luieremmer?!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rrowan, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrowan

Rrowan Lid

8 mei 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af hebben jullie een luieremmer? en zoja welke?
    want er zijn zoveel keuzes met of zonder navuldingen?
    Hoeveel luiers gaan er in en hoeveel geef je dan uit aan die navullingen?

Als ik erover google schrijven veel mensen dat ze de (poep)luiers rechtstreeks in de kliko gooien maar dat gaat 'm niet worden aangezien ik op een flat woon en die dus niet heb.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de grote diaperchamp. Vind het ideaal. Hoeven geen dure mavullingen in. Poepluiers doen we wel nog in een extra luierzakje (iets van 200 stuks voor 1,50 bij de action). Hierdoor ruik je helemaal niets. Hij gaat ongeveer een week mee, dan moet er een nieuwe zak in.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb een Tommee Tippee luieremmer.
    Ik gebruik hem nu pas eigenlijk :)

Nadeel zijn die dure zakjes inderdaad.
    Heb geen idee of er ook andere goedkopere zakjes in kunnen.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben de daiperchamp medium. Verder zelf nog geen ervraing mee want dit is onze 1e. Maar advies wat wij van andere ervaren gebruikers kregen was dat we niet de grootste moesten kopen omdat er best veel luiers in kunnen en je dan kans krijgt dat het gaat stinken. Ook 2e hands is niet verstandig omdat de geur er wel een beetje in blijft zitten en je er niet uitkrijgt als dat ding al jaren gebruikt is.
    Ik heb verder geen navulzakken van de daiperchamp. Als de zakken die erbij zaten op zijn koop ik gewone vuilniszakken. En voor de poepluiers heb ik aparte zakjes met een geurtje die ik dan in de emmer kan doen.

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Gewoon een emmer met een deksel erop.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Doe ze gewoon in een luierzakje van de wibra en dan in pedaalemmertje in de badkamer, om de dag gooi ik dan het zakje leeg.

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nee hoor ik heb gewoon pedaalemmerzakjes. Heb een zakje in de badkamer liggen, daar gooi ik de plasluiers in. Elke avond gaat het zakje in de container. Poepluiers gaan meteen in een zakje in de container.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik gooi ze in de prullenbak buiten. Luieremmer uiteindelijk nauwelijks gebruikt. Juk.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik mis hem niet!

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Nooit 1 gebruikt. Hier gaan ze direct in de kliko

11. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij hebben er geen en ook geen kliko (bovenwoning) ik doe ze gewoon in de prullenbak en de poepluiers eerst in z'n luierzakje, gaat nooit stinken maar moet ook zeggen dat ik sowieso om de dag de vuilniszak weggooi. Heb een luieremmer ook nooit gemist.

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik heb een tommee tippee en wat een onzinnige aankoop....

Dure zakjes en onhandig omdat je het ding met 2 handen moet bedienen (ronddraaien om het zakje af te sluiten). In die tijd moet je de baby dus veilig wegleggen (ivm van de commode rollen). Ook gaan naar mijn ervaring iedere luieremmer wel stinken. Ik heb na korte tijd geen dure! navullingen meer gekocht maar doe er nu een gewone zak in.

Mijn advies: koop een gewone kleine of medium pedaalemmer. Gewone zakken, bediening met de voet (zodat jij je aandacht en handen bij de baby hebt en regelmatig legen. Eventueel kan je luierzakjes gebruiken maar dat is niet echt nodig (zeker niet bij kleine baby's die nog geen echte ontlasting hebben vanwege de melkvoeding).

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Die 'geen echte ontlasting' het eerste halfjaar vond ik toch ook al behoorlijk stinken :)

14. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Wij hebben een Diaper Champ. Wij hebben hier namelijk geen 'grijze container', maar tariefvuilniszakken waardoor het een duur geintje zou worden als we de luiers met het gewone afval weg zouden doen (een rol vuilniszakken kost 12,-).

Ik moet nog bevallen dus nog niet in gebruik maar ik heb begrepen dat we bij een milieustraat hier vlakbij gratis luierzakken kunnen krijgen en daar kunnen we de luiers ook gratis inleveren.

Om deze reden, en omdat ie bij vrienden zo goed bevalt, hebben we voor de Diaper Champ gekozen. Dan zit je namelijk niet vast aan een bepaalde navulling maar kun je er gewoon goedkope zakken in doen. Tweedehands gekocht trouwens voor 15,-

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben er geen 1 en mis het ook niet.
    Woon in een flat en gooi elke dag vuilnis weg dus daar gaan ook de luiers bij. Poepluiers gaan eerst in een zakje en dan in de vuilniszak.

16. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    wij hebben een prullenbak buiten staan en daar gaan ze direct in. dus mis hem niet. Hoewel er soms wel een plasluier blijft liggen op de commode als we s nachts verschonen. Maar poepluiers gaan meteen naar buiten!

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb een emmer met klemmen van de Xenos. Ik gebruik wasbare luiers en vindt m ideaal !
    Leg een doekje met lavendeldruppels onderin dus geen stank hier ! :) Maar of het die wegwerp stank tegenhoud betwijfel ik..

18. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Trouwens, ik bied ze ook bij de speciale luiercontainers aan omdat ze gerecycled worden dus milieuvriendelijker :)

19. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Voor mij geen dure luieremmer met navullingen. Gewoon een pedaalemmer en om de dag zak verschonen.

20. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Hier een gewone luieremmer met deksel.
    Elke ochtend legen we de emmer, poepluiers gaan in een zakje alvorens de emmer in te worden gegooid. Of ze gaan rechtstreeks de kliko in.
    Na bijna twee jaar nog altijd geen last gehad van stank of iets dergelijks.

Deel Deze Pagina