Idee gevraagd ernstig ziek kind opvrolijken

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje23, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi,

(Ik heb geen idee of het op de juiste plek staat, anders mag het verplaatst worden uiteraard)
    Bij mijn zoontje in de klas zit een kindje van 5 jaar met neuroblastoom gradatie 4. Dit is natuurlijk verschrikkelijk en het kindje, maar natuurlijk ook de ouders hebben het nu erg zwaar.
    Wij hebben al een aantal cadeautjes, kaartjes en een groepsfoto opgestuurd, maar we zijn op zoek naar nog meer ideeen om ze een beetje op te vrolijken (voor zover dat kan).
    Hebben jullie nog suggesties?

Liefs

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.669
    113
    Wat Ideetjes:

- Een pyjama/onesie/sokken met z'n favoriete...
    - Een leuke ballon opsturen
    - Een actie opzetten dat iedereen een kaart stuurt ( ik zou best een kaart willen sturen)
    - Een doos maken soort van grabbelton en dan voor een week 10dgn oid kleine cadeautjes erin bijvoorbeeld een stoere tandenborstel, een verrassings ei, kinderdouchegel
    - Nachtledlampje

Voor de ouders misschien een keer een ontbijt of een avond maaltijd.

Zijn maar ideetjes weet niet of alles mogelijk of reëel is.

Sterkte!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Misschien kunnen jullie het gezin aanmelden voor stichting opkikker of make a wish? Zijn vast nog meer stichtingen die iets voor ze kunnen betekenen. Ligt er natuurlijk ook aan of hij nog iets kan :( Zo heftig dit!

Misschien kunnen jullie met een paar kinderen naar hem skypen? En als ouders zijn ouders helpen door bv om beurten te koken, hun huis schoon te maken etc?

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx!

Wat een onwijs lieve en leuke ideeën al, daar kunnen we zeker al iets mee doen. Nog meer ideeen zijn zeker welkom, want het zal een lang traject worden en hij (en zijn ouders) moeten natuurlijk niet alleen in het begin gesteund worden, maar ook op de langere termijn.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En ja het is zeker heftig :(
    Kindjes uit de klas en ook wij zijn er heel erg mee bezig.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Misschien kunnen de klasgenootjes af en toe een filmpje voor hem maken als er iets leuks of bijzonders gebeurt in de klas? Eerste schooldag na de vakantie, verjaardag, leuke knutsels, nieuw liedje geleerd..

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Leuk idee ook, dankjewel!!

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Wij hebben dit ook meegemaakt maand terug. Wij hebben een droomdeken namens de peutergroep gegeven !

Bijv via harten dekens

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Zat jij ook niet bij de oktober 2012 mama's? Er was toen een fb groep aangemaakt, geen idee of deze niet bestaat maar daar zou je de vraag ook kunnen stellen. Een van de kindjes uit die groep had dezelfde soort kanker en haar moeder zal ongetwijfeld goede ideeën hebben over wat je kan doen en wat prettig is.
    Overigens super lief dat jullie aan het jongetje en zijn ouders denken!

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    dat is vast het kindje van mijn collega.. :( ik lees mee voor ideetjes.. mss kunnen we vanaf kantoor ook iets doen.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @Cin85: ja daar zat ik ook bij inderdaad, maar ik zit niet op die fb groep. Wat verschrikkelijk om te horen dat 1 van de kindjes uit ons clubje het ook had. Mag ik je een pb sturen?

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cooks: we hebben de kinderen van de klas een mooie deken laten maken al, maar dat was ook een super goed idee!

@sophy: dat zou misschien wel kunnen inderdaad.... pff heftig he :(

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    ik denk het wel.. aangenomen dat er niet nog een berg kindjes hiermee rondloopt. hij is net hmm eergister thuisgekomen uit het maxima kinderzkh na de eerste chemo ronde. wij waren ook helemaal van de kaart...

van klasgenootjes lijkt me een filmpje erg leuk. dat ze allemaal iets inspreken ofzo. of gewoon iets geks doen voor de camera want lachen kunnen ze zeker wel gebruiken.
    of een hele berg kaarsjes, van elk klasgenootje eentje? ik zou eigenlijk denken dat "iets leuks" nog de meeste waarde heeft, om het niet te zwaar te maken en ze op te kikkeren.

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik had voor mijn nichtje een quilt besteld.. gratis, van vrijwilligers voor ernstig zieke kindjes. Kreeg de tip van iemand op het forum. Via jopi''s dromenquilt. Via Google te vinden. Na het opgeven was hij binnen een paar dagen in huis! Mijn nichtje was er enorm blij mee!

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag je een pb sturen! Bij het desbetreffende kindje is de behandeling trouwens aangeslagen. :D

16. maliro

maliro Niet meer actief

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sophy: we hebben het over dezelfde inderdaad. Hopelijk kunnen ze thuis een beetje tot rust komen voor de volgende ronde begint... arm ventje. Gelukkig komt het niet heel vaak voor dat kinderen dit hebben, maar heb er toevallig 2 nu in mijn naaste omgeving tegelijk. Andere kindje is nog een stuk jonger...

Thnx meiden! Ik ga toch ook nog naar het droomdekentje kijken!

Cin, ik stuur je even een pb. Fijn dat het iig is aangeslagen!

18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Denk ook aan eten koken voor ze. Ze zullen veel in het ziekenhuis zijn en moeten zelf in een ronald mac donald huis ofzo koken dus als ze iets uit de diepvries kunnen halen is sneller. En voor thuis is dat ook altijd fijn.
    Denk aan het oppassen voor een evt broertje of zusje. Neem die mee op een uitje want hij/zij zal veel minder aandacht krijgen.
    Als het kan blijf bij hun thuis om juist op het zieke kindje te passen zodat ze met het broertje of zusje eruit kunnen gaan.
    Het kindje komt niks te kort, die krijgt zoveel aandacht en liefde dat die, uiteraard, in het middelpunt staat.
    Denk eerder aan de ouders en broertjes/zusjes want die worden heel snel vergeten.

19. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

16 sep 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een hartendeken aanvragen via fb, speciaal voor zieke kindjes... kijk maar eens, ook ooit eens voor een jongetje aangevraagd met neuroblastoom type 4..

En heb hem toen een weckpot gegeven met een memoblokje met allerlei kleurtjes. Zodat het de 'mooie dingen' pot werd. Daar schrijf je op een briefje je wens of leuke herinnering op en dan op een gegeven moment kun je de momenten teruglezen of juist een mijlpalen pot...

Succes en sterkte... het feit dat zulke jonge kindjes met zulke zware pijnlijke ziektes zich moeten verdedigen tegen al dat oorlog in hun lijf..:(

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjewel!
    Eten koken is inderdaad misschien ook nog wel een goed idee, ga het in de groep gooien.
    Kindje heeft geen broertjes of zusjes, anders was dat ook zeker een goed idee geweest.

Deel Deze Pagina