Een eerste kindje in oktober 2016

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Pinkie88, Feb 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    Welkom sulley.

Bien gefeliciteerd en een fijn weekend!m

Moby heb je de uitslag? Zal vast goed zijn. Je had geen klachten toch?

Manste leuk kaartje!

Hier vandaag 23.2 dagen zwanger. Onze dochter is op 23.2 dagen overleden (waarschijnlijk). In de avond van 23.1 nog gevoeld. Zh hield toen ook 23.2 aan. Hadden in de ochtend al een echo. Haar broertje is nu ouder dan zij. Gek idee, maar we zijn er ook blij mee natuurlijk.
    Met vaderdag gaan we weer even naar haar toe. Uit haar naam geven we op vaderdag en Moederdag elkaar ook een cadeautje. Helaas kan ze zelf geen mooie tekening maken...

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Welkom sulley!

Mooi kaartje Manste, ik vind vosjes ook helemaal leuk.

Anonimo ik vind het niet erg hoor, dat je advocaat van de duivel speelt! Het is exact die bedenking die ik mijzelf maak en waardoor ik twijfel, want voor mezelf heb ik ook zoiets van 'moet kunnen toch?'
    Maar het belangrijkste vind ik dat het er gewoon toch wel een beetje 'stoer' uitziet, want hoewel niet voor genderstereotiepen ben, zou ik nu ook geen roze hartjes en bloemetjes nemen ;)
    Maar ik wou van jullie ook gewoon eerlijke reacties! Zodat ik een beetje kan peilen hoe de reacties uit de omgeving zouden zijn. Wel heel gek trouwens, jullie zijn allemaal,overwegend positief, maar op de Facebookgroep van oktobermama's (van het andere topic) hadden de meesten na het voorbeeld zoiets van 'oh nee, dat is toch echt meer voor een meisje'
    Dus nu ben ik er nog niet echt uit, al denk ik dat we er gewoon voor gaan!

Ik ben vandaag overgeschakeld van ziekenfonds, en wat was dat leuk seg. Kom ik daar toe, is het eerste wat die vrouw zegt 'heb je al een zwangerschapsgeschenk ontvangen'. Dus ik 'euh, nee?'
    'Oh, dan haal ik wel even een stoeltje voor je, wacht'
    Kreeg ik zo'n kinderstoel mee om aan de tafel re hangen, superhandig voor uitstapjes.
    Even later 'ohja, wat ik ook nog wel kan regelen zijn twee cinematickets, omdat je man hier al klant was en jij dus via hem klant geworden bent'.

Ok dan... Ze mogen elke dag wel zo,cadeautjes naar m'n hoofd gooien :-D

Moby heb je daar al naar gekeken, naar welk ziekenfonds de meeste voordelen biedt voor je kindje? De geboortepremies bijvoorbeeld verschillen enorm.

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Wat een confronterende dag moet dat voor jullie zijn! Denk je dat je je nu geruster gaat voelen, of juist niet?

4. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Jeetje Mimi, is even confronterend denk ik.. Mooi gebaar om uit haar naam elkaar iets te geven.

@pinkie haha grappig dat de meningen zo verschillen. Ik vind het een leuk idee omdat het zo goed met het kaartje past. En tsja, blauwe flamingo's bestaan nou eenmaal niet. Maar zo denk ik erover. Ik kijk niet echt naar kleur en geslacht kind maar om het idee en de gedachte erachter.

@sully welkom

5. Sulley

Sulley Actief lid

Jun 16, 2016
    473
    290
    63
    Bedankt allemaal 😊

Jeetje Mimi wat moet dat een rare en heftige dag voor jullie zijn. Maar super mooi hoe jullie dat nu doen met de vader en moederdag!

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: dit zal wel een vreemde periode voor jullie zijn...en zo dubbel ook: vreugde langs de ene kant voor de nieuwe baby en verdriet aan de andere kant. Veel sterkte nog en hopelijk kan je je optrekken aan de positieve dingen!
    Pinkie: Ik ben niet van plan om te veranderen van ziekenfonds. Ik weet dat er veel verschillen zijn hoor in premies en zo, maar ik heb via m'n werk ook veel ervaring met dingen die geregeld moeten worden via ziekenfondsen en er is er maar één waar we eigenlijk nooit miserie mee hebben, haha....En mijn partner is ook bij datzelfde ziekenfonds, dus da's wel handig vind ik...maar ik snap dat het de moeite loont om te veranderen, hoor! En fijn van de cadeau's die je kreeg! Ik moet trouwens nog steeds eens langsgaan voor die papieren aan te vragen voor m'n zwangerschapsverlof...ik stel dat steeds maar uit.
    Sulley: Welkom en wat erg dat je nu al zo veel bedrust moet houden, dat zal wel lastig zijn!
    Mijn bloedonderzoek: De vroedvrouw zou me gisteren enkel bellen als de resultaten van de suikertest en m'n ijzergehalte niet goed zouden zijn, en ze heeft niet gebeld...dus alles zal wel ok zijn! Jeej :)

Fijn weekend iedereen!

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie: ik heb nog iets gevonden, ik weet niet of dit wat voor je is:
    Schuimvorm/magneet/sleutelhanger - 20 stuks  -  Kaartjes en Co
    Hier hebben ze schuimfiguurtjes in de vorm van een flamingo en je kan de kleur zelf kiezen. Dus je kan eventueel in plaats van de roze flamingosnoepjes ander snoep nemen en een flamingovorm op het zakje kleven of zo...'t is maar een ideetje he, maar ik kwam het toevallig tegen ;)

8. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Ik heb vannacht gedroomd over flamingo snoepjes :-/ deze waren wel blauw.. Heel apart..

@moby: fijn dat er niets uit de test is gekomen!!

9. Lysta

Lysta Bekend lid

Sep 4, 2015
    585
    64
    28
    Female
    Mimi, lijkt me toch een fijn idee dat je nu die mijlpaal gepasseerd bent. Je schreef een tijdje terug dat je daar meer tegenop zag dan de 20 weken echo (ook omdat je al veel echo's kreeg). Ook een mooi gebaar met moeder- en vaderdag, zo geef je het toch een plaats.

Pinkie, leuk zo overstappen. Ook een cadeau waar je echt iets aan hebt (ik krijg n knuffel bij mijn kraampakket ;))

Moby, mooi dat je bloedwaardes goed zijn, weer een zorg minder.

Ik wordt 's nachts af en toe wakker omdat de kleine besluit te bewegen. Is bij iemand van jullie de kleine daar ook al sterk genoeg voor? Ik kan ook mijn buik zien bewegen als hij actief is. Het is een klein druktemakertje :)

10. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    @lysta heeeeel herkenbaar. Ben elke nacht aan de beurt. Dan is die kleine zo druk. En idd je buik zien bewegen, cool gezicht vind ik dat haha.
    De vk zei bij de intake dat er een grote kans is dat wanneer de kleine straks geboren is zij ook S nachts wakker zal worden om de tijd dat ze nu druk is in je buik.

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

Wat een mijlpaal. Maar o zo dubbel.
    Wat mooi wat jullie voor jullie overleden kindje doen.
    Ik hoop dat je nu volop kunt genieten van deze zwangerschap.

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,040
    271
    83
    NULL
    België
    Mijn kleine is altijd heel actief als ik net wil gaan slapen en 's avonds bij het tv-kijken, maar ik word er niet wakker van eenmaal ik in slaap lig. Wel fijn die beweging voelen he!

13. Lysta

Lysta Bekend lid

Sep 4, 2015
    585
    64
    28
    Female
    Dan krijgen we iets om naar uit te kijken ;)

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Moby bedankt voor het meezoeken en leuk idee, maar de zakjes worden sowieso al gepersonaliseerd met een kaartje/sticker waarop de flamingo van het kaartje staat, dus dat is het probleem niet. Ik zou dus perfect andere snoepjes kunnen nemen, maar de flamingo's zijn gewoon zo leuk.

Bagheera haha wat erg dat je ee zelf van droomt :-D

Bewegen de kleine is soms erg actief (volgens de gyn op de echo's altijd heel,actief) maar ik voel het zeker niet hard genoeg om wakker van te worden, waarschijnlijk door mijn placenta aan de voorkant.
    Hier is hij ook,vooral druk als ik in de zetel zit of net in bed lig. Soms zie ik m'n buik dan ook bewegen.
    Heel stom trouwens, maar altijd als ik m'n man er dan bij roep om te voelen of te kijken, dan stopt ie :p ik vraag me af of dat door mn stem komt.
    Hij heeft hem gisteren wel weer een keer voelen schoppen :)

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,040
    271
    83
    NULL
    België
    Herkenbaar Pinkie, mijn man raakt ook al stilaan gefrustreerd omdat de baby altijd stopt als hij wilt voelen :(

16. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

Oct 9, 2015
    1,332
    537
    113
    Female
    Docent
    Delft

Welkom!

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    Ik ben aan het aftellen naar de 30 weken. Daarna kan ik af tellen naar de bevalling. Geeft een stukje rust en houvast. Eerlijk... Ben blij als de kleine man er is. Op en top genieten doe ik niet echt. Wel van de bewegingen in mijn buik hoor :)

Als ik 's nachts moet plassen en weer in bed ga liggen is de kleine ook druk. Val er wel om in slaap en word er ook niet wakker van.
    Van de week legde mijn vriend zijn hand op mijn buik en bewoog meneertje heel veel. Als ik dat doe wordt hij juist rustig haha.
    Dinsdag mogen we weer even kijken. Na alle ellende van deze week ook wel weer even fijn!

Pinkie: ik zou voor de snoepjes gaan. Als je de rest een beetje stoer houdt, wat je ook gaat doen volgens mij, vind ik het erg leuk! Flamingo's zijn nu eenmaal roze :)

18. Sulley

Sulley Actief lid

Jun 16, 2016
    473
    290
    63
    Bedankt Iris!

Hier is onze dame ook erg druk! Vooral op de momenten idd dat ik even wil rusten of wil slapen. Voel niet echt schopjes maar zijn bij mij echt ploppende luchtbelletjes lijkt het wel. Omdat ze al zover ingedaald ligt voel ik het echt alleen onderin mijn buik. s'Nachts is ze ook heel druk dat ik er wakker van word. Vaak in combinatie met krampen. Soms word ik er wel een beetje moe van dat ze zo druk is hebben jullie dat ook?

19. Anonimo

Anonimo Actief lid

Nov 6, 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Leuk he dat bewegen :) onze man zwemt door heel mijn buik, onderin voel ik getrappel en rond mijn navel maakt hij draaibewegingen :) zo leuk gevoel. Mijn placenta ligt tegen mijn rug dus geniet ook snachts ervan haha.

20. Lysta

Lysta Bekend lid

Sep 4, 2015
    585
    64
    28
    Female
    Pinkie, ik heb wel ergens gelezen dat als de kleine schopt en je vervolgens iemand erbij roept dat die dan wel vaker stopt met bewegen. Wanneer ik op de bank zit en mijn man is in de buurt dan wenk ik hem. Heeft de kleine nog niet afgeschrikt. Of gezellig tegen elkaar hangen waarbij mijn man zijn hand op mijn buik houdt. De kleine reageert er dan uiteindelijk ook op (kan wel wat langer duren als die nog slaapt).
    Flamingo's kunnen ook wit zijn, maar geen snoepjes. Zag wel mallen van flamingo's dan zou je daar zelf fondant of marsepein in kunnen drukken of chocolade in kunnen gieten maar weet niet of je dat werk erbij wilt tegen die tijd. Maar zelf vind ik het nog steeds kunnen idd met wat stoerdere kleuren omdat je kaartje ook een flamingo heeft en je zo naar het kaartje verwijst.

Mimi, jij moest eerder bevallen toch? Met hoeveel weken ook alweer? Ik ben aan het aftellen naar het begin van de derde termijn. Nog een paar weekjes.

Ik wordt nog niet moe van het bewegen, maar bij mij is het ook vooral onderin mijn buik.

Share This Page