Een dubbeltje op z'n kant. Elke dinsdag 21.30 RTL4

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Mac, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Echt met stomheid geslagen... Wtf spaarrekening geplunderd van de kinderen en nog steeds niet in willen zien..
    Op een gouden presenteerblaadje wordt alles aangereikt, en die besparingen dan vond ik ook bar weinig eigenlijk

Laat ze iemand helpen die t wel kan waarderen, stelletje oetl*llen

( volgend jaar te zien in uitstel van excecutie)

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Pff wat een vreselijke vertoning zeg.. De enige die dr verantwoordelijkheid pakt is de dochter door ze op te geven terwijl dat helemaal niet haar taak is!
    Trieste mensen die hun eigen belang boven dat van hun kinderen stellen en de ernst van de situatie gewoon niet WILLEN zien..
    Ze hebben mijn inziens de hulp niet eens verdiend, er zijn mensen die het net zo hard nodig hebben en die wel dankbaar zijn!

3. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Zij werkt o zo veel zegt ze. Hoeveel uur dan? Ik werk (lui/crisis geef ut een naam xD) ongeveer 15 uur per week(anderhalve dag). En verdien bijna net zo veel als haar..

Verdient ze dan werkelijk maar €3,- per uur ofzo??

Wel 6 kinderen nemen maar niet eens willen werken!! Ook de man hoor!! Bah bah ben je mooi klaar mee met zulke ouders.. Het spaargeld van je kinders pakken, maar echt schuldig voelen doen ze denk ik niet.. Anders had je die fulltime baan echt wel aangenomen, als is het voor een half jaar of iets..

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Intriest; de mensen deze week!

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Te gek voor woorden, hier gaan m'n haren recht van overeind staan!
    Kregen ze ook zorgtoeslag enzo? Gelijk afpakken! Hardwerkend Nederland werkt zich de pestpokken voor dit soort luie gedrochten. Want 5 dagen per week is echt geen optie en ik heb geen vrijheid meer over. We nemen nog een kat en dan later zeggen "ja dat was een fout, HAHAHA!". WAT?! ;) Hun bloedeigen dochter heeft geschreven, geroepen om hulp en wat doen ze? Stronteigenwijs. Knop om of niet, het is te laat. Maar nee, we geven een ander de schuld want zelf hebben we er geen verstand van. Lekker makkelijk. Je hebt kinderen te voeden, een goed voorbeeld te geven, kinderen waarvan je notabene de spaarrekening al hebt geplunderd! Triest, echt heel triest.

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb het niet af gekeken, maar ik kan me er nog kwaad om maken! Dromen najagen is leuk, maar wat niet kan, kan niet! Ik zou ook wel 6 kinderen willen, maar dat gaat gewoon niet omdat ik weet dat uiteindelijk de dupe zouden worden van mijn dromen!

En san nog, als je perse 6 kinderen wilt en later in de financiele shit komt, heb je denk ik niets meer te kiezen, dan zul je gewoon meer moeten werken enzo! Ik vind dan ook dat bijvoorbeeld schuldsanering enzo geen optie zou moeten zijn voor zulke mensen! Want dat het zover komt lijkt me duidelijk!

Ik moet zeggen, ik ken die vrouw ook ergens van, geen idee waarvan, maar bij het zien van haar gezicht de eerste minuten gingen mijn nekharen al overeind staan!

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Net aflevering terug gekeken.
    Die mensen zou je toch door elkaar willen rammelen om tot ze door te dringen:$
    Wat frustrerend, hoe dom kan je zijn? Ik "kies", nou in die situatie heb je geen keuzes meer.
    Pff hoop dat familie of vrienden na deze aflevering ze op andere gedachte kan brengen. Want anders belanden ze echt in de goot.
    En dat zijn dan volwassenen met de zorg voor 6 kinderen.....

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    dat had ik ook :). Zo'n onverschillige houding. Heb me ook vreselijk lopen ergeren aan hun. Wat is je passie, je liefde voor het gezin komt toch op de eerste plaats en gaat toch niet ten koste van je passie waar je dan ook nog eens flink verlies mee draait?? Hoe egoistisch?? :$ Ik snap dat niet, maar ik hoop idd dat vrienden en familie na het zien van deze aflevering hun eens flink bij de oren pakt en ze duidelijk kan maken waar het nu om gaat...

9. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Deze mensen moeten zich de ogen uit het hoofd schamen!!
    Wou dat wij zon kans kregen, dat mijn vriend een baan op een presenteerblaadje aangeboden kreeg.
    En dan die domme lach op dat sm##lwerk van die kerel bah.
    Snap niet als je in hun positie zit, je niet alles aanpakt om het te veranderen!

Wel voor 6 kinderen gaan maar niet je verantwoordelijkheid nemen, hoop voor de kinderen dat het allemaal goed komt, maar de ouders verdienen het om dik in de problemen te komen!"

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    het viel mij op dat ze zei ik werk al zo hard, toen dacht ik al bij mezelf ik ben benieuwd hoeveel dagen ze werkt.
    even later in het programma zei ze nou ja ik zou best wel 2 of 3 dagen willen werken als het moet:$:$:$:$
    flikker op ga 5 dagen werken als het moet, ik snap dat je niet ineens een knopje kan omgooien maar deze mensen denken echt dat ze nog een keuze hebben:(
    ik werk al zo hard met 1 dag in de week:x
    ik snap dat 6 kinderen aanpoten is, maar das je eigen schuld had je je benen bij elkaar moeten houden, ik bedoel een groot gezin is nou eenmaal hard werken...

als ik rtl was had ik ze als een baksteen laten vallen als ze deze in de schoot geworpen banen niet aannamen, deze mensen verdienen deze kans van een dubbeltje op zijn kant niet!
    En dat ze geld van de kinderen hun spaarrekeningen pakken daar zeg ik maar niets over:x
    ohh ik kan me hier zo boos over maken:x:x:x

11. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    In breek even in..lees aub even!
    Volgende week zijn mijn zus en zwager te zien in het programma..
    Zij hebben schulden door een zaak die niet goed liep en ze moesten deze sluiten...... ze dachten geholpen te worden met dit klote programma, nou niets is minder waar. Het enige dat ze doen is het 10x zo erg maken en je flink voor lul zetten.

Bijv. Ze gaan bekijken wat er het laatste half jaar allemaal aan geld uit is gegaan.
    Dit was volgens hen, 2000 euro per maand aan huishoudelijke dingen (kleding,eten, etc.)

Ze vergeten hierbij even dat er in 1 maand een andere auto moest komen van 4000 omdat de andere niks meer deed. Deze kosten nemen ze daar dus gewoon in mee.

Als ze echt 2000 euro per maand te veel uit zouden geven zouden ze op hun persoonlijke rekening veel verder in de schulden staan. Dus dikke onzin!
    Ook wilde ze persee mn zus aan het huilen krijgen, nou het is ze gelukt.

Uiteindelijk zijn ze helemaal niet geholpen (laten ze wel zo lijken) en balen ze als een stekker.
    Want aan zo iets mee doen is een behoorlijke stap..en ze zijn er dus niks mee opgeschoten.
    En voor de laatste minuten van de aflevering werd m'n zus opgemaakt en moesten ze maar een beetje vrolijk gaan zitten doen en blij zijn dat het nu goed kwam.. ze kwamen zelfs een x terug omdat ze het idee hadden dat ze niet blij waren..gek he!?
    Als je als koopziek iemand neer wordt gezet terwijl je zo je best doet om uit de shit te komen..!!!

Ik kijk met andere ogen naar het programma nu..wat een oplichters!

zo...dat moest ik even kwijt;)

12. Wat naar, Akd! :(

je hoort dat zó vaak dat mensen heel anders worden afgeschilderd op tv dan ze in werkelijkheid zijn.... er word echt een karikatuur van je gemaakt, puur voor het entertainment van andere mensen en zodat er geld aan die mensen kan worden verdient. :(

13. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Vind het ook zo sneu voor ze.. je hoopt zo dat je met dit programma geholpen wordt en dan dit..

En owja..ze moesten maar blij zijn had rtl gezegt want ze kregen wel een dagje Efteling cadeau..:S

14. Nou, hartstikke fijn als je zo diep in de shit zit :(

Maar er is dus eigenlijk niet echt iets verbetert aan hun situatie uiteindelijk, of wel??

(Waren zij trouwens van aflevering 2 dan??)

Edit: ik zie nu dat je volgende week schrijft... ik las vorige week :)

15. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16

Helemaal niks! ! Ze hebben alleen een berekening gemaakt hoe ze volgens hun kunnen besparen. Maar daar slaat dus nergens op want daar gaan ze er van uit dat er 2000 per maand wordy uitgegeven.

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Maar wat hebben ze dan wel gedaan en wat niet? Je geeft aan dat ze helemaal niet geholpen zijn.. Maar wat hebben ze die 2/3 weken dat ze daar zijn dan gedaan? Daar ben ik nu wel nieuwsgierig na :)
    Maar over die auto, tsja dat is toch een behoorlijke uitgave.. Als ze die uitgave over meerdere maanden hebben uitgesmeerd dan wordt het maandbedrag wat uitgegeven wordt natuurlijk ook hoger. Neemt niet weg dat het niet fair is dat het op een verkeerde manier gebracht wordt hoor!

Kan me voorstellen dat het heel vervelend is wanneer iemand heel anders op tv afgeschilderd wordt als dat hij/zij is.. Natuurlijk "alles voor de kijkcijfers"..

17. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Ze hebben echt niks gedaan..haha
    Ze zijn 5x wezen filmen 1x kennismaking, x winkelen met mn zus, x rommelmarkt, x gesprekken met psycholoog, en het einde.

Ze hebben berekeningen gemaakt en gesprekken gevoerd, Thats it.

En zelfs de psycholoog heeft ze na afloop gebeld omdat ze zich schuldig voelde over hoe het gegaan is.. zegt genoeg denk ik.

Die auto hadden ze gewoon niet mee mogen nemen in de berekening..want dat doe je niet jaarlijks! Dit was gewoon domme pech.

18. Ik heb je even een PB gestuurd hierover, Akd...

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Das wel heel rot ja! En daarvoor ga je dan met de billen bloot.. Ik snap je punt over de auto, maar ik begrijp wel dat ze die kostenpost ergens moeten plaatsen..

Hoe is het met de nazorg? Op tv geven ze aan dat je nog een jaar? hulp van een budgetcoach krijgt, is dat ook zo?

Hoop voor je zus en zwager dat ze het kunnen gaan oplossen en hun financiële situatie snel verbetert!

20. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Nazorg uhh nee, die is er volgens mij niet! Heb ik ze niet over gehoord.

bedankt!

Deel Deze Pagina