Mijn zwager en schoonzus hebben een paar jaar geleden meegedaan met 'dubbeltje op z'n kant in bedrijf'. Hun aflevering werd vooruit geschoven omdat deze 'te saai' was, ze hebben ze niet aan het huilen gekregen en dat vindt de kijker wel leuk natuurlijk....als iemand instort of iets Die vrouw, de financiële coach, heeft hun echter wel goed wegwijs gemaakt en dingen geregeld en ze is ook nog een keer terug geweest...m'n zwager en schoonzus hadden er echter geen zin meer in en zitten inmiddels in de sanering. Met dit soort programma's weet je dat het aangedikt wordt maar ze moeten wel eerlijk blijven natuurlijk, jammer dat jou familie er een nare smaak aan overgehouden heeft.... Maar dat stel van gister was wel heel erg!!!!!
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe het verhaal van gisteren echt in elkaar zit. Ik kan er eigenlijk niet veel goeds van maken
Ja, hmm, wat is minder erg he? Die schuld van 55000 staat er toch echt! En die vrouw weigerde toch écht om meer te gaan werken want "dan had ze geen vrije tijd meer" Wel rot dat het bij je zus niet geholpen heeft!
Ik heb het terug gekeken en vraag me even iets af: hoe kun je eigenlijk geld uitgeven wat je niet hebt? Waar haal je het vandaan zeg maar? Wij hebben er zelf voor gezorgd met onze pinpas dat we niet rood kunnen staan, en ik ben blij dat we dat gedaan hebben, anders is de verleiding snel groot denk ik om lekker geld over de balk te smijten als je al ver in de rood staat. Kunnen hun dan zoveel geld opnemen als ze maar willen of zo of hoe zit dat?
Naast rood staan tot de max heb je ook nog o.a. een creditcard, persoonlijk krediet, kopen op afbetaling... er zijn heel veel mogelijkheden om er tiptop bij te lopen, je huis geweldig leuk in te richten, maar ondertussen toch geen nagel hebben om aan je kont te krabben.
Het huis en de inrichting ervan gisteravond, is erg mooi. Je zou niet direct denken dat deze mensen financiele problemen hebben. Ik vind het erg raar dat ze tekenen voor contracten, hypotheken etc, op goed vertrouwen, zonder dat je er zelf ook maar een beetje verstand van hebt. Probeer je dan op zn minst een beetje te verdiepen in zaken voordat je er een handtekening zet.
Of het nu aangedikt is of niet: Die mensen zitten in de shit, en willende realiteit niet onder ogen zien en ook nog eens niet werken. Lijkt mij de belangrijkste info van heel de aflevering. Niet echt een stelletje: "Schouders eronder en gaan met die banaan"
Nou echt! "De beuk erin!", ik hoor 't hem nog zo zeggen. Een bedrijf dat verlies draait ("maar het is mijn droom"), geplunderde spaarrekeningen van de kinderen ("ik vind het ook vervelend zo"), een minibaantje ("ik heb anders geen vrijheid meer"), een extra huisdier ("dat was een foutje hahaha"), 55.000 euro schuld ("oh de bel, dat zal een deurwaarder zijn, ik zal z'n naam eens vragen"). EHM HALLO? Hoeveel wake-up calls heb je nodig!? De topper van de avond vond ik hun reactie op dat Annemarie vond dat ze inzicht nodig hadden in hun eigen financiën: "ja, daar hebben we al zo vaak mensen voor gevraagd". *facepalm*
Niet om je zus en zwager zwart te maken, maar: Als je geen nagel hebt om je kont te krabben, waarom koop je dan in godsnaam een auto van 4000 euro en niet 1 van 500? Dat gaat er bij mij echt niet in.
Omdat ze de auto veel gebruiken voor zijn werk en dan wel een goeie auto moeten hebben. 1 die veel kilometers kan maken. En prive zitten ze niet zo in de shit maar zakelijk voorali Maar goed heb ook niet zoveel zin daar verantwoording over af te leggen.
Met de auto betreft ben ik het wel met marnatman eens, mijne kostte 1500 en is ook zo veilig als wat ik snap dat het allemaal wat aangedikt is, maar de uitgaven zijn toch gemaakt? Net als dat stel van gister, nou goed ze zal misschien wel niet de hele dag in de tuin met thee, maar ze wil niet meer werken want dan mist ze vrije tijd. Hij wil met z'n verliesdraaiende bedrijf verder ipv werken... Dat is dan toch ook zo?
Akd In het voorstukje van volgende week zag je Annemarie ook zeggen dat er forse pinbetalingen in winkels zijn gedaan nog geen kwartier minuten na elkaar. Hoe verklaar je dit dan? Als je geen geld hebt kun je toch ook niet veel uitgeven? Waarom ga je dan die dingen halen? Ik neem aan dat zoiets niet om een broodje bij de bakker gaat. Wbt die auto ben ik het met marnatman eens. Mijn auto voor 650 euro gekocht en rijdt er iedere week 500 km mee. Super veilige auto. Je kan ook iets verder kijken dan je neus lang is en een goed alternatief zoeken. Je zwager zal dan niet (bijvoorbeeld) in een audi maar in een polo naar zijn werk moeten. Dan ziet het er maar wat minder mooi uit denk ik dan. Zakelijke schulden als ze een eenmanszaak hebben zijn net zo goed priveschulden dus dat zegt niets. Je blijft hoofdelijk aansprakelijk over je gemaakte schulden.
Ok! Ja die creditcard heb ik niet aan gedacht. Voor de rest weinig verstand van eerlijk gezegd, maar we hebben hier gelukkig ook niet mee te maken.
Ze rijden in een renault..en ja er moeten wel 3 kinderen achterin passen! Tuurlijk worden er wel eens uitgaven gedaan die niet kunnen, maar niet zoals ze in dit programma laten zien, en dan zeggen dat ze mensen helpen en vervolgens niks doen vind ik belachelijK!
Nee de uitgaven zijn neit gemaakt..niet alles, er wordt dus vanalles bij verzonnen wat mijn zus en zwager nergens terug kunnen vinden.
Maar goed ik heb mn zegje gedaan en wil alleen even duidelijk maken dat ze alles behoorlijk aandikken en het liefst willen dat je dikke relatieproblemen krijgt wacht dat scoort goed. En natuurlijk zijn er ook dingen waar maar het meeste is onzin.
Ik ruik een complot! Eerst is het een dubbeltje op zijn kant. Dan is het uitstel van executie en tot alle overmaat van ramp moeten ze noodgedwongen verhuizen naar een bouwval en is het help mijn man is klusser. De schavuiten!