Hersenbloeding

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Een vriendin van mij haar man heeft op kerstavond een ernstige hersenbloeding gehad. Het gaat nu goed met hem maar zij wil graag wat dingen regelen voordat hij over een aantal weken weer naar huis komt.

Zijzelf heeft reuma en ze hebben nog een dochter van zes. Ze wik graag ondersteuning in huis. Nu ben ik dat een beetje gaan uitzoeken voor haar.

Nu zal hij misschien nog medische verzorging nodig hebben en ook hulp in huis. Nu ben ik bekend met de WMO en zal haar helpen met daar een aanvraag te doen. Ook zal misschien de wijkverpleegkundige iets kunnen betekenen?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en goede tips kunnen geven?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    De wijkvp kun je om een consult vragen, dan komt hij/zij op huisbezoek om eea in kaart te brengen en te kijken naar wat er mogelijk is voor persoonlijke en verpleegkundige zorg.

Dhr zal vanuit een instelling naar huis komen, eigenlijk wordt alles dan al aangevraagd voor hij naar huis komt.

Hulp in huis en voor de kleine meid zal via wmo moeten.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij gaat dit tegenwoordig vanuit de gemeente (ook budget hiervoor). Misschien kun je die eens bellen voor informatie?

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik neem aan dat hij eerst nog gaat revalideren? Want nu kan je er eigenlijk nog niets over zeggen dat heeft tijd nodig! Herstel kan nog steeds optreden. Wat erg voor ze beterschap

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dank jullie wel dames! Ik zat ook al te denken aan de WMO. Ik ga het door geven aan haar.

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wellicht is er binnen de zorgverzekering ook nog iets opgenomen voor extra opvang en huishoudelijke hulp. Daar kun je ook nog achteraan. Sterkte.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Verpleging en verzorging gaat uit de zorgverzekering. Hiervoor kun je contact opnemen met een thuiszorgorganisatie, dan kijkt de wijkverpleegkundoge wat er kan. Voor hulp in de huishouding en aanpassingen in huis moet je bij de gemeente (Wmo) zijn.. Maar ik neem aan dat ze hem niet zomaar naar huis laten gaan hoor! Eerst revalideren en dan met de nodige zorg naar huis als dat kan...

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou haar ook met de ha laten praten voor ondersteuning.

9. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Eerst revalideren. Daarna moet de huisarts/revalidatiecentrum een zorgindicatie afgeven. Aan de hand daarvan zal blijken op welke zorg ze recht hebben. Daarna kan je pas naar het WMO. Het begint altijd met de indicatie. Er zal veel op haar afkomen! heel veel sterkte. Goed revalideren is nu echt de eerste stap!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hij zal daarna eerst moeten revalideren. pas als iemand uitbehandeld is of weer voor redelijk zelf dingen kan doen, word iemand pas naar huis gestuurd. verpleeghuis/revalidatie centrum regelt thuiszorg enz en geeft door wat er gedaan moet worden voordat iemand naar huis kan.

qua hulp in de huishouding via WMO; hier zou ik niet te hard op rekenen. vooral bij jongere mensen wordt er bijna geen indicatie afgegeven. vooral niet als ze samen wonen. ze gaan er dan vanuit dat jonge mensen ook veel mensen in hun omgeving hebben die hun kunnen helpen en dat vrouw (ondanks reuma) best zelf wat kan doen.

wie deed eigenlijk normaal het huishouden?? man of vrouw?

11. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Via wmo indicatie aanvragen. Kan ook voor persoonlijke begeleiding, want hij heeft sowieso hersenletsel. Laat je door maatschappelijk werk informeren

Deel Deze Pagina