hoelang na curretage ongesteld?

Discussie in 'Miskraam' gestart door 1ebaby, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ebaby

1ebaby Lid

6 dec 2008
    27
    0
    0
    telefoniste
    heesch
    HOi HOi..
    Ik heb 30 december een negatieve echo gehad een MA..
    Toen heb ik 3 dgn later het vruchtje verloren maar niet veel bloed dus moest 7 januari een curretage...
    normaal had ik een cyclus van 28 dgn, kan ik er nu ook vanuit gaan dat dat t 28 dgn is? en moet ik dan tellen vanaf dat ik t vruchtje verloren ben of vanaf de curretage?
    Is de eisprong ook verschillend na een curretage of zo ik weet t niet..
    en uhm tjawil gewoon zo snel mogelijk weer zwanger zijn...
    hoelang erna waren jullie ongesteld?
    kuss

2. Trees

Trees Niet meer actief

hou er helaas maar rekening mee dat het langer kan duren. Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus van 29 dagen gehad, maar na de curretage duurde het bijna 7 weken tot mijn eerste menstruatie. Volgens mij moet je rekening vanaf het verlies van het vruchtje. Sterkte nog!

3. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik was volgens mijn normale cyclus weer ongesteld. 23 dagen na de curettage.

4. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hier ook helaas al 38 dagen na curretage en nog geen ongi..

Ben ook niet zwanger want die testen zijn negatief.

Ik heb 1,5 week na curretage negatief getest, dus ik ga er vanuit dat ik ongeveer 30 dagen daarna weer ongi word. Zou voor mij dus zo rond 2 februari zijn..

5. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Na mijn curretage (van alleen een placenta, na een vroege bevalling met 21 weken) heb ik 1 maandje overgeslagen (45 dagen) en daarna weer keurig ongesteld met cyclus van 28. Wel 2e keer een hele korte menstruatie. Dus redelijk snel weer goed. Helaas nog niet zwanger nu... (2e ronde nu)

6. Line77

Line77 Bekend lid

20 okt 2008
    582
    0
    0
    Ik was 9 weken na de curretage pas weer ongesteld en heb nu 11 weken erna nog steeds een Hcg van 25.
    Ik vind het allemaal erg lang duren, maar zoals je hierboven al leest, het is voor iedereen anders.
    Sterkte!

7. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Bij mij duurde het 40 dagen toen ik voor de eerste keer na de curettage ongesteld werd, terwijl ik normaal een cyclus van 26 a 27 dagen heb.

8. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Bij mij duurde het 21 dgn na curretage dat ik weer ongesteld werd.

9. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Hoi,
    Ik weet niet meer precies hoe lang het was bij mij na de curettage, ik geloof iets van 5 weken maar zeker weten doe ik het niet. Volgens mij weet je nooit precies wanneer je eisprong is na een curettage of mk. Je kunt natuurlijk wel op andere tekenen letten of ovulatie testjes doen. Zelf
    heb ik even de menstruatie afgewacht, maar dat kwam omdat ik juist even rust in de tent wilde en dat is voor iedereen weer heel verschillend.

Iemand heeft trouwens een keer een poll gemaakt om te kijken wanneer vrouwen op de zp weer hun menstruatie kregen na een curettage.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=119947

Ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn.

10. Passoatje

Passoatje Actief lid

20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    15de januarie 2009 een curretage ondergaan en vandaag 8 februarie ongesteld. ben zo blij hihi :)

11. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames ik heb ook even een vraagje

ik heb een spontane vmk gehad.

maar ik vroeg me af, ik temp ook, en mijn kaartje ( en mn temperatuur) zijn helemaal van slag heb ik het idee deze maand.. Ook heb ik nog geen eisprong gehad en zit ik al op dag 34!

de vorrige x was mn ei op dag 26...

ik vroeg me dus af of dat dus zou kunnen komen doordat ik een vmk heb gehad?

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    mijn cyclus was 28 en ben na de curretage ook netjes op de 28e dag ongesteld geworden

en je curretagedag moet je als de eerste dag tellen
    (heb ik gevraaagd aan me gyn. ;) )

maar wij willen toch nog langer wachten (1jaar of2)voordat we opnieuw beginnen
    (puur financieel) wil daarna namelijk stoppen met werken en huismama worden :)

liefs
    nisa

13. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hier op 5/1 gecurreteerd en tot op vandaag nog steeds niet ongesteld.het mag nu wel beginnen komen :)

14. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ben na mijn MA in mei '08 ook na ongeveer 40 dagen pas weer ongesteld geworden... daarna was de cylcus ook helemaal in de war! Succes met opnieuw zwanger worden, hoop echt voor je dat het snel weer lukt!

Liefs Nelleke

15. njoy25

njoy25 Lid

27 jun 2008
    30
    0
    0
    juf
    Ik heb 9 januari een curretage gehad en ben na 29 dagen weer ongesteld geworden, dat is ook mijn normale cyclus.

Groetjes njoy

16. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad, maar na mijn curretage was ik in een keer netjes na ongeveer 28 dagen weer ongesteld. de dag van de curretage is idd dag 1 van de cyclus.

Nu na deze curretage weer afwachten... ik hoop dat het net als vorige keer gaat...

17. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hier nog steeds geen ongi te bespeuren :( . de curretage is nu al van 5 januari geleden ,het kan mss ook wel goed nieuws zijn.maar weet niet goed wanneer ik moet testen.

18. indewolken

29 dec 2008
    21
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 3 februari gecurreteerd en sindsdien bloed ik nog. (te vergelijken met mijn menstruatie)
    Ik heb normaal gesproken een cyclus van 28 dagen, klopt het dat ik dan 3 maart ongesteld moet worden?
    Ik had eigenlijk een beetje gevoel dat ik nu ook ongesteld was ipv nabloedingen van de curretage. Zou dat ook mogelijk zijn? Of is mijn lichaam gewoon in de war?
    Als ik er vanuit moet gaan dat m'n cyclus is begonnen op de dag dat ik ben gecurreteerd, zou ik vandaag mijn vruchtbaarste dag moeten hebben. Maar aangezien ik nog bloedingen heb, mag ik niet klussen vanwege infecties die je dan kan oplopen.
    Ik wil gewoon graag weer zwanger worden...

Herkenbaar? Wie heeft dit ook meegemaakt? Tips? Alles is welkom.
    Alvast bedankt, sterkte iedereen.
    Liefs

19. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Ben je alweer bij de Gyn op controle geweest? Lijkt me wel verstandig, op een gegeven moment moet de bloeding toch wel stoppen, volgens mij is het niet mogelijk dat het nu al je menstruatie kan zijn...
    Ik heb na een spontane miskraam een hele lange bloeding gehouden, uiteindelijk moest ik toen toch gecurreteerd worden en pas toen is het gestopt, omdat het toen helemaal schoon was.

Good Luck.

Deel Deze Pagina