@mimi; fijn dat alles goed is! Ook fijn dat je zo vaak controle hebt. Ik heb morgen weer controle bij de VK, en vrijdag een uitgebreide echo op de plaatselijke hogeschool (ze hebben dan examen echoscopie, en ze hadden nog een proefpersoon nodig, dus het heeft geen echte diagnostische waarde, maar ik kan wel mooi ruim een uur naar ons kindje kijken )
Het is gewoon zo lekker toepasselijk he Sulley Als je een meisje krijgt dan is het echt een zwijmelliedje. Ooooh ManSte dat is zo gaaf! Hier was laatst zo'n zelfde oproepje geplaats op de fb pagina van mijn verloskundige praktijk. Voor over een weekje zoeken ze vrouwen tussen de 20 en 24 weken. Inderdaad voor echotraining. Net op die dag zal ik 24+4 zijn en dat was (zelfs op die paar dagen na) al te laat. Dus het ging aan mijn neus voorbij. Had mij wel al 'extra' op gegeven. Voor het geval ze niet genoeg aanmeldingen zouden krijgen. Maar stiekem wist ik al dat dat niet het geval zou zijn haha. Genoeg vrouwen die deze kans aangrijpen uiteraard. Dus helaas, ging het aan mijn neus voorbij.
Zingen doe ik niet voor de kleine, we laten wel elke avond een muziekknuffeltje spelen tegen mn buik. En ik merkte gisteren voor het eerst dat ie daar echt op reageerde, zo lief! Praten doe ik soms wel, maar ook niet zo vaak luidop eigenlijk. Is ook maar vreemd, als je op de bus zit ofzo Slapen gaat hier nog best goed! *Hout vasthouden* Ik slaap al mijn hele leven met een kussen in mn buik gedrukt, en ik merk dat ik daar nu ook echt niet zonder kan (maar dat kon ik voor de zwangerschap dus ook al amper). Overdag moet ik veel naar het toilet, maar snachts ben ik daar eigenlijk nog niet wakker voor geworden. Ik slaap dus nog lekker gewoon door. Wel veel, pfoeh! Ik moet al twee weken elke dag om 6u opstaan, en dat hakt er wel een beetje in. Ik lig dan ook vaak smiddags al uitgeteld in de zetel. Gisteren had ik geslapen van 16u tot 18u30, maar toen we dan in bed kropen rond 23u30 viel ik alsnog als een blok in slaap :-D
Hallo dames, ik heb mn best gedaan alles terug te lezen. @Mimi, jeetje wat een heftig verhaal. Zo blij voor jullie dat alles nu goed gaat en je nu wel bij een fatsoenlijk ziekenhuis zit. Soms vraag je jezelf af waarom sommige mensen voor een baan in de zorg gekozen hebben als je af en toe hoort wat eruit gegooid wordt. @Lynn Schrikken zeg! Blij dat het weer goed gaat bij je. @ManSte Die kans had ik ook gegrepen! Veel plezier vandaag Onzekerheid Heel herkenbaar en daarom is het ook fijn dat we zo allemaal ons kunnen uiten hier. Gisteravond was de kleine minder druk dan normaal, dan maak ik me ook meteen zorgen. Je gaat er toch aan wennen ofzo. Ben vandaag een beetje emotioneel. Zoveel dingen afgesloten afgelopen week die we graag wilden afsluiten en dan nog voor de laatste keer samen weggeweest... Is soms een beetje overweldigend. Herken ik helemaal niet van mezelf, ben altijd supernuchter in dat soort dingen. Ga zo maar even een Disneyfilm kijken ofzo, kan ik even brullen en dat lucht op
gisteren weer naar de Vk geweest, alles goed. Tijdens het luisteren naar het hartje begon het kindje wel ineens heel hard tegen de doppler te schoppen. Hahah zo schattig. Mijn buik begint nu ook steeds meer heen en weer te schudden. Echt bijzonder Moet over twee weken wel prikken voor Resus D, HB, ijzer en de suikertest doen. Speldenkussen Gelukkig wel alles op een dag.
Leuk dat alles goed was Manste! Ik merkte gisteren dat de kleine reageerde toen ik tegen hem aan het praten was <3 Hij was heel rustig, en toen begon ik een praatje te doen en begon ie ineens te schoppen. Toen ik ophield met praten, hield hij ook op met schoppen. Zo lief!
Leuk zo'n kleine stamper, Manste! En dat bloed prikken...doen ze niet met één prikje verschillende buisjes bloed? Dan zal het nog wel meevallen Gisteravond zag m'n vriend m'n buik ook volop op en neer gaan, hij legt snel z'n hand erop om te voelen en die kleine stopt dan toch wel weer onmiddellijk met bewegen zeker! Kleine koppigaard! Even iets anders...hebben jullie al last van beginnende nesteldrang? Of ik zal het anders verwoorden: het gevoel dat je kasten wilt leegmaken! Om vervolgens dingen uit de ene kast bij in de andere kast te proppen natuurlijk! Hahaha! Of ligt dat nu echt gewoon aan mij?
@pinki; aw wat schattig @moby; Jep, ontzettend last van! Ik heb een lijst gemaakt van alle (meestal kleine) dingen die in mijn ogen nog in het huis, tuin en garage moeten gebeuren. T is een lijst van zo'n 40 taken... maar mijn man heeft hem zonder morren aangepakt en is aan de gang gegaan. "Dan is alles ook eens een keer af" zegt ie. Ben ook systematisch het huis van boven tot onder op aan het ruimen, alle kasten inclusief de zolder wordt netjes opgeruimd, in kratten gedaan en gelabeld, of weggegooid. T gaat hier dus vrij ver. Hahahah. Maar goed, ik vind het zooo prettig
Wat fijn om te horen dat alles goed was manste. Bij ons had ze maandag de hik tijdens het hartje luisteren was ook zo grappig om te horen en te zien. Ik slaap ook mijn leven lang al met een kussen tegen mijn buik pinky wil nu proberen met het voedingskussen maar die is toch wel erg groot 😂 Hier ook wel last van nesteldrang. Het liefst trek ik de tuin in 1 keer leeg, moet opnieuw gedaan worden. Keuken heb ik alweer 6 keer opnieuw ingericht, verrassing voor mijn vriend als die thuis komt boven ook alles aan het opruimen lijstjes ophangen enz dus ja heel herkenbaar hoor 16 juli hebben wij de pretecho ben echt zo benieuwd. Hebben jullie al een pretecho gemaakt of gaan jullie dat doen? Twijfel ook heel erg of ik een gipsbuik wil en een zwangerschaps / newborn fotoshoot wil doen. Hoe denken jullie daarover voor jezelf?
Nesteldrang Ik weet het niet zo goed. Ik merk wel dat ik alles graag netjes en opgeruimd wil hebben, maar dat kan ook met het nieuwe huis te maken hebben En met het contrast boven/beneden. Boven leven we immers uit dozen, en de kinderkamer is momenteel een werf, dus beneden moet het van mij in ieder geval netjes liggen :-D Pretecho etc. Wij doen het niet, we krijgen sowieso drie echo's en heb niet zoveel behoefte aan er nu eentje tussen doen. Nu ik de kleine goed voel bewegen enzo, hoeft het voor mij niet zo nodig. Een geslachtsecho had ik wel leuk gevonden, ik heb die toen niet gedaan omdat ik dacht een echo te krijgen bij de vroedvrouw, en daarna was het al bijna tijd voor de 20-weken echo. Een gipsbuik vind ik persoonlijk maar niks, ik vind het maar een lelijk ding en zou niet weten waar in m'n huis ik dat zou kwijt moeten :-D Over een zwangerschapsshoot heb ik getwijfeld, maar langs de andere kant denk ik dat de waarde van die foto's na de bevalling toch wat verminderd. Dan heb je immers je kleintje om duizend foto's van af te drukken en aan de muur te hangen Ik geef mijn centjes dan liever aan wat anders uit. Hebben jullie trouwens ook zo'n rugpijn bij het zitten op bepaalde stoelen? Ik moet vandaag wat thuis werken, punten en rapportcommentaren enzo ingeven, en ik hou het echt geen uurtje vol op mijn bureaustoel. Rondlopend en staand werk (strijken, afwassen, zelfs stofzuigen, ...) is amper een probleem, maar ik ga nog maar zitten en m'n rug doet pijn! Ik zou eigenlijk zo'n bal moeten aanschaffen, tijdens de yoga zat die heerlijk :-D
Hier geen pretecho's gipsbuiken of fotoshoots gepland. Kwestie van mijn centjes aan andere dingen te kunnen besteden...waarom zijn al die babyspullen toch zo duur!
@pinki; ja die rugpijn is heel herkenbaar. En ik werk de hele dag op kantoor, dus dat is wel vervelend. Maar gelukkig is dat wel het enige waar ik momenteel last van heb. (qua lichamelijke klachten)
De rugpijn herken ik niet zo heel erg, wel af en toe pijn in mijn zij net onder mijn ribben. De pret echo en newborn shoot doen we zeker, en de gipsbuik en zwangerschaps foto weet ik nog niet. Klopt ook het is ook allemaal duur. Moet ook eerlijk zeggen dat wij veel spullen via marktplaats hebben en de pretecho en fotoshoot via groupon
Hier 14 juli de pretecho. Ben zo benieuwd om langere tijd naar haar te mogen kijken in 3D en 4D. Kijk er nu al zo enorm naar uit. Het is inderdaad vrij prijzig. Maar ik heb er mijn verjaardagscadeau van gemaakt. Ik ben al een tijdje terug jarig geweest maar heb meteen dat geld opzij gelegd voor deze echo. Hier was mevrouw gister ook weer lekker druk toen we net in bed lagen. Druk dagje gehad, veel gedaan en gelopen. Dus heb haar overdag minder gevoeld. Denk dat ze veel heeft geslapen door mijn bezigheden. Dus ze was gisteravond laat weer lekker wakker. Hier stopt ze ook zodra mijn man zijn hand op de buik legt maar hij heeft wel mijn buik alle kanten op zien gaan. Voelde alsof ze aan het draaien was. Want het ging echt van links naar rechts die bewegingen. Zo gaaf!
Ik moet zeggen dat het bij mij nu weer een periode goed meevalt met de rugpijn. Ik heb een hele tijd veel last gehad van die geknelde zenuw, maar nu is dat weer zo goed als over. Hopelijk blijft het voorlopig weg! Wel fijn als je zo'n pretecho laat doen. Ik krijg iedere maand op de controles een heel kort echootje (daar worden wel geen mooie foto's van genomen, is meer om te kijken naar de ligging en of de groei ok is), dus ik heb er minder behoefte aan denk ik. Ik heb wel nog steeds geen mooie foto van het gezichtje aangezien m'n meisje altijd graag verstoppertje speelt op de echo's, da's wel jammer vind ik.
Net de echo gehad op de hoge school. (vrijwilliger voor het echo examen) Ik heb lekker ruim een uur naar mijn kindje kunnen kijken. Super lief. Hij ligt nu ook met z'n koppie naar beneden. Hij liet zich ook goed in beeld brengen en opmeten, maar mijn examen kandidaten waren allebei gezakt. Ai, best wel sneu. Verder geen pretecho (zit hier wel nog over te twijfelen) fotoshoot of gipsafdruk gepland. Mijn man maakt wel iedere week een mooie buikfoto, voor ons fotoalbum.
Fijn dat je er niet zoveel last meer van hebt moby en nu idd hopen dat het weg blijft. Ik heb ook regelmatig een echo maar ook bij mij duikt ze steeds weg als ze op de foto "moet" heb 1 foto van d'r gezichtje van 6 weken geleden en toen gaapte ze net dus die is wel leuk. En super leuk manste, naar je kindje kijken is altijd leuk hoe lang het ook duurt! Jammer wel dat hun gezakt zijn Oh dat is ook super leuk ik doe het zo om de 3 a 4 weken. Blijft waarschijnlik 1 kindje dus dingen die me leuk lijken neem ik zeker in overweging
Leuk Manste! Vond je het niet vervelend worden na een tijdje? Ik vind echo's altijd heel leuk,omdat we dan naar de kleine kunnen kijken, maar ik vind dat gepor in m'n buik na een tijdje wel irritant Ik heb vandaag een overzichtje gelaakt van m'n buikfoto's ik merk wel dat ik de laatste weken weinig gegroeid ben, hebben jullie dat ook, dat je buik soms precies een pauze heeft?
@pinki; dat viel wel mee. Ze durfden denk ik nog niet zo hard te drukken. Helaas hier geen pauze in de groei van mijn buik. Tot de 20 weken viel het wel mee, en nu zie je per week echt een duidelijk verschil. Maar mss dat het binnenkort weer wat minder hard gaat. Wel echt een leuk overzicht!