Spontaan zwanger met PCO

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Fren, Jun 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fren

Fren Actief lid

Aug 28, 2012
    155
    0
    16
    Groningen
    Hoi iedereen

Vorig jaar mei is bij mij PCO geconstateerd na het 8 maanden wegblijven van de menstruatie. Mijn vriend en ik hebben besloten om gelijk de mmm in te gaan.. Bij de semenanalyse bleek zijn zaad ook niet geweldig te zijn :(
    Voordat ik begon heb ik nog een kijk operatie gehad en daaruit is gekomen dat mijn linker eierstok verkleeft is.. pfff het zit allemaal niet mee..
    Enfin, ik ben begonnen met Provera en Clomid. Voor clomid bleek ik uiteindelijk resistent. Daarna begonnen met Gonal F en pas bij 120 EH een ei. Helaas ongesteld geworden en bij de volgende ronde had ik 2 eitjes bij 100 EH. Omdat ik zulke erge bijwerkingen had van alle hormonen, ging het absoluut niet goed tussen mij en mijn vriend. Daarom hadden we besloten om de laatste ronde Gonal F af te breken en voorlopig te gaan stoppen in het ziekenhuis.
    Ik had met de gyn afgesproken om niet meer aan de pil te gaan, omdat ik mijn lichaam niet weer onnodig in de war wilde brengen (ik was namelijk 10 kilo aangekomen na stoppen met de pil en van al die hormonen). Ik kon om de 3 maanden Provera slikken om menstruatie op te wekken. De kans op een natuurlijke zwangerschap was immers nihil vanwege alle factoren die er speelden.. Ik besloot ook aanmezelf te werken door lekker te gaan sporten en op dieet te gaan.. Ik ben in 2 maanden tijd 13 kilo afgevallen en weeg momenteel weer 66.

Nu kreeg ik 3 weken geleden ineens last van kwaaltjes: ontzettend vermoeid, last van mijn borsten en tepels, veel plassen, heel erg duizelig etc etc. Nu heb ik mij wel vaker `zwanger`gevoeld, maar dit was anders.. 2 weken geleden toch maar 2 testen gedaan. 1 was licht positief en de andere was negatief. Toen was ik helemaal verward!!! Oke dan maar op 28 mei een afspraakje bij de dokter. Ik moest urine inleveren en bloedprikken. Urine was voor zwangerschap en bloed voor meerdere dingen (algemene bloedtest, schildklier en HCG).
    Van de urine kreeg ik de dag zelf nog de uitslag en deze was negatief. Op de bloedtest moest ik dus even wachten.

Afgelopen maandag belde ik voor de uitslag. Alles was binnen behalve de HCG test niet :x. Ik moest woensdag maar even terug bellen.. Ik kon natuurliijk niet wachten, dus ik belde dinsdag weer. De assistent gaf aan dat ook de HCG uitslag binnen was, maar de dokter zal dat wel even met mij bespreken en zou mij eind die middag bellen.. oke??? Normaal zegt ze wel wat de uitslag was, waarom word ik nu gebeld door de dokter? Toen wist ik het zeker...

En ja hoor, daar ging de telefoon 17.30. Ik bel even naar aanleiding van de uitslagen. En ik kan je mededelen dat de uitslag van HCG hartstikke positief is. De waarde is 47 (van bloed van vorige week) en dat betekend dat je ong 4-5 weken zwanger bent. WAT?! PARDON?! IK ZWANGER?! DAT KAN HELEMAAL NIET?! IK KAN NIET OP DE NATUURLIJKE MANIER KINDEREN KRIJGEN VOLGEND DE GYN?!

Ik was letterlijk in shock... kon geen woord uitbrengen en mijn vriend al helemaal niet. We waren natuurlijk al 4 maanden gestopt in het ziekenhuis met een reden en dan ben ik nu ineens zwanger!!! Zo onwerkelijk allemaal, maar we zijn er ontzettend blij mee. Waarschijnlijk doordat ik zoveel ben afgevallen, heb ik spontaan een eisprong gehad en hebben we echt te maken gehad met de lucky shot!!

Dit had ik nooit durven dromen! Nu maar hopen op een voorspoedige zwangerschap!! 20 juni mag ik voor de 1e echo :$:D

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Gefeliciteerd!! Weet precies hoe je je voelt, hier ook ondanks pcos spontaan zwanger geraakt. Geniet ervan!

3. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :) Succes de 20e, ik ga dan ook voor t eerst :D

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    wat super gaaf zeg!gefeliciteerd!!!

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ik weet hoe het voelt, hier ook PCOS geconstateerd en toch spontaan zwanger :D

Geniet ervan!!

6. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd ! Super dat het spontaan gelukt is !!

7. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    gefeliciteerd!
    Geniet van het wondertje in je buik

8. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Wauw! Gefeliciteerd.

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wow, wat super zeg!! Gefeliciteerd!!

(Even een vraagje hoor, als je 't goed vind.. Toen je was aangekomen, zat je erna op overgewicht? Want 't lijkt dat 't beter is gegaan toen je bent gaan afvallen. Ik ben namelijk ook aangekomen en sindsdien is m'n cyclus slecht, maar ik heb wel nog een normaal gewicht. Vraag me af of dat bij jou ook zo was? Want dan ga ik dus zeker ook maar weer echt afvallen ;))

10. nono

nono Niet meer actief

Bijzonder zeg! Van harte gefeliciteerd en geniet van de zwangerschap. =)

11. Taantje1978

Nov 27, 2012
    37
    0
    0
    Wat geweldig! Wij zijn ook spontaan zwanger geworden met pco geniet van je zwangerschap

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat mooi gefeliciteerd!

13. Fren

Fren Actief lid

Aug 28, 2012
    155
    0
    16
    Groningen

Ik zat niet echt op overgewicht.. Ik was op mijn zwaarst 77 kilo (ik woog altijd rond de 67) Ze zeggen ook dat vrouwen met pco eerst moeten afvallen, omdat de cyclus dan weet op gang kan komen! Toen ik december 2011 van de pil ben afgegaan is het allemaal vrij vlot gegaan.. was in een rap tempo 10 kilo zwaarder!! Ik heb in feb dit jaar begonnen en ben in 3 maanden 12 kilo afgevallen (shaken en elke dag sporten) woog 65 weer :) Dus mijn cyclus is weer op gang gekomen en gelijk een bevruchting :D Ik kan het elke vrouw met PCO aanraden om flink aan de bak te gaan!!

14. Fren

Fren Actief lid

Aug 28, 2012
    155
    0
    16
    Groningen
    Ik heb gisteren weer bloed geprikt om de hcg waarden weer te bekijken en deze zaten momenteel op 12486!! Helemaal toppie dus :) 2 weken geleden was het nog 47 haha

15. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw van harte gefeliciteerd!!

Kijk dit geeft mij hoop!!

16. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,583
    0
    36
    Heel mooi verhaal, gefeliciteerd en nu genieten geblazen ;)

17. Fren

Fren Actief lid

Aug 28, 2012
    155
    0
    16
    Groningen
    Gisteren de echo gehad en daar een kleine stuiterbal gezien! Ben helemaal verliefd <3

18. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Gefeliciteerd! :)

Ik lees dat je vandaag een goeie echo hebt gehad, super!

19. Fren

Fren Actief lid

Aug 28, 2012
    155
    0
    16
    Groningen
  20. marcia1987

marcia1987 Actief lid

Jul 11, 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    nog zo'n wondertje! gefeliciteerd!!!!heel apart he, als je verteld krijgt dat het niet kan en je bewijst ze toch maar eens ongelijk ;) !
    groetjes marcia

Share This Page