Mijn dochter heeft witte vlekjes op haar lippen. Ik dacht dat het melk was maar met vegen gaat het niet weg. Zit echt alleen op haar lippen aan de binnenkant. Dus niet in haar wang of tong. Zou het spruw kunnen zijn?
Mijn dochter heeft het ook, zag vanmiddag ook een heel klein blaasje op haar gehemelte. Zijn meteen begonnen met nistatine..
Mijn kleine heeft het ook gehad, nystatine hielp niks (2 keer gehad) uiteindelijk gentiaanviolet gedaan (kind en mijzelf) en het was met 7 dagen behandelen weg.
Dit heeft mijn dochter dus ook. En ook alleen binnenkant lippen en beetje in de wang bij dr mond. Nistatine, en.na 1x smeren is t weg. Paar dagen door smeren, maar na 2 weken is.t weer terug gekomen. Ze is bijna 1, dus cb twijfelde of t spruw was gezien dr leeftijd.... Ze lijkt er geen.last van.te hebben, dus ik wacht t.nog ff af.. Anders ga ik volgende keer naar de ha om.te laten zien. (vorige keer via de telefoon recept gekregen) Maar of t nou.spruw is.....? Geen idee
Hier was het ook zo begonnen.. alleen op de lippen.. gelijk de ha gebeld en nistatine gehad nou en toen na 2 dagen zat zijn hele mond vol omdat het voor geen meter hielp.. 2 dagen met daktarine gesmeerd en alles was weer weg..
Ja dat is spruw. Mijn meisje heeft er 5 weken last van gehad: 3 Nystatine kuren verder nog niet weg. Wel snel laten behandelem hoor, want het verspreid zich zo snel!
Ons meisje was anderhalve week oud toen ze spruw kreeg, meteen met nystatine beginnen maar hielp voor geen meter. Ze had veel jeuk en pijn en dronk heel erg slecht, ze is toen opgenomen in het ziekenhuis om een uitdroging te voorkomen. Daarna ook begonnen met gentiaan violet, ook dit hielp niet voldoende. Uiteindelijk daktarin gekregen en toen was het binnen 2 dagen weg! Helaas zagen we gisteren weer plekjes, meteen weer gaan smeren en vandaag oom de gentiaan violet weer uit de kast gepakt.
Ik.twijfel dus omdat ze nu.ruim 11 mnd is. Op t cb.zeiden ze er vaak niks meer aan te doen als baby en moeder er geen.last van hebben. Ze.heeft er zelf geen last van. Maar hoe gebruik je daktarin? En.wat is dat voor spul? Ken t niet.... Mss morgen s de HA bellen.....
Ik kook trouwens iedere x na de fles de speen uit, en de fopspeen 3X per dag. En.toch heeft ze het weer... hoe kan dat?
Ik blijf aan het uitkoken en steriliseren. Pff, en alles wassen. Daktarin is een soort gel wat pas bij kindjes vanaf 4 maanden mag worden gebruikt ivm verstikkingsgevaar. Alleen in gevallen van hardnekkige spruw wordt het ook wel bij jongere baby's voorgeschreven (zoals bij ons). Het werkt een stuk beter! Zijn het bij jouw kindje geen aften o.i.d.? Heb je al eens een tandarts geraadpleegd?
Hier kreeg de kleine na een week ook spruw. 2x Nistatine gehad. Niks geholpem. Het was niet heel erg. Alleen wat op zijn tong. Hij bleef goed drinken en het is vanzelf weg gegaan.
Hier net van de spruw af. Nystatine werkt voor geen meter. Daktarin gebruikt en met twee dagen was het over. Mag pas gebruikt worden vanaf 4 maanden. Wel nog 10 dagen gesmeerd en geen spruw meer gehad. Ze had er veel pijn van heel zielig. En spruw is hardnekkig alles heb ik gewassen, is erg besmettelijk en zit dus in speeksel. Dat valt weer op boxkleed, kleren, kussens ect alles heb ik gewassen echt alles. Dagelijks nieuwe boven kleding, boxkleed, speelkleed, tripp trapp hoes, alle knuffels, buggy hoes, maxi cosi hoes, alles waar zij aan had gezeten gewassen en pas terug gelegd toen de spruw voorbij was. Anders blijf je aan het herbesmetten natuurlijk. O ja en elke keer nieuwe spuugdoekje mocht je die nog gebruiken en al haar plastic speelgoed dagelijks afgewassen met dettol en na iedere voeding deed ik alles uitkoken. Veel werk veel wassen maar binnen een week was het weg gelukkig en ze had heel erg spruw.