op FB kan ik haar wel vinden. Maar geen gegevens verder vinden. Heb wel haar volledige naam. Zit zelf niet op FB of hyves. Op mals via MP krijg ik geen reactie. Afgelopen week dacht ook dat het ms aan de post lag, of dat er iets met haar opdoet. Maar als ik dan dezelfde adv op mp vind en de reactie van een mede koper krijg, vrees ik dat ik toch echt ben opgelicht.
Als het setje gedeeltelijk al bij iemand anders in de kast ligt dan lijkt het me dat het bij jou niet meer aan gaat komen Je zou kunnen melden in een mail naar haar dat als je geen reactie van haar krijgt dat je je aanmeld bij een oplichtingssite en dat als ze daar ook niet reageert dat haar gegevens openlijk op het internet komen te staan. Ben namelijk ook een keer opgelicht geweest via marktplaats en ik heb het zo aangepakt. Helaas voor mij geen oplossing geweest maar doordat haar gegevens nu gewoon openbaar staan zijn anderen in elk geval wel voor haar gewaarschuwd, maar misschien dat het in jou geval wel gaat helpen.
Wat vervelend. Zo word je toch ook wel heel huiverig om via internet te kopen. Terwijl het juist zo'n handig medium ervoor kan zijn. Snap nooit zo dat mensen dat doen. Maar ja, wie ben ik. Als je alleen maar contact via ZP hebt gehad dan kan alleen ZP het ip-adres voor je achterhalen. Dan zou je even bij hen een verzoek moeten neerleggen of als ze dat niet willen geven het verzoek om haar een berichtje te sturen. Veel meer kun je denk ik niet doen.
Geld terugboeken gaat niet. Heb t zelf overgemaakt. Is geen automatische afschrijving/ incasso. Melding bij MP wil ik zeker doen. Al heb ik het via ZP gekocht.
Ga vanmiddag even verder er mee aan de slag. Nu weer even aandacht geven aan mijn meiden hier. Moet zeggen dat ik al echt heel blij ben dat er mensen reageren, en ookmet bruikbare tips komen. Bedankt. Zal later nog reageren.
Ik koop ook best veel op mp en gelukkig altijd nog goed gegaan en het is idd altijd een risico , maar ik vind het wel een naaistreek hoor maar wel heel erg stom van haar om hier op zp dezelfde dingen aan iemand te verkopen , dan val je zoiezo door de mand ...Misschien moeten we allemaal maar ff gaan bieden op haar advertenties op mp ......kijken of we een reactie krijgen