bloedverlies = niet persé een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door baboe, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Voor alle meiden die angstig zijn als ze bloed verliezen:
    Het kan ook goed aflopen!
    Ik had al een week heel licht bloedverlies, alleen in de ochtend. Nu na een week toch maar naar de gyn geweest en die had gezien dat er een wondje zat (ik was opgelucht). Een paar uur later stroomde het bloed echter over mijn benen, met flinke stolsels. Het bleef maar bloeden en ik ben naar de spoedeisende hulp gegaan in de volle overtuiging dat dit toch een miskraam moest zijn.
    Het bleek tóch weer dat wondje te zijn. Ditmaal was het nog harder gaan bloeden en ze hebben overwogen me op te nemen omdat het zo gebloed had. Ik heb echt veel bloed verloren maar zag op hetzelfde moment ons kleine ukje op de echo, vrolijk spartelend en bewegend. Dames, het is vaak helemaal mis als je bloedverlies hebt in deze mate: maar er zijn ook kleine wondertjes!

2. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Wat een fijn bericht zeg! Ben heel blij voor jou dat het goed is afgelopen en ik hoop dat dit een beetje moed geeft aan de moeders die ook bloed verliezen, of hebben verloren.

Hele fijne zwangerschap verder!

3. 4days

4days Niet meer actief

Gelukkig is het goed afgelopen! :)

4. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Tjeetje Baboe,

Dat was zeker wel even schrikken! Gelukkig is met de kleine alles in orde. Kun je verder een beetje ontspannen na de schrik?

Hoe kom je eigenlijk aan dat wondje?

Groetjes Barbara.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    super zeg dat alles goed gaat met jullie ukkie

en idd bloedverlies is niet altijd een miskraam

6. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hoi Baboe,

Wat gaaf om te lezen dat het goed afgelopen is! Maar je hebt het wel flink te verduren gekregen, zeg... Jemig... Ik herinner me je andere topic nog.

Ennuh, hier nog één: ook drie keer een flinke bloeding, 3 weken bruinverlies, en toch nog gewoon zwanger :D

Lillies

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier wil nog wel even op inhaken.... ook ik heb met 5+5 erg veel bloedverlies gehad, dacht echt dat het mis gegaan was... de dag erna een vruchtje met kloppend hartje op de echo! ik had wel een hematoom, een soort blauwe plek zeg maar in je baarmoeder, daar kwam het bloeden vandaan
    de week erna weer bloed, maar weer een goed gegroeid vruchtje! paar dagen later weer bloed, maar tot nu toe (12+2) gaat het erg goed met het kindje en het bloeden is al 4 weken weg! hopelijk blijft het zo (ook al zit dat hematoom er nog...)
    dus..... bloeden is niet altijd foute boel!

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik ben in de eerste weken ook 3 keer bloed verloren, en gelukkig was er niks aan de hand!

9. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    Fijn dat het goed is afgelopen!

Ik ben nu bijna 5 weken zwanger, althans, de test gaf vorige week positief aan. Afgelopen dinsdag had ik bruinverlies, en daarna bloedverlies.. nu nog..

Wel fijn om te lezen de positieve berichten hier, hopelijk is bij mij ook alles nog goed. Morgen even de verloskundige bellen.. maak me toch wel onzeker.

10. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hoi Flower,

Succes! Ik hoop dat het goed afloopt. Ze zal je wel laten afwachten, met 5 weken kunnen ze nog niet veel zien... En dat is altijd het ergste: wachten...

Lillies

11. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld, de echo is vervroegd.
    Het bloedverlies kan zijn omdat het allemaal beter doorbloed raakt van onder, en dit kan een aantal dagen bloedverlies geven. Bruinverlies zegt niks, is oud bloed.
    Het kan ook zijn dat het een miskraam is, en vanaf het begin al niet goed zat.
    Afwachten maar hoe het verder gaat, en de echo maar afwachten.

12. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Fijn dat je wat eerder mag komen! Wanneer mag je? En laat je even weten hoe het afgelopen is?

Veel succes!
    Lillies

13. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    hier ook goed nieuws twee zw t/m 15 week bloedingen gehad mijn dochter is nu 2,5 en ben nu 25 weken zwanger dus bloed is niet altijd slecht nieuws

14. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    @ Lillies
    Ik heb 21 okt de echo. Het bloedverlies is nu eindelijk bijna gestopt. Als ik de echo heb gehad laat ik meer weten. Het wachten is idd het ergste..

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    goed om te lezen dat het niet altijd fout hoeft te zijn
    ik heb in week 4 een klein beetje bloed verloren en gisterenavond weer een klein beetje .
    Nu is het gestopt het enige wat me zorgen baart is die bekkenpijn en het lijkt of ik koorts krijg.
    Alleen weet ik niet of ik hier in het weekend iemand voor kan bellen loop namelijk bij de gynaecoloog en niet bij de VK.

16. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    hallo, mijn vraag aan de vrouwen die bloedverlies hadden en toch een goede zwangerschap. Wat voor kleur bloed hadden jullie? Was het helderrood of meer naar de bruine donker rode kant? Ik heb zelf bij helderrood gehad dat het goed ging, en bij donker fout. Hadden jullie daar dan ook sliertjes in?

17. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    @Sonja17
    Ik had 1 dag bruin, daarna (helder)rood. De laatste dag werd het wel donkerroder. Had alleen hele kleine stolseltjes, geen grote. ook geen buikpijn of krampen gehad.
    Woensdag een echo, en dan weet ik of er nog wat zit.

18. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Wat hoop ik dat de titel van dit topic ook voor mij gaat gelden!!

Ik ben bij de gyn geweest ivm buikpijn (niet de hele tijd) en bruinverlies, en in het verleden al een MA en een MK. Ze zagen een zwangerschap in mijn baarmoeder (gelukkig, de vorige keer zat ie erbuiten), maar 6 weken dat is het niet. Ze gokte op een kleine 5 weken. (moet m'n banner nog aanpassen...) Je zag de zwangerschapsring en een klein hoopje cellen. Nu kan het a) al gestopt zijn met groeien, of b) de zwangerschapsduur is korter dan de berekening. Het kan dus nog alle kanten op.

De klachten die ik heb hoeven niets te zeggen, maar kan wel.
    Heb nu de laatste 3 dagen 1x op de dag een beetje krampjes (half uur) en dan heb ik een beetje beige bruin verlies (ter grootte van een euro). Als dat eruit is zakt de kramp. Geen idee wat ik ervan moet denken maar kramp + bruinverlies lijkt me geen goede combi. Ik merk dat ik al van een MK uit ga. Waarschijnlijk uit pure zelfbescherming.
    Balen he...

Maar dit topic geeft wel wat licht :)

19. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    hallo allemaal jeetje wat goed idd dat het toch nog goed gekomen is en voor de anderen dat het nog goed gaat komen!!
    .. ik had zelf 2 x een positiefe test maar wel tussen de 5 en 20 min. na de afleesbare tijd, ook de controle venster dus de eindvenster streep kwam pas rond die tijd (cb plus). later nog een test gedaan heellicht positief.. maar sinds afgelopen vrijdag was/ben toen 4 weken en 4 dagen.. ongi achtige krampen in die avond bruinverlies vanochtend helderrood maar niet echt veel meer met afvegen en geen grote donker rode stolsels.. dus wat nu... heb wel nog kramp...

20. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    @madeliefjuh

vervelend heh die onzekerheid. ik denk dat je niet meer kan dan afwachten. Kan alle kanten op, kan een evt miskraam zijn, maar kan ook zijn omdat de baarmoeder meer doorbloed raakt je daardoor wat bloed verliest. Bruinverlies zegt niks, is oud bloed. (werd mij verteld)

Ik zou als ik jou was morgen de verloskundige bellen mocht het zijn dat je nog bloedverlies hebt en krampen. Je zal waarschijnlijk nog niet kunnen komen voor een echo omdat het nog erg pril is, en ze het moeilijk kunnen zien. (was bij mij ook) maar je kan misschien wel een vervroegde echo krijgen.

Ik heb aanstaande woensdag de vervroegde echo, en hoop zo dat alles goed is.

Sterkte.

Deel Deze Pagina