wat koken/eten jullie op vakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door xxxxx1974, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Wil graag wat ideeën op doen voor makkelijke (snel klaar, 1 pan) & gezonde (groente) maaltijden voor op vakantie. Ik ga niet mijn kruidenkast meenemen dus veel van wat ik thuis kook valt af. M'n jongens eten graag stampotjes maar daar heb ik in de vakantie ook geen zin in. Ze lusten geen kaas of vis en een salade maak ik hen ook niet blij mee.
    Wie heeft er nog tips?

2. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    maggi en unox hebben van die makkelijke maaltijden (stoofpotjes, franse bonenschotel ed) voor campinggerecht best smakelijk en voedzaam.
    dan heb je nog de al beroemde camping pasta;s met smac ed..
    rijst koken. kip en wat groenten roerbakken, door de rijst mensen en potje chicken tonight erdoor roeren... heb nog wel meer maar denk dat er nog wel anderen zijn met vakantie gerechten...

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
  4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Aardappeltjes,vlees en groente en dat koop je gewoon daar, verder neem ik een pak pannenkoekenbeslag mee, we eten vaak 2x spaghetti ook dat kun je in het buitenland kopen. En ik neem altijd van honig de kruidenmixen mee voor nasi,bami en macaroni. De rest koop je allemaal daar. Dan heb je toch alweer heel wat maaltijden;) We gaan vaak ook nog een paar keer uit eten en dan zijn die 2 weken alweer om:)

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wij eten ook net als thuis, aardappels vlees en groente, keer rijst of spaghetti en thats it.

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ook nog ideeën zonder potjes en pakjes? Ik reageer zelf nogal op ingrediënten daaruit...

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Macaroni groente wokken, smac er door heen, macaroni koken, blikje tomatenpuree er door, als macaroni klaar is afgieten en er doorheen mengen.

Spaghetti a la mama: Uien en kipfilet in blokjes, eerst uien bakken tot ze glazig zijn dan kip er door heen en goed bakken. Dan 400ml water en een kipboulionblokje bij de ui en kip doen. Spaanse peper er bij. Dat 10 minuten laten pruttelen. Blikje tomaten puree er door en blikje ananas. Dat nog heel even laten staan. In de tussen tijd de spaghetti koken. Als de saus te dun is kun je het met allesbinder wat dikker maken. Zelf doe ik de peper later er door want anders is het voor de kinderen misschien wat te scherp. Je kunt de peper ook weg laten het gaat alleen maar om de scherpte van het gerecht.

Pannenkoeken.

Rijst: Hamlappen bakken, als die klaar zijn haal je ze uit de pan. In het zelfde vet bak je paprika en uien in blokjes gesneden tot ze glazig zijn. Als de hamlappen zijn afgekoelt dan snijd je ze in blokjes. Die doe je weer er bij in de pan en je doet er een potje calve chillisaus bij en 200ml water dat even laten pruttelen. In de tussen tijd kook je de rijst.

chili con carne

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    bami? eitje bakken ernaast, sateetje. jammie

pasta, wraps, broodjes eifrutsel/hamburger/gezond

9. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Frittata; omelet met stukjes aardappel en groente erin, pastasalade (ok is wel salade, maar misschien lusten ze dat zo wel?) met tomaatjes en mozarella. Pasta met groente en tomatenpassata eroverheen, wraps, gehakt maken in de pan en verder zelf beleggen met sla en andere groenten. Wij doen ook af en toe gewoon makkelijk, lekker vers stokbrood en dan besmeren met pesto of aioli of tapenade ofzo maar dat vind je met de kinderen misschien niet gezond genoeg? :)

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In de vakantie doen we makkelijk en meestal gebruiken we de skottelbraai, dus altijd een mixje van groente, (kriel) aardappeltjes en vlees in de skottel en bakken maar. Of we bbqen of we halen een pizza ofzo :D

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik eet op vakantie nooit kip, veel te gevaarlijk. We eten ook alleen 1 hooguit 2 pansmaaltijden en geen kant en klare pakjes, want die eten we thuis ook nooit (veel te zout). De eisen zijn wel minder hoog dan thuis en je hebt geen oven.

Toppers zijn hier:
    * aardappeltjes uit de vriezer met spekjes en uitjes en daarbij een doosje roerbakgroente uit de vriezer (kan mooi in 1 grote koekenpan) (oke is wel kant en klaar, bedoel ook meer die chicken tonight of maggischotels)
    * pasta met groente (paprika,aubergine,courgette,champions combinatie van 2 a 3 van deze) met tomatensaus en op smaak brengen met wat italiaanse kruiden en wat peper.
    * pannnekoeken bakken gaat ook erg goed
    * ook weleens avg, maar echt een succes met 2 pannen is dat niet zo (man gooit groente en aardappels bij elkaar en het vlees/vis in de koekenpan.

Kortom wat minder variatie dan thuis, maar dat geeft op vakantie niet.

12. Dana

Dana Niet meer actief

roerbakgroenten, met pasta, gehakt en tomatensaus.

shoarma met sla en broodjes, (bij gebrek aan een oven deden wij dit met vers stokbrood op vakantie).

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

I.d de skottelbraai aan..

Zelf cheese burgers maken met ui en tomaat. Wat gebakken aardappeltjes oid er bij.

Zak diepvriesdoperwten/doos champignons, pak spekjes, zak aardappelblokjes evt nog een stukje vlees er bij.

Chiliconcarne: gehakt, ui, paprika, prei, tomatenpuree evt chilipoeder en een blik kidney en bruine bonen ( evt kant en klare zakken van de honig/maggi ?!?

Groente/vlees omelet.

Pannekoeken met spek/kaas/ananas/appel/peer etc.

Blik goulashsoep en stokbroodje met luxe beleg.

Stampotijsbergsla met spekjes en cordonbleu.

Pasta, bladspinazie, geruld gehakt of hamblokjes en een pakje philadelpia kruiden.

Zoiets?!;)

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik denk idd dat je je hieraan vast moet houden, het is vakantie dus is niet zo erg dat je nu niet zo op de schijf van 5 let toch:p Eenmaal thuis kan je weer meer kanten op;)

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Sorry wij zijn lui, wij eten wat de chef kookt.

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    bedankt voor de ideeën, super!

De skottelbraai heb ik nog nooit gebruikt, dat is toch een soort van grillplaat?

Deel Deze Pagina