hepatitis

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 29 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    even een vraagje hoor...
    ik ben zelf geënt tegen hepatitis B ivm mijn werk...

maar nu word er in mijn nabijeomgeving iemand verdacht van het hebben van hepatitis A, om een lang verhaal kort te maken diegene is niet verzekerd en ik wete niet of diegene laat testen!
    maar ik zit met het probleem dat ik diegene wil vertellen van de zwangerschap maar ik wil geen onodige problemen voor me ongeboren kindje!

heeft iemand enig idee? ik heb al geprobeerd te googelen maar ik kan niks vinden....

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Ik weet niet precies wat het probleem is maar ben je bang voor besmetting en de eventuele gevolgen voor je baby?

Als dat zo is: Hepatitis A is een virus en wordt via de weg ontlasting - mond overgebracht. Als jij een goede persoonlijke hygiëne in acht neemt nadat je lichamelijk contact hebt gehad met diegene (het schudden van de hand bijvoorbeeld) is er niks aan de hand, volgens mij.

De eventuele gevolgen voor de ongeboren baby wanneer je wel besmet zou raken weet ik niet. Ik weet wel dat de Werkgroep van het Landelijk Centrum Reizigersinformatie van mening is dat het hepatitis A vaccin zonder bezwaar aan zwangeren gegeven kan worden.

Lotte

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    o sorry..........

nou ik vroeg me af of ik et hem wel "veilig"kon gaan vertellen!
    als hij me kust om te feliciteren bv moet ik dit dan weigeren?
    ik bedoel ik wil geen eventuele risico's oplopen! zeker niet dat mijn baby iets overkomt!

4. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Dat lijkt me geen enkel probleem!
    Zelfs aids is immers niet overdraagbaar door zoenen.
    De twee soorten hepatitis die er zijn zijn ofwel overdraagbaar door besmet drinkwater, ofwel door bloedcontact.
    Veel plezier met vertellen!

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Als je je er niet prettig bij voelt dan moet je dit wel zeggen tegen diegene, dus dat je niet wilt zoenen oid. Want anders kan het zijn dat je dit toelaat maar je er niet prettig bij voelt en je zorgen gaat maken, is natuurlijk ook niet de bedoeling. Lijkt me dat je voor jezelf duidelijk je grenzen moet hanteren.

6. Niet meer actief

Kijk wel uit, want ik heb ooit eens gehoord dat het makkelijker is om Hep. te krijgen dan Aids.

Hepatitis kan nl buiten het lichaam leven en Aids niet.

Ik zou het gewoon vertellen voor je eigen gemoedsrust.

7. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja precies de vergelijking met HIV kan niet getrokken worden HIV is eigenlijk erg moeilijk om te krijgen vergeleken met andere ernstige ziektes zoals Hep A.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Iedereen is bovendien per 1 mei verplicht verzekerd. Je kan vragen of diegene het daadwerkelijk heeft anders maak je je druk om niets.

9. sim

sim Niet meer actief

jeetje lastige situatie zeg. wat zijn eigenlijk de symptomen van hep a.?

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hep a is geelzucht!

vragen aan die persoon is best lastig......... moeilik persoon en de nodige problemen gehad!
    ik weet niet, maar hij si niet verzeker want had vorig jaar helemaal niet btaald en dat moet ie eerst betalen voor ie zich weer opnieuw kan verzekeren!

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    En toch is ie verplicht verzekerd, niemand mag geweigerd worden want er is een vangnet voor dit soort gevallen, is per 1 mei ingevoerd.

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude

Deel Deze Pagina