een draaiboek maken voor de kerstvakantie...??

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Ik vind een draaiboek wel een beetje doorgedraaid :D overkomen, maar een goede planner/planning maken is niets mis mee.

(In een draaiboek staat per dag, per uur, per minuut ingevuld wat er behoort te gebeuren :) zover wil je toch niet gaan zeker?)

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Eens! Ik ben vandaag begonnen met voorbereidende rust ;) in de sauna. En ik ben van plan in deze mood te blijven :)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ik doe het altijd elk jaar...voor de zomer en ook voor alle andere vakanties...

Maar nu niet...

Kinderen zijn zo groot dat we nu lekker elke dag kunnen bedenken wat leuk is om te doen...niks plannen dus...maar lekker per dag bekijken...

Heerlijk...

Niks moet..alles kan.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Uh nee, niet per minuut en per uur. Maar wel per dag. En misschien zelfs ook per dagdeel: 's ochtends, 's middags of 's avonds.
    Maar wel zo dat ik nog wel ruimte heb om te schuiven als er andere dingen tussendoor komen.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, dat heb ik in de herfstvakantie. Niks geen gemoet, geen verjaardagen. Heerlijk per dag bekijken wat we gaan doen of niet gaan doen.

Maar de kerstvakantie is voor mij toch heel anders geworden, nu ik getrouwd ben, een gezin heb en een verjaardag van m'n zoontje altijd in de kerstvakantie valt. ;)

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik maak geen draaiboek maar wel lijstjes met wat moet gebeuren.

We hebben dit jaar op de planning:
    Opa is jarig en onze jongste ook deze vakantie
    manlief moet een aantal dagen werken,
    ik heb deze 2 weken 4 baantjes..... Normaal 3
    Honden uitlaten omdat de uitlaatservice dicht is
    Schoonmaakbaantje
    In de winkel van mijn ouders werken
    En mijn eigen zaakje, fondant taarten
    O en we gaan nog ergens verbouwen.... Moet ook nog gebeuren...

7. p1982

p1982 Niet meer actief

uhm niet

bedenk wat dingen wat we kunnen gaan doen en zien wel wanneer we dit doen
    soms ook gewoon dagen lekker thuis

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het lijkt mij wel praktisch. Hier is het ook vrij druk met 2 verjaardagen waarvan 1 van onze dochter, de nodige familie bezoekjes en af en toe ook nog iets leuks doen met z'n drieën. Gewoon doen dus als het jou meer rust geeft :). Ik zie het mezelf ook nog wel doen ;)

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb een giga familie planner aan de muur hangen, das ook een soort draaiboek toch? Gewoon doen hoor!

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Voor de kerstvakantie heb ik het gelukkig niet nodig, maar ik maak wel vaak lijstjes als ik het overzicht dreig te verliezen.

Meestal een lijstje met dingen die ik moet doen, in de volgorde waarin ik ze moet doen. Eerst alles opschrijven, dan nummeren en dan in de goede volgorde nog een keer opschrijven. Dat kun je ook voor diverse dagen achter elkaar maken. Dus maandag 1, 2 en 3, dinsdag 4, donderdag 5 en 6 etc.

En boodschappenlijstjes voor de verschillende gelegenheden alvast klaarleggen helpt ook. Dan kan het uit je hoofd, zonder dat je het vergeet.

Gewoon doen hoor als het je rust geeft, het kan echt heel goed werken.

11. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.923
    1.826
    113
    Leerkracht
    België
    Ohja hoor een weekplanning of vakantieplanning kan rustgevender werken :) Ik heb er ook soms nood aan! Dus gewoon doen, als het voor jou werkt, is het toch goed... Ik doe het ook soms om ruimte in mijn hoofd te krijgen, dan zit het minder vol...
    Nu ja ik werk met kinderen/jongeren met ASS en denk soms ook dat ik mezelf daarin herken, dus voor mij is voorspelbaarheid gewoon iets heel natuurlijks geworden waar ik nood aan heb :)

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Gewoon doen! Hier ook een structo maar geen draaiboek. Ik zet wel alles wat ik moet doen en niet moet vergeten in mijn digitale agenda met melding.

Zo vergeet ik het niet maar krijg ik meer rust in mijn hoofd. Ben dan niet meer bezig met het niet moeten vergeten.

Deel Deze Pagina