Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    473
    290
    63
    @Julia welkom terug en hopelijk goed genoten van je vakantie! Wat een mooie buik en een hele mooi jurk!

@Lynn wat zal je idd geschrokken zijn, heftig joh. Ook raar dat ze er geen verklaring voor hebben. Laten ze je maar goed in de gaten houden hoor.

@Moby heel herkenbaar hoor meis die onzekere momenten. Is het voor jou ook de eerste? Het rottigste is dat we ons waarschijnlijk onnodig veel te druk maken en dat heeft weer zijn werking op de zwangerschap/baby. Maar ja mensen zeggen zo makkelijk maak je net druk, laat het los maar zo makkelijk is dat niet vind ik. Kan je als advies meegeven gooi gewoon lekker eruit wat je dwars zit voel je je misschien ook niet zo onzeker als er hier ook meerdere zijn die het herkennen 😉
    Ik ben zelf heel onzeker of ik het wel goed doe allemaal. Heb een maagverkleining gehad vorig jaar en was na 10 maanden per ongeluk zwanger geraakt. Nu heb ik vanaf week 15 zwangerschaps suiker, schildklier die niet werkt, continu harde buiken en krampen en heb overal verantwoordelijkheidsgevoel voor behalve voor mezelf. Zit nu ook steeds met als ik een jaar later zwanger was geworden had ik dan dezelfde zwangerschap gehad? Heb me behoorlijk verkeken op het zwanger zijn en voel me daar vaak heel schuldig over maar ben oohhh zo blij!

@pinky hele mooie buik zeg! Mooi zwanger hoor

2. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    473
    290
    63
    20160619_164107.jpg

Deze is van gister, 24 weken + 1 dag

3. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow Lynn! Dat is schrikken. Fijn dat met jullie kleintje alles goed is! Hopen dan maar dat het niet nog eens gebeurd. Rustig aan dan maar.

Mooie buikjes zie ik!! Zal van mijzelf ook nog weer even een foto plaatsen. Vandaag 23 weken en 3 dagen. (Hmz heb dit mobiel getypt. Foto lukt zo even niet. Die post ik jn een 2e reactie wel).

Vannacht heeft ze me voor het eerst wakker gehouden. :D Ik voelde haar uiteraard al wat langer maar vannacht bleef ze bewegen. Wat is in slaap vallen dan lastig. Mijn buik bleef alle kanten op gaan. Maakte niet uit hoe ik ging liggen haha. Kleine druktemaker. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Niet in deze mate en ook niet zo lang. Ze is echt de halve nacht druk geweest.

4. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    23 weken en 3 dagen

Bijgevoegde bestanden:

• 23w3d.jpg
      23w3d.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,3 KB
      Weergaven:
      3
  5. ManSte

ManSte Niet meer actief

mooie buikjes!

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mooie buikjes Sully en Tas!

Ik heb me vandaag nog eens gewogen, en was redelijk aangenaam verrast! Ik ben begonnen op 61,5, enig nu aan 70,9. Dat betekent dus +9,5 kilo op 24 weken.
    In verhouding met sommigen waarschijnlijk nog steeds vrij veel, maar mijn gewicht is wel trager aan het stijgen de laatste weken, en daar ben ik blij om! Toont maar weer dat iedereen z'n eigen curve volgt, en dat '500 gr per week vanaf 20 weken' niet voor iedereen geldt :)

7. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ahh heel mijn bericht weg!

Mooie buikjes komen er voorbij! Ik herken die onzekerheid heel erg..bij een rustige baby schiet ik gelijk in de stress. En dan al dat geregel.. Zeker met een verhuizing is alles dubbelop..

Hier ook 10 kilo erbij hoor was 70 en nu 80 met 1.75m en een fotootje erbij! Met 24+5

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,6 KB
      Weergaven:
      2
  8. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Jeetje lynn dat is wel schrikken zeg!! Gelukkig is alles goed!!

@moby ik snap jouw zorgen wel hoor. En het stapje terug doen. Ik vind dat zo frustrerend. Zeker als je vriend dat nog niet helemaal begrijpt en ook niet helpt. Anders misschien toch aan hem vragen? En uitleggen dat het voor jou echt teveel wordt?

Mooie buikjes hoor dames!!!

9. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Oh meiden wat een mooie buikjes!!! Zo leuk om allemaal te zien!

lynnwat schrikken zeg. Tot nu toe zit de zwangerschap je niet echt mee he. Ik hoop echt dat de laatste maanden voor jou ook beter worden en dat je lekker kunt genieten. Mijn jurk is niet echt van een bepaald merk, gewoon een keer op de markt gekocht haha.

moby herkenbaar hoor! Hier ook af en toe helemaal in de stress. Lijkt me alleen maar normaal. Je kan altijd hier spuien, zijn we voor! Ik vind het ook alleen maar fijn dat ik mijn onzekerheden en dingen met jullie kan delen en tips en bevestiging kan krijgen dat ik niet de enige ben.

taj haha leuk is dat he al die drukte! Maar soms inderdaad niet echt op een handig moment .

gewicht ik ben 1.64 en begonnen op 57,5 vorige week woensdag was ik bij de vk 61.9 er zal best al wel weer meer bijgekomen zijn. Mijn buik is al echt groot, maar volgens mij is al het gewicht dat er bijgekomen is ook maar op 1 plek gekomen. Alleen buik en wat op mijn borsten. Verder nog nergens gegroeid

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Julia, je gewicht valt dan toch heel goed mee? :) Hier toch ook wat bijgekomen aan m'n kont, dat kan ik niet ontkennen ;) maar niet heel veel en ik kan nog steeds in maat 38 zwangerschapsbroeken die ik kocht toen ik 8 weken was :)

Beetje een baaldag hier vandaag, ligt waarschijnlijk aan de regen, voel me wat huilerig en niets gaat vlot.
    Daarnet was ik aan het koken, en ik vond dat m'n aardappeltjes zo traag bakten, bleek dat m'n vuur al 5 minuten op 2 stond ipv op 7.
    Zet ik het hoger, en ze blijven echt traag bakken. Blijkt dat ik het vuur onder m'n bonen hoger gezet had ipv dat onder m'n aardappelen. Bonen verbrand en voor de vuilbak, en aardappeltjes nog altijd njet gaar. Toen moest ik huilen :-D

11. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ja klopt. Valt ook mee hoor! Ik klaag ook niet:)

Ach gosh, ja die baaldagen ken ik. Heeft iedereen, maar met hormonen lijkt het allemaal wel heel erg. Hier ook huilbuien om niks. Volgende keer als het mis gaat lekker op de bank kruipen met en dekentje en je man pizza laten bestellen 😜

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik huil echt om niks! Verschrikkelijk! :) Hopelijk krijg ik m'n hormonen binnenkort weer wat onder controle, want de laatste dagen was het echt erg!
    Wat een mooie foto's allemaal! En wat zien jullie er allemaal zo echt zwanger uit! Soms moet ik in m'n hoofd nog even wennen aan het idee dat ik er 'zwanger uitzie', vreemd he!
    Qua gewichtstoename: ik denk dat we allemaal netjes binnen het gemiddelde vallen...Ik ben gestart op 63.5 met 1m68 en woog vorige week 69 kg, de laatste tijd gaat het wel sneller, maar ik zit goed op schema, dus daar maak ik me geen zorgen over.

13. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooooh Pinkie! Dat is ook rot! Kan het me helemaal voorstellen. Ik had vorige week zo'n dag dat ik werkelijk waar ALLES uit mijn handen liet vallen. Geen idee waarom. Op een gegeven moment was ik het ook helemaal zat en stond ik ook met de tranen in mijn ogen.

Even een vraagje meiden, praten/zingen jullie tegen jullie buik? Ik las dat dat heel erg goed is voor je kindje. En heb er zelf ook nog plezier van. Om de zoveel dagen zet ik dezelfde playlist aan en ga lekker meezingen. (Door je stembanden soort van massage voor je baby). En het schijnt in je voordeel te werken wat betreft je ademhaling. En dat werkt weer in je voordeel tijdens te bevalling.

Ben benieuwd of we ons dochtertje straks dan inderdaad rustig krijgen met de liedjes die ze in de buik ook dikwijls hoorde. :D

14. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Leuk taj, dat je af en toe zingt tegen je baby. Ik zou dat ook wel willen doen, maar ik weet geen leuke liedjes. Zing je dan kinderliedjes of gewone muziek?

15. ManSte

ManSte Niet meer actief

Voel me wel wat gerustgesteld met het gewicht. Ik ben nu net geen 8 kilo aangekomen. (begonnen op 62,5 nu 70,1) en ik maakte me er al best zorgen over. Wat moet dat wel niet worden, dacht ik. :) Maar nu ik hoor dat het hier wel vergelijkbaar is zal het wel loslopen.

wat betreft zingen. Ik praat tegen mijn kindje. Ik lees nu iedere avond een kinderboekje voor. Ik had gelezen dat de herhaling ook zorgt voor herkenning. (ik heb wel wat gezongen, maar mijn man zei op een lieve toon, dat ik klink als een kraai, en het kind geen angst aan moet jagen. hahhaha :) Ik zing ook echt heel belabberd. Zing nu alleen mee met de radio)

16. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha en bedankt man :D
    Daar geeft je kindje niks om hoor, hoe je klinkt! :p
    Maar voorlezen kan inderdaad ook prima! Leuk!!

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Gatsie Lynn schrikken zeg! Gelukkig is alles goed met de kleine.

Mooie buikfotos!

Hormonen, heb er weinig last van. Af en toe een baaldag of een huil momentje, maar niet vaak.

Vandaag weer controle gehad. Hadden een mannelijke vk en een stagiaire. Hij liet op de echo de kleine hersenen oa zien en vroeg: weet je ook wat dit is? Die vraag was natuurlijk voor de stagiaire, maar omdat ik altijd zo op ga in de echo gaf ik ook antwoord. Hij kon er wel lachen. Mocht wel vaker langs komen zei hij ;)
    Alles was goed met uk. Bij de 20w echo was zijn hoofdje ook al iets kleiner en buikje iets groter. Nu weer. Hoofdje kwam uit op 23weken en buikje op 25weken. Hij heeft het goed in mijn buik ;) en we hebben zelf allebei ook niet echt een groot hoofd. Hij schatte de baby nu al op iets van 650gram. Dus de banner klopt niet qua gewicht (maar dat had ik al vaker gezien).

13 juli hebben we weer controle (27w) en 2 aug de groeiecho en controle met gyn er bij (30w).

Slapen gaat hier wel steeds slechter. Moet 2 tot 3 keer per nacht er uit om te slapen, last van mij bekken als ik op mijn zij lig en mijn buik trekt aan alle kanten. Hebben al fijn wat extra kussens in bed liggen. Vriendlief ook heel blij mee ;)

18. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Mimi! Dat alles goed is!

@Moby. Ik zie jouw berichtje nu pas. Raar dat ik die niet eerder zag. Maar ik zing niet perse kinderliedjes hoor. Ik vind take your time girl van niels geusebroek erg mooi en toepasselijk. Dus die zit er sowieso tussen. En verder ook rustige/mooie nummers. Zo ook a thousand years van christina perri. Vind dat zo'n geweldig mooi nummer. En ik sluit de zangmomentjes dan wel elke keer af met woezel en pip. Het land van de ogen dicht. Hopelijk leert zie die dan goed (her)kennen en maakt haar dat ook rustig als ze verdrietig is wanneer ze geboren is.

19. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    473
    290
    63
    Heel herkenbaar hoor die momenten. Moet zeggen dat het bij mij wel mee valt. Heb meer last van baaldagen dan echte huilbuien. Heb het tot nu toe 1 keer gehad. Ging van enorme slappe lach naar een huilbui vanuit mijn tenen mijn vriend schrok zich.rot 😊

Qua gewicht ben ik daar ook wel veel mee bezig. Ben nu 24+4 en bijna 6 kg aangekomen weet dat dat heel netjes is maar toch zit het hele gewicht gebeuren tussen mijn oren want vind mezelf niet dik.

Zingen en praten doe ik ook tegen haar merk ik. Vooral bij gesprekken betrekken die ik met mijn vriend heb 😂 en draai veel het nummer van niels geusebroek. Dat liedje raakt me ook echt en vind het heel passend omdat ze al heel ver ingedaald ligt.

20. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    473
    290
    63
    Wat leuk dat jij dat ook met dat nummer hebt taj87 😃

Deel Deze Pagina