Helemaal blij met onze Twinkle boom had ook altijd een echte Nordmann. Toen ik 2 jaar geleden een nieuwe zocht en geen mooie bomen vond, ben ik overgegaan omdat ik de Twinkle bij de buren zag. De kinderen kiezen graag eigen kleuren en effecten. Vind de takken erg mooi.
Ja gelukkig hebben wij ook een grote woonkamer hoor.. en we vonden deze zo mooi vol! Maar bij een volgende kies ik toch n wat smaller model. Want toen ie eenmaal stond.. Heb 't even opgezocht.. we hebben er een die Jade groen heet. 230 cm hoog, 155 cm doorsnede. 399 euro in de aanbieding (na kerst).
Ik heb twee kleinere van deze. Door de frost had ik hem niet als natuurlijk genoemd. Maar ze zijn echt prachtig. Voor de 185 was ik 75 euro kwijt na kerst. 155 heb ik voor 50 euro gekocht.
Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht bij Cranenbroek. Die van mij is 2.40m hoog en met nep sneeuw. Cranenbroek heeft sws mooie bomen voor mooie prijzen. Kan de foto om een of andere reden niet groot plaatsen.
Ik doe aan de achterkant aan de onderkant gewoon niet alle takken daardoor is hij wel mooi vol, maar kan ie ook een stukje dichter tegen de muur aan.
Dit doen wij ook idd. Aan dr achterkant doe ik helemaal geen takken, dan schuif ik hem helemaal tegen de muur, als een soort 3/4e kerstboom. Je ziet er niks van, maar het scheelt een bak aan ruimte.
Wij hebben maandag een nieuwe gekocht. Bij tuincentrum oosterik (in 't oosten van het land). ,€398 euro. Hoogte 243 cm Zie foto's.
Wij hebben ook een triumph, heel mooi en redelijk realistisch maar je ziet wel echt dat het niet echt is omdat het inderdaad te 'vol' en symmetrisch is. Maar ik mag geen echte van man dus we doen het daar maar mee Echte zijn toch vaak vanonder vol en naar boven een lange tak met nog maar een paar zijtakken, zoiets heb ik nog nooit bij een neppe gezien al vind ik een paar voorbeelden van hier toch wel in de buurt komen. Ze leren bij de nepkerstboommakers.
Aha, dus gaan kijken is wel een goeie. En het scheelt dus wel om hem na kerst te kopen eigenlijk... ?
Sommige grotere winkels gooien de prijs dan goed omlaag. Dan is het snel zijn voor zo'n externe verkoper het opkoopt en de prijs hoger zet.
Wij hebben er 1 van intratuin, lijkt echt heel echt. Weet zo het merk alleen niet. Wel was hij bijna 600 euro maar goed dat is de investering waard. Vandaag trouwens 20% korting bij intratuin op alles dus als je tijd hebt zou ik er vandaag gewoon heen rijden en gaan kijken
Ik heb nog nooit een kunstkerstboom gezien die echt lijkt. Al zijn ze nog zo duur. Helaas hier een man en zoon die vaak allergische reacties krijgen op een echte boom dus we moesten wel kunst. Toen zei ik: dan doe ik ook echt nep en nu hebben we er een met van dat nepsneeuw erop Uiteindelijk is het wel praktisch met opzetten enzo itt een echte boom.
Wij hebben onze Black Box boom ook gekocht bij het plaatselijke tuincentrum (geen keten) in de week na kerst, met 40% korting, dat scheelt een hoop als je voor een wat grotere gaat. Ik vind het zeker een aanrader om te gaan kijken, is volgens mij erg persoonlijk wat je mooi vindt. Die van ons is al meer dan 10 jaar oud trouwens en functioneert nog steeds.
Dat vind ik ook hoor, ze blijven natuurlijk té symmetrisch. En toch, hoe vaak mensen niet tegen onze kunstboom zeiden, dit is een echte . Blijkbaar komen sommige bomen in opgetuigde versie echt genoeg over dat er twijfel is.
Wij hebben eigenlijk altijd een echte, maar vorig jaar kreeg man ineens veel luchtwegklachten nadat de boom was opgezet, hij heeft ook hooikoorts dus ons vermoeden is dat het door de boom komt. Zoontje is ook gevoelig voor hooikoorts klachten dus ik denk dat wij ook voor een kunstboom gaan.. maarja, het zal nooit hetzelfde zijn als een echte hahah
Ik heb de Triumph boom besteld bij de welkoop ben benieuwd.. Iemand hier die de boom al heeft staan?? Ik vind het nog wat vroeg, maar t staat altijd zo gezellig haha. @Mim89 jij misschien?