Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lynn: wat gek dat bloedverlies omdat je je voor de rest wel ok voelt. Goed dat je direct doorverwezen bent en extra in de gaten gehouden wordt. Hopelijk vinden ze de oorzaak snel.

Koopjes: gisteren goed gekocht! 2 slaapzakjes, wat overslagrompers, een verzorgingskussen en een voedingskussen (waar ik vannacht al heerlijk mee geslapen heb!). Leuk, zoveel nieuwe spulletjes in huis!

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Lynn: wat vervelend! Hebben ze eenieder waar het bloedverlies vandaan komt?

3. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat spannend Lynn! Fijn dat je nu wel meteen een doorverwijzing hebt.

Leuk om te lezen dat zoveel dames al lekker aan het shoppen zijn. De meesten schieten inderdaad al gigantisch op zeg! Ik zit nu ook bijna aan de 24 weken grens. Misschien gek, maar is toch een soort grens ofzo.

Ik heb vorige week afgesproken op mijn werk dat ik rond 16 september met verlof ga. Moet dan ergens in de eerste week van januari weer beginnen. Vind het zelf een erg prettig idee dat ik dan niet meer in de drukte en smalle ruimte hoef te staan met een dikker wordende buik. Feestjes op locatie doe ik al niet meer, dan ga ik toch teveel tillen en kan ik de dag erna nauwelijks lopen.

Gisteren ook begonnen met het schilderen van zn kamertje. Zo leuk allemaal :D

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Lynn wat naar! Wel fijn dat ze je extra onder controle houden.

bien fijn hè zon datum waar je naartoe kan leven? Welke kleur krijgt de kamer?

Ik ga zo naar de huisarts. Ben al een paar weken aan het hoesten en het slijm komt maar niet los. Heb al een hoestdrankje geprobeerd die ik mag hebben, maar helpt niks.
    Daarnaast wil ik even dat ze naar m'n neus kijken. Heb al sinds week 4 dat er uit mijn rechterneusgat bloed komt. Eerst bloedneuzen, nu alleen bij het snuiten nog. Lekker verhaal :p tis snot, maar dan donkerrood. Ook korsten etc... Je went er aan, maar als ik nu terug reken heb ik er al bijna 22 weken last van...

5. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Dat is naar zeg Mimi, hopelijk heeft hij iets dat je er toch vanaf komt. Zou niet fijn zijn om daar de rest van je zwangerschap nog mee rond te lopen.

We hebben een donkergroene muur en de twee zijmuren worden een lichte kleur met een grijstint erin. Wordt straks met de eikenhouten meubels erbij echt heel mooi! :D

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bien: lijkt me een mooie kleurcombinatie voor het kamertje!
    Mimi: nu je het zegt...ik heb ook regelmatig een bloedneus de laatste tijd. Niet heel hevig of zo, maar inderdaad vaak bij het snuiten wel. Ik heb ook al maanden een verstopte neus, maar dat schijnt normaal te zijn tijdens een zwangerschap. Ik denk dat daardoor het neusslijmvlies ook meer geïrriteerd is en sneller gaat bloeden....Vervelend is het wel.
    Hier hadden we vandaag een dagje verlof genomen om bij de gemeente de erkenning voor de geboorte in orde te maken, aangezien we niet getrouwd zijn. Dus we kunnen weer iets schrappen van het 'papierwerklijstje' :)

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Moby over dat bloed hoefde ik mij geen zorgen te maken zei de huisarts. Leuk dat hij jullie kindje heeft erkent!

Het hoesten blijkt door een longontsteking te komen. Heb nu een antibiotica mee gekregen ( amoxicilline). Omdat ik laatst op een verjaardag was bij mensen die nauw contact hebben met een man die een longbacterie bij zich draagt wil de huisarts mij woensdag weer zien. Slaat de kuur onvoldoende aan, dan word ik opgenomen in het ziekenhuis en krijg ik ab via infuus. Ook zullen er dan onderzoeken volgen mbt de bacterie van die man. Huisarts had al even met de gyn gebeld.
    Hopelijk slaat de kuur aan! Ik ga de komende uren niks meer doen behalve op de bank liggen, boekje lezen en dutjes doen. Hopelijk helpt het!

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bien mooie kleuren combi! 😊

9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Veel beterschap Mimi, hopelijk slaat de antibioticakuur inderdaad snel aan en hoef je je verder geen zorgen te maken over een eventuele ziekenhuisopname. Geniet van je rust vandaag!

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Veel beterschap Mimi! Verzorg jezelf maar goed!

Merken jullie ook dat mensen zo ontzettend vriendelijk worden nu we zichtbaarder zwanger zijn? Gisteren was ik nog eens gaan cantussen, was lekker gezellig buiten op terras, en de eigenaar van het cafe (die ik tevens ook ken) kwam echt aan mij vragen of ik het niet te koud had. En dat ik meteen moest zeggen als ik het koud had, dan zette hij de terrasverwarmer bij me.
    Alsof ik zoveel sneller kou heb dan een niet-zwangere vrouw, haha :-D maar wel super lief!

11. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier nog niets van gemerkt hoor Pinkie. Wel al enkele mensen gehad die vroegen:'voor wanneer is't?' Maar ik mag bijvoorbeeld nog steeds rechtstaan op de overvolle bus naar het werk...1keertje is er wel een jongere opgestaan voor mij, maar het valt me op dat het eigenlijk voornamelijk de (overigens nog supermobiele) bejaarden zijn (die speciaal tijdens de spits natuurlijk de bus nemen om te gaan shoppen), die koppig hun eigen zitplaatsje voor geen geld willen afstaan. Maar die zitten dan wel de hele tijd te staren naar m'n buik, haha. Irritant!

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Op de tram moest ik vorige week ook rechtstaan, daar werd ik ook wat kregelig van. Niet zozeer omdat ik niet meer 'kan' staan, maar omdt ik in een drukke tram beat bang ben dat mensen tegen mn buik aan vallen.

Maar vorige week zat ik op een overvolle trein, en toen was ik op zoek naar eerste klas. En toen waren er echt veel mensen die voor me wouden opstaan, en die mensen in het gangpad aanmaanden om opzij te gaan 'want er kwam een zwangere vrouw door' :-D

13. ManSte

ManSte Niet meer actief

@mimi; ai dat klinkt vervelend! Ik hoop dat de antibiotica kuur aanslaat! Lijkt me echt vervelend als je dadelijk ook nog naar het ziekenhuis moet.

@pinki; nope, helemaal niks. Ik merk daar echt helemaal niks van. Nou hoeft dat niet perse. Maar gewoon helemaal niemand? Ik sta daar een beetje van te kijken :)

@hier; Zou het kunnen dat het kindje mijn ribben al heeft bereikt? Ik heb al een dag of 2 ontzettend last van mijn rechter rib. Auw. :)

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @mimi beterschap!! Klinkt heftig! Hopelijk is ziekenhuisopname niet nodig.

@bloedneus etc; ook hier heel herkenbaar

@aardiger doen bij buikje: nog niks van gemerkt, mensen reageren wel leuk op het werk..maar voor de rest, nee haha

@manste kan hoor, ook hier zijn de ribben ontdekt hahaha

15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    manste zou goed kunnen. Bij mij is de maag verder omhoog gedrukt. Ik hoef maar iets te bukken en er komt wat maagzuur naar boven.

Vandaag voel ik mij slechter en benauwder dan gisteren. Morgenochtend weer naar de huisarts. Ben benieuwd wat ze zegt...

16. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Ben benieuwd Mimi, hoop toch echt dat een ziekenhuisopname bespaart blijft.... Als het nodig is, is dat zo, maar prettig lijkt het me niet.

Aardiger. Nog niet veel van gemerkt. Merk wel meer starende blikken, is erg wennen ;)

Ribben Ohnee, de ribbenfase. Sterkte!

17. ManSte

ManSte Niet meer actief

@mimi; oei, dat klinkt nog niet zo goed. Hoop dat de antibiotica gewoon even tijd nodig heeft en dat het snel beter gaat! Beterschap!

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hopelijk vandaag een betere dag Mimi!

Ik las vandaag in de krant, dat een Spaans onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen die tijdens de zwangerschap paracetamol slikken, 40% meer hyperactieve kinderen hebben :-O bij jongens werd ook een iets verhoogde kans op autisme vastgesteld.
    Toch wel een opvallend resultaat...

19. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: Ik hoop echt dat de antibiotica alsnog aanslaan, het heeft ook wel een paar dagen nodig eer het begint te werken.
    Ribben: Hier nog niet helemaal tot aan de ribben. Ik voel eigenlijk de laatste week enkel 'kleine' bewegingkjes: ze doet het precies wat rustiger aan nu. Ik voel haar wel soms tot 2 cm onder m'n ribben ongeveer, helemaal aan de zijkant.
    Pinkie: Opvallend onderzoeksresultaat, maar ik neem aan dat dat niet gaat om heel sporadisch eens een paracetamol in te nemen?
    Dat is wel de reden waarom ik sowieso huiverachtig sta ten opzichte van medicatie tijdens de zwangerschap, ook al 'mag' het wel. Ik neem persoonlijk toch liever niets, tenzij het echt noodzakelijk is natuurlijk of als je je echt heel slecht voelt of uiteraard koorts hebt...dan lijkt me dat ook niet echt goed voor de kleine te zijn.

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @mimi hoe was het bij de huisarts??

@paracetamol: heb het kleine deel wat geplaatst is van het onderzoek ook gelezen. Gaat inderdaad over vrouwen die vaak paracetamol slikken en dan nog is er niks zeker. Ze hebben een sterk vermoeden dat het van de paracetamol kan komen, maar is niet zeker.
    Denen zien bijv niet hetzelfde als de Spanjaarden in een bepaalde conclusie. Beide geven aan dat er zeker meer onderzoek nodig is om echt te zeggen dat het door de paracetamol komt en dat er dus negatief advies komt voor paracetamol tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina