Geuren: Ik heb nog steeds een afkeur van veel geuren. Ik heb niet echt geuren die ik nu extra fijn vind, integendeel Baby slapen: Ik heb een oud wiegje in bruikleen voor naast ons bed in het begin. Op de babykamer komt dan het ledikantje en beneden nog een box met matrasje in waar de kleine overdag eventueel ook een dutje in kan doen.
Supergoed Lynn! Fijn dat je zometeen klaar bent en het wat rustiger wordt. Geurtjes. Hier wisselt het per dag. Heb vooral heel veel moeite met heel sterk zoet ruikende parfums Slapen. De kleine gaat bij ons meteen in het ledikantje op zn kamer. De kamer ligt heel dichtbij en dit scheelt voor mij qua slaap waarschijnlijk erg veel. Ik slaap heel erg licht, vooral qua geluiden van mijn man en katten. Een kleine naast me zal me dus de hele nacht wakker houden. Mocht het toch qua mobiliteit of om andere redenen toch op onze kamer beter zijn dan zetten we het ledikantje gewoon op onze kamer neer, plek zat. Overdag mag hij lekker bij me slapen (dragen) of in de box.
Mooie buikfoto's. Heb er ook weer een gemaakt, vandaag precies 27 weken. Vanochtend ook controle gehad. Alles goed en ijzer en suiker ook goed. Ik ben in totaal bijna 5 kg zwaarder geworden vanaf mijn zwangerschap (begon met 71 kg). Ik denk ook niet dat er echt een foolproof richtlijn is. Zo is een vriendin van mij in het eerste trimester veel aangekomen en in het derde niets meer. Lynn, zijn ze er al achter wat het bij jou die symptomen veroorzaakt heeft? Gelukkig is alles goed met de kleine. Sulley, jij hebt ook geen makkelijke zwangerschap zo te lezen. Wel jammer dat je zo snel al zware klachten hebt. Gelukkig ben je er nog steeds blij mee. ManSte, leuk dat je nog een echo gehad hebben. Idd sneu voor de kandidaten maar daar kun je niets aan doen. Moby, vervelend dat je nog zo last overal van hebt. Bien, mijn buikgroei is ook langzaam geweest. Pas sinds een paar weken durven de wat verdere collega's me erop aan te spreken (ook omdat ze gehoord hebben dat ik zwanger ben) en zeggen ook dat het nu een zwanger buikje begint te worden. De afgelopen weken heeft mijn buik naar mijn idee een groeispurt gemaakt. De eerste 20 weken was er niets te zien alleen als ik op mijn rug lag een klein bolletje. Vandaag hebben ze ook mijn buik opgemeten, is 25 cm Slapen, ik heb alleen wat last van het liggen op mijn linkerzij en heb aan die kant van het bed een voedingskussen languit neergelegd om half op te liggen als ik op mijn linkerzij lig. Mijn man ligt aan de andere kant dus die ondervind er geen hinder van. Zingen, veel met de radio mee en van alles en nog wat thuis zonder radio af en toe expres heerlijk vals. Maar dat deed ik ook voor ik zwanger was. Mijn man weet niet beter meer gelukkig anders zou die nu nog gestoord raken En ik speel ook een muziekinstrument dus daar zal de kleine ook veel van horen. Komt een ware muzikant uit straks Pretecho en dergelijke, pretecho doen we ook niet, ik krijg nog een groeiecho en een liggingsecho dus nog pret genoeg Gipsbuik en fotoshoot ook niet, maar dat is wsl gewoon vanwege wie ik ben. Ik heb ook geen zwangerschapsdagboek bij gehouden. Kan me wel goed voorstellen dat sommige dat juist wel willen maar zie het voor mezelf niet. Nesteldrang, nog niet echt maar dat zal straks in de vakantie wel komen. Ik kijk er wel naar uit om straks aan de kamer te beginnen en me wat meer voorbereid te voelen. Alleen komt er bij ons (en dan voornamelijk mijn man) telkens wat tussen waardoor de weekenden snel voorbij gaan en doordeweeks doen we niet veel. Slapen, onze kamer bestaat uit twee delen (waren oorspronkelijk 2 kamers) en de kleine komt in het tweede gedeelte in een wieg. Later maken we de doorgang dicht zodat het weer twee kamers zijn.
Super dat alles goed was Lysta! En je buik begint er inderdaad echt als een zwangere buik uit te zien. Ik ben nu onderweg naar het ziekenhuis voor controle, spannend!
@lysta; ja dat ziet we wel degelijk zwanger uit eindelijk de buik showen. @pinki; succes op controle! @slapen; ik heb alle meubeltjes van mijn zus overgenomen, complete kinderkamer en box, en daar zat ook een wiegje bij. Ik was van plan het kindje de eerste tijd (geen idee hoelang) op onze kamer te leggen. Dit lijkt me makkelijker met de voedingen (mits de borstvoeding gewoon lukt natuurlijk) maar ik bekijk dan wel wat ik fijn vind. Bevalt het niet dan gaat hij gewoon naar zijn eigen kamertje.
Pfff heb vannacht zo gek gedroomd haha, maar was ook erg mooi. Ik beviel bij mijn moeder thuis van onze zoon. Zij was de vk, maar ging na de bevalling vrijwel direct slapen. Ik beviel in bad, terwijl ze die niet heeft. Mijn vriend kwam later boven en keek naar onze zoon. Hij zei: mooi, maar ik heb geen oog dicht gedaan vannacht dus ik ga slapen. En weg was hij. Ik was zelf zo verliefd. Kon alleen maar naar hem kijken. Kreeg zelfs al een lach terug. Best snel voor een pasgeborene ik werd wakker met een heel fijn en verliefd gevoel! Wilde dat even delen met jullie haha... Morgen nog 1 dag werken en dan pas volgend jaar.... Dankzij de nieuwe wet werk en zekerheid en het fijne onderwijs!
Pinkie, alles goed op de controle? ManSte, ik ga ook borstvoeding proberen en ik zie wel of het lukt. Je kunt het nooit helemaal voorspellen hoe alles gaat lopen. Mimi, grappig die droom. Hier ook af en toe hele vage.Je vriend heeft straks misschien ook de hele nacht niet geslapen maar lijkt me sterk dat hij dan meteen gaat slapen Krijg je wel iets van werkloosheidsuitkering betaald? Sommige wetten komen te vroeg (en andere te laat).
Haha las al dat zwangere vrouwen raar kunnen dromen Ik ga eerst 2 maanden de ww in en daarna start mijn verlof.allemaal via het uwv dus. Lichamelijk zal het wel fijn zijn, maar ben wel bang dat ik mij soms ga vervelen ... ben niet zo'n thuiszitter. ..
Alles was helemaal goed hier! Hoogte van mijn baarmoeder was 23 cm nu, en de kleine lag met z'n hoofdje naar beneden, en was aan het duwen tegen het hartjesluisterding . Wel grappig, ineens hebben ze mijn uitgerekende datum weer 4 dagen naar voor geschoven, op basis van de 12 weken echo... Daar stond toen idd een andere datum op, en ik had toen gevraagd of dat aangepast werd, maar kreeg toen als antwoord 'neenee, dat blijft gewoon 11 oktober' En nu zegt de vroedvrouw plots 'Ahja, je datum wordt 7 oktober he'. Niet dat de kleine zich daar iets van aantrekt natuurlijk, maar voor verlof had het wel kunnen schelen, dus toch handig dat ze zoiets even zeggen :-D Ik pas zo m'n banner maar weer aan De suikertest viel me heel goed mee, was gewoon een bekertje met suikerwater dat wat naar citroen smaakte, niet lekker maar best ok. Nu hopen dat de resultaten ok zijn, anders moet er wel een langere test gebeuren.
Lysta: Wat een mooi buikje! Nu ziet het er toch echt zwanger uit hoor! Mimi: Wat een gekke droom, hihi! Fijn dat je vakantie hebt! Dat zal wel een gek gevoel zijn! Borstvoeding: Dat is hier ook het plan, we zien wel of het lukt of niet. Pinkie: De resultaten van de suikertest zullen wel goed zijn denk ik...je hebt niet echt klachten toch? En wow: vier dagen opgeschoven naar voor! Wat leuk! Hier bij mij hebben ze eigenlijk nooit iets gezegd over de uitgerekende datum...het is gewoon zo dat die datum op m'n 12-weken-echo staat maar voor de rest is daar niks van gezegd geweest, haha. Maar die datum komt alleszins overeen met de dag die ik zelf had uitgerekend, dus dat zal vast wel ongeveer kloppen...en inderdaad: je baby hoeft er niet noodzakelijk rekening mee te houden he Maar toch fijn voor je!
Het valt me ineens op dat we nu allemaal ongeveer de laatste 100 dagen ingaan of ingegaan zijn...Spannend als je het zo zwart op wit ziet staan!
Pinkie, laat jij die datum nog op je werk aanpassen of hou je het zo? Moby, ja ik zag net dat ik nog 90 dagen te gaan heb (of iets in die buurt, afhankelijk van wat de kleine kiest ) Wel apart om onder de honderd te komen. De tijd vliegt. Vandaag een dikke envelop van de kraamzorg met allerlei info. Ik heb mijn man verteld dat hij huiswerk had, hij maakte de envelop open en zei meteen dat hij dat vanavond niet ging doen. Zelfs mijn kraamrapport zit er al bij. En toch lijkt het nog zo ver weg.
Het maakt op zich niet uit, ik stop sowieso op 19 september omdat mijn verlof dan aansluit op de kerstvakantie. Als ik vroeger zou stoppen dan moet ik voor de kerstvakantie nog even terugkomen . Die 100 viel me deze week ook op! Erg snel gaat het ineens! Vandaag gaan shoppen met mijn mama, onder andere wol voor een mooie trappelzak die mama gaat breien gekocht . Was wel erg moe erna, ik had gisteren op het werk al een hele lange, zware dag, en dan de hele dag shoppen. Moest echt even liggen thuis, helemaal misselijk. Nu lekker vakantie!
Zo eindelijk weer tijd om te reageren. Maandag en donderdag gewerkt van 07.30 tot 21.30 lesdag + oudergesprekken. Overige dagen van 07.30 tot 18.30. Was echt gesloopt pppff.... nog 2 van zulke weken. Aftellen maar. Dit weekend rapporten afmaken. Heb er nu 16 van de 28 af. Manlief heeft behang getrokken op de babykamer, dus het begin is er. Pinkie hebben jullie dan korter verlof in Belgie? Mijn verlof start 1 september namelijk en ik hoef ook pas na de kerstvakantie te beginnen. 16 januari pas, omdat ik de herfstvakantie en 1 week kerstvakantie terug krijg en erachteraan mag plakken.
Jeej...de koopjesperiode is begonnen hier! Ik denk dat ik deze maand maar eens veel spulletjes bijeen ga sprokkelen! Te beginnen met dit slaapzakje : Pinkie: geniet van je verlof! Julia: nog even doorbijten!
Dat zijn lange dagen Julia! Succes! Hier afgelopen donderdag afscheid genomen van mijn lieve kleuters. Allemaal dankzij de wwz. Na de zomervakantie start ook vrijwel direct mijn verlof, dus hoef pas na de kerstvakantie weer te werken. Moet aan het einde van mijn verlof wel op banenjacht. Dat is iets minder leuk. Hopelijk kan ik terug naar 1 van de 2 scholen waar ik eerder gewerkt heb. Gisteren mijn eerste yogales gehad. Heerlijk ontspannen! De baby werd ook heel rustig en eenmaal thuis liet hij goed van zich 'horen'. Bij de Zara gisteren een super leuk vestje gekocht. Maatje 68, maar Zara valt kleiner. Lekker voor in de winter in de maxi cosi en de wagen. Vandaag nog maar eens bij de h&m kijken Fijne dag allemaal!
Ons verlof is 1 week korter, en de weken schoolverlof krijg ik jammergenoeg niet terug lekker lang ben jij thuis dan!
@ Julia.. Succes, zijn wel erg lange dagen.. @Mimi.. Lijkt me best moeilijk afscheid nemen voor lange tijd en misschien ook zelfs wel definitief.. @Moby.. Shopse Hier ben ik doorverwezen naar de gyneacoloog.. Blijf onder medisch toezicht.. Helaas al weer vijf keer bloedverlies gehad.. Gisterochtend werd ik ermee wakker, dus opnieuw huisarts en verloskundige en ze hebben gelijk de verwijzing geregeld.. Kan maandagmiddag al in het ziekenhuis terecht.. Niet leuk, maar wel het beste.. Gekke is dat ik me verder prima voor.. Veel energie, zin om dingen aan te pakken en het overgeven en misselijk zijn ben ik inmiddels gewend.. Hadden gisteren de hele dag een super gezellige bruiloft van vrienden, dus genoeg afleiding
mobyAch wat een superschattig slaapzakje!! mimi ja waardeloos die nieuwe wet. Onze kleuters hebben daardoor de laatste 2 weken ook geen juf en ik moet vrijdag vrij voor die suikertest, zelfde verhaal. Hoop inderdaad dat je op 1 van de scholen terug kunt omen. Misschien een instroomgroep in januari? pinkie ik dacht dat dat in NL en Belgie aardig gelijk geregeld was. Maar wel lekker dat jij ook de kerstvakantie er nog achteraan hebt. lynn jeetje wat schrikken elke keer zeg. Gelukkig is alles oke. Lijkt me in jouw geval misschien ook wel een veilig gevoel dat ze je goed in de gaten blijven houden. Gelukkig voel je je verder goed