Mag dat tegenwoordig nog of is dat 'not done'? Ik vind de dooppakjes best wel spuugduur voor 1 keertje... Stiekem zag ik wel een leuke doopjurk; maar die was paars - met kleine bloemetjes. Niet dat ik die ga kopen, want ALS ik voor een jurk ga kies ik een neutrale witte, maar wat vinden jullie? Maakt dat al uit op deze leeftijd?
Is bij ons heel normaal dat zowel jongetjes als meisjes een witte doopjurk dragen. Zit ook een gedachte achter: vroeger, in de begintijd van het christendom, werden mensen ook in een wit gewaad gedoopt.
Als je hier in de provincie kijkt degene die nog gedoopt worden zijn vaak ook echt gelovig en gaan naar de kerk (katholiek) en daar is een doopjurk voor jongens super normaal! Nu is dit wel een echte katholieke omgeving.... Ik zou het dus wel doen, voor het kerk gebeuren dan...voor erna feestje ofzo zou ik een mooi pakje kopen goedkoop Gewoon leuk blouse met broekje..vind je kindje ook fijner als de hele dag in stijve kleding.... zou dan persoonlijk voor zoiets simpels gaan...geen glim of franje... **NIEUW** `Jongens doopjurk van linnen/katoen | doopjurkjes | COMBRU
zat ff verder te kijken op die site hahaha, dit is ook wel heel leuk en schattig....(en goedkoper) AANBIEDING!!Dooppakje in Linnenlook- wit of ivoor | dooppakjes | COMBRU
Voor mij gevoel 'hoort' het juist zo. Dus ja: het kan en ik zou het gewoon doen. Dopen is een traditie en dat betekent wat mij betreft dat de kleding ook traditioneel mag zijn.
Ik geloof dat ik er ook zo over denk! Ik hoop enkel dat de 25 genodigden dit ook vinden. Bedankt voor de antwoorden en het meedenken! Ik heb een mooie doopjurk op het oog.
Als jij en je man het leuk vinden, gewoon doen. En het is toch vooral voor de ceremonie zelf, of laat je de doopjurk de hele dag aan? Je kan er een leuk pakje onder doen voor het feestje. Ons zoontje wordt trouwens ook gedoopt maar ga er geen doopjurk voor aanschaffen, gewoon een leuk pakje (maar niet te duur)
Nee het gaat maar om drie kwartier; of nou ja, laten we zeggen een uurtje (van en naar de kerk toe meegenomen). Daarna mag hij gewoon weer zijn eigen (leuke) kleding aan. Dit is de eerste keer dat ik zoiets regel; en na afloop houden we gewoon een onderonsje in ons eigen huis. Het is maar voor een persoon of 20 ofzo; we willen het zo klein mogelijk houden en nodigen enkel mensen uit die anders stikbeledigd zouden zijn als ze niet uitgenodigd waren Echt het broodnodige (wat mij betreft was het nog minder, maar VL wilde er nog 8 mensen bij). Dus van een doopfeest ofzo is geen sprake. Koffie en gebak wel, natuurlijk (en cadeautjes voor de kleine, die kopen we zelf ook wel)
Ja, een baby is een baby, en als er gedoopt wordt draagt de baby een doopjurk. Ik zou het een raar gezicht vinden als een jongen in een pakje zou liggen hoor.
Onze kleine man wordt ook gedoopt in een doopjurk. Mijn doopjurk, die mijn moeder ook aan heeft gehad en gemaakt is vd bbruidsluier van mijn oma. Vaak heeft zo'n doopjurk een persoonlijke waarde. En voor deze gelegenheid vind ik een (doop)jurk voor een jongen kunnen.
Wij wilden ons zoontje eigenlijk ook in de doopjurk van de familie van mijn man (iedereen aan die kant is in die jurk gedoopt) laten dopen, maar helaas was de jurk echt veel te klein voor hem. Toen hebben we maar gewoon leuke, nette kleertjes voor hem gekocht die hij daarna ook nog aan kon. Hier wordt overigens bijna iedereen in normale kleren gedoopt (ook de meisjes).
Rosa, wat een schatje ! Ik heb een doopjurk gekocht - of althans - ik heb contact met de verkoopster Zo'n doopmutsje is wel schattig! Waar koop je die?
hier hebben broertje en ik ook dezelfde witte doopjurk aangehad - twee keer zo lang als de baby trouwens. is dus ook niet iets waar verder in gespeeld of geslapen wordt.
Ons knulletje is gedoopt in de " oude" doopjurk van mijn man. Het hoorde er inderdaad echt bij en had het niet anders gewild. Er was helemaal niemand die vreemd op keek dat hij een doopjurk aan had. Er waren er zelfs veel meer in de doopdienst. Gewoon doen als je dat graag wil!!