Hoi dames! Ik werd 31 oktober ongesteld met een cyclus van 38 dagen. Ik belde naar de gynacoloog voor een HSG. Deze kreeg ik op 7 oktober cyclus dag 8. Heb hier veel last van gehad en het deed ook waanzinnig veel pijn, helaas zat mijn linkereierstok dicht. Nu ben ik aan het wachten op mijn eisprong maar hij komt maar niet. Ik zit nu op cyclus dag 18 en mijn ovulatietesten blijven wit. Ik heb vanaf de 11de cyclus dag getest deze ovulatietest had een lichte streep. Ik teste twee dagen erna weer wit en op de derde dag weer een lichte streep. De twee ovulatietesten hierna waren ook wit. Ik snap er helemaal niets van! Zou het kunnen dat mijn eisprong al geweest is. Of moet hij nog komen. Als mijn eisprong ongeveer onderweg is zou de ovulatietest toch een lichte streep moeten geven?
Nou als je een cyclus hebt van 38 dagen zou je eisprong rond dag 24 moeten zitten. Ik denk dat ie er dus nog aankomt en dat een hsg je cuclus niet verkort.
Is dat zo? Ik heb vaak gehad dat mijn eisprong op dag 17 was en ik een cyclus had van 35 dagen. Of een cyclus van 32 dagen en eisprong op 15de dag. Weet dit omdat ik toevallig beide keren bij de gynaecoloog was voor een echo.
Ok dan heb je dus een lf van 17 of 18 dagen. Maar je cyclus lengte wijzigt dus nogal. Gewoon door blijven testen met de sticks totdat je je lh piek hebt gevonden. Dan kan je er dus vanuit gaan dat als je een positieve ovutest hebt, je er dan nog 17 a 18 dagen op moet wachten tot je nod.
Hoi, Geen idee of je cyclus korter of langer kan worden als gevolg van het HSG onderzoek. Begin deze maand/cyclus heb ik het ook gehad en eind deze maand kan ik zeggen of mijn lengte heel erg afwijkt. Mijn cyclus wisselt toch al van 32-38 dgn. Heb jij ook midden in de cyclus nog veel extra pijn gehad? Ik had 1,5 week na mn HSG onderzoek opeens hevige drukkende/ brandende felle pijn in baarmoeder (ongeveer gelijk aan hoe het onderzoek aanvoelde) en dit hield die dag 2 x aan voor +- 7 min. Ken jij dit? Ik dacht aan evt. innestelingspijn maar dan zou mijn eisprong ook eerder geweest zijn dan voor mij normaal. Ik vroeg aan de fertiliteitsarts of zij wist of je eisprong eerder kon zijn agv HSG onderzoek en zij kon hier geen uitspraak over doen, gaf ze aan. Vreemd he..
Ik heb ook begin van mijn cyclus een hsg gehad en zit nu ook ongeveer op de helft of iets erover en ik heb hele vervelende zeurende pijn bij mijn rechter eierstok.. Zo raar zou niet weten wat het kan zijn !
Bedankt voor de reacties Ik had na de hsg bijna geen pijn. De dagen erna begon de pijn juist. Het voelde eigenlijk als een eisprong maar dan pijnlijker. Had ook geen pijn in mijn baarmoeder maar juist bij mijn eierstokken. Soms kreeg/krijg ik ook ineens steken dan krimp ik helemaal in een. Ben benieuwd wat deze cyclus gaat brengen zit nu op dag 20 zonder eisprong of hij is voor cyclusdag 13 gekomen. Vanaf die dag ben ik begonnen met ovulatietesten. En had ik ook een licht streepje toen. Hoe staat het nu bij jullie
Ik heb vorige week ook een hsg gehad. Was helaas behoorlijk pijnlijk. Zou nu zo rond m'n eisprong moeten zitten. Heb geen testjes gedaan. Merk wel dat ik regelmatig wat bm krampjes voel sinds het onderzoek. Hoop dat het klopt dat je voor een paar maanden verhoogde kans hebt op zwangerschap..