Moby, dat slaapzakje is heel leuk. Lynn, rot dat je nog last hebt van bloedverlies. Is het nog steeds overal? Weten ze de oorzaak al? Gelukkig voel je je verder goed. Mimi, vervelend dat je een longontsteking blijkt te hebben. Hopelijk helpt de antibiotica. In het ziekenhuis via infuus lijkt me ook niks. Pinkie, het enige dat ik merk is dat mensen dingen voor me willen oprapen als ik iets laat vallen, maar ik ben ze nog altijd sneller af en dan zie je ze wel even kijken. Denk er zelf ook niet bij na, eerste instinct is gewoon zelf oprapen dus voor ze het aanbieden heb ik het al bijna te pakken. Bagheera, welkom in het derde trimester Paracetamol, sporadisch zal wel meevallen. Zelf pak ik die zo wie zo liever niet, ook toen ik nog niet zwanger was. Dan moest ik toch al veel pijn hebben.
Ik meen me te herinneren dat er hier iemand in de groep al een babyfoon had gekocht van alecto, maar ik weet niet meer wie dat was...Mijn oog is nu gevallen op de alecto dbx 88 eco (kost rond de 80), maar ik ken er eigenlijk niets van. Wat voor babyfoon denken jullie aan te schaffen?
Even een update van deze kant: ik zit gelukkig gewoon thuis De huisarts hoorde geen ontsteking meer! Moet de kuur uiteraard wel afmaken en het nog rustig aan doen. Heb ook heel weinig energie. Hele ochtend geslapen en eind van de middag kan ik zo weer naar bed. Wel proberen weer wat energie op te bouwen. Ga van,iDEAL maar even naar de supermarkt hopelijk zaterdag wat fitter. Dan een dagje dierentuin gepland staan met mijn neefje (2jaar) en nichtje (6 maand). Mocht ik nu als nog koorts krijgen dan wel naar het ziekenhuis. Dank jullie wel voor het meeleven! Babyfoon wij hebben er 1 besteld via Alibaba of Ali expres. Vriendlief regelt dat. 32 inclusief camera. Goed beeld! Temperatuur zit er op, muziekjes en heel ver bereik. Mijn broer heeft een luvion van 150, maar vond onze er qua beeld al beter uit zien. Medicatie ik ben ook geen voorstander van medicatie tijdens de zwangerschap, maar soms kan je niet anders. Wel las ik gisteren een stuk van een gyn, ik dacht in de Nrc, die zei dat je gewoon paracetamol mag slikken tijdens zwangerschap. Dat was dan wel weer het meest veilige van alles. In het begin heb ik ook wel eens paracetamol geslikt omdat de hoofdpijn te heftig was en ik koorts had. Koorts is ook niet goed als je zwanger bent. Tja en nu ab.... Tis niet anders helaas...
Wij gaan gewoon voor een babyfoon zonder beeld, dat cameraatje hoeft voor mij niet zo nodig. Wil wel eentje met een flink bereik en een die je los van het stopcontact kan gebruiken. Verder nog niet echt bestudeerd welke we willen Binnenkort hebben we een info-avond in de babywinkel, dan wordt er ook aandacht besteed aan babyfoons
@pinki; Heb nog helemaal geen paracetamol gebruikt. Ik weet dat het wel mag, maar ik heb het tot nog toe nog weten te vermijden (ook niet echt echt ergens last van gehad wat met een paar uurtjes slapen niet weg ging) ik probeer als het even kan helemaal geen medicijnen te gebruiken tijdens de zwangerschap. Maar vind ook niet dat je moet gaan lijden als er gezegd wordt dat het geen kwaad kan om er af en toe een te pakken. @moby; diegene met de alecto babyfoon ben ik Ik wilde er een zonder video, alleen geluid. Ik heb deze aangeschaft vanwege de stickers van beste koop/product volgens consumenten bond en wij jonge ouders. Ook veel vrienden en familie hebben deze. Maar ik heb me er verder ook niet in verdiept. Ik zag deze herkende het en hoppakee, gekocht @mimi; fijn dat het al beter klonk! @hier; gelukkig niet zoveel gestamp tegen mijn ribben meer. Nu vooral in mijn rechterzij. Maar dat is wel schattig. Ik heb hier ook geen last van.
@paracetamol; gewoon slikken wanneer het echt nodig is hoor. Sorry, maar tegenwoordig mag je niets meer of het is slecht voor jou of je kind. Ik kreeg ook mail met uitleg van de vk. Dat het onderzoek gaat over vrouwen die dagelijks meerdere keren per dag paracetamol slikten. En dan nog is er niet echt knetterhard bewezen of dat de ADHD etc van de paracetamol komt. @babyfoon: wij hebben de alecto dvm-80. Met beeldscherm. Heel fijn ding. Zijn er echt blij mee. @mimi wat een fijn nieuws!! Lekker thuisblijven en zelf op krachten komen. @lysta tnx 😁 Voelt goed haha
mimi beterschap! Ik hoop dat je snel opknapt!! paracetamol ik heb soms wel een aantal dagen dat ik er een paar neem ivm migraine. Geloof allemaal niet zo in die dingen. Voor elk onderzoek is er een tegenonderzoek. Neem wel zo min mogelijk en volgens mij proberen we allemaal zo goed mogelijk op te letten met medicatie, voedings en dergelijke verdernet weer goedgekeurd bij de vk. Kleine heeft mooie lange benen net als papa. Vrijdag heb ik de suikertest. Zie er wel tegenop zo lang nuchter zijn. Volgens jou viel het mee toch Pinkie? Wel veel rugklachten, omdat ik nu niet de tijd heb rustig aan te doen. Gisteren weer van 07 00 tot 22 00 gewerkt op school. Maar rapporten zijn klaar en we tellen af.
Mijn opmerking over paracetamol was ook helemaal niet bedoeld als verwijt naar mensen die paracetamol slikken hoor, lijkt een beetje alsof jullie het zo oppakken ik las het gewoon vanochtend in de krant, en ik dacht 'hee, nieuw onderzoek, misschien interessant om te delen'. Ik vind het wel goed hoor, dat ze blijven onderzoek doen naar medicijngebruik, tenslotte werd softenon jaren geleden ook met de beste bedoelingen voorgeschreven he. Ik vind het voor mezelf ook intressant om te weten, heb tijdens de zwangerschap nog maar twee keer een paracetamolletje genomen, omdat ik me gewoon nog niet vaak slecht heb gevoeld, maar nu ik dit gelezen heb, zou ik voor een beetje hoofdpijn toch twee keer nadenken, terwijl ik anders misschien zou denken 'paracetamol mag, dus geen probleem' Wij zijn vanavond naar een infosessie in het ziekenhuis geweest, over arbeid en bevalling. Op zich is er niet zoveel verteld dat ik nog niet wist, maar het was wel interessant om eens in het ziekenhuis te zien welke weg we zullen moeten volgen en waar we moeten aanbellen. We hebben ook de verloskamers en de kamers op,de kraamafdeling bekeken Julia bij mij viel het mee, maar ik moest wel niet nuchter zijn, dus dat lijkt me wel vervelender! Maar het drankje op zich vond ik nog wel te doen, niet lekker, maar ook geen dikke suikerstroop ofzo
@pinkie zo heb ik het niet opgevat kwam op mij idd over als een stuk wat je gelezen had waar iedereen op reageert. Maar ik heb dan ook nog geen enkele keer paracetamol geslikt.
Heb deze week verschillende onderzoeken gehad, ze willen natuurlijk vooral de ernstige dingen uitsluiten. Ze denk nu vooral aan een probleem met de bloedstolling. Dit moeten ze wel goed uitzoeken, gezien dit bij de bevalling gevaarlijk kan zijn. Sowieso in het ziekenhuis bevallen ook.. De baby maakt het nog steeds goed @ Naam - wij waren bang dat vrienden van ons dezelfde naam hadden.. Dit kleine mannetje is inmiddels geboren, maar met een andere wel soortgelijke naam, dus ons kleine ventje krijgt nu definitief de naam die we het mooist vinden.. @ Babyfoon - wij twijfelen nog tussen beeld en zonder beeld. Alecto zal ik in de gaten houden. Wij gaan morgen tot maandag weer een weekendje weg, nu hopelijk zonder ziekenhuis onderbreking hihi
lynn: geniet van je weekendje...even het hoofd leegmaken! Naam: Hier bij ons is er nog iemand uit de vriendenkring die voor ons moet bevallen van een meisje. Ik ben echt als de dood dat zij dezelfde naam gaan kiezen als onze naam, haha...maar die kans is klein natuurlijk. Hebben jullie ook twijfels af en toe over jullie gekozen naam? Soms heb ik momenten dat ik ineens twijfel of die naam wel 'bij ons past' of zo...heel vreemd. Maar mijn vriend is heel overtuigend, dus dat stelt me dan weer wel gerust, hihi.
Sorry meiden...drukke dagen gehad. Afgelopen weekend hadden manlief en ik onze eerste jubileumpje. 1 Jaar getrouwd. Dus zijn er lekker op uit geweest. Ik heb even de laatste pagina's gescand. Het is onmogelijk om alles terug te lezen merk ik haha. Ik las iets over ziekenhuis, longontsteking etc? Bij Mimi? Beterschap in ieder geval. Sorry als ik wat feiten mis haha. Dan de babyfoon. Hier een uhm luvion volgens mij. Wij hebben wel eentje met schermpje. Heb bij mijn schoonzusje toch wel het gemak ervan ervaren als we op ons neefje moeten passen. Vind het fijn straks even snel naar ons meisje te kunnen kijken zonder het risico haar wakker te maken door mijn hoofd om het hoekje te steken. Maar dat is bij mij het aard van het beestje. Ik maak mij vrij snel zorgen als het om die kleintjes gaat. Eigenlijk niet goed maar zo heeft zij er straks in ieder geval geen last van. Hier ondertussen bijna 26 weken. Nu dagelijks volop leven in mijn buik. Mijn ribben laat ze nog met rust. Nog wel haha. De 14e pretecho. Dan toch eens vragen hoe ze ligt. Want de meeste schopjes die ik voel zijn vrij laag. Terwijl bij de laatste controle wel geconcludeerd werd dat ze vrij hoog ligt. Precies waar ze hoort. Boven mijn navel. Dus vraag mij af of haar voetjes beneden liggen nu en of ze dus op dit moment in stuit ligt. Over de naam...nu worden er geen meisjes meer geboren in onze omgeving haha. In de familie word over een weekje een kleine geboren maar dat is een jongetje. Dus onze naam is als het goed is veilig. Hier geen twijfel over de naam. Heb laatst onze namen eens op papier gezet met de naam van de kleine meid er onder. (Voor hoe het er straks uitziet op bijv verjaardagskaartjes). Zag er leuk uit.
Vandaag intakegesprek gehad voor kraamzorg en een vroedvrouw aan huis na de bevalling, dus dat is ook weer in orde. Vinkje voor de lijst Kraamzorg is hier in Belgie niet de gewoonte, maar ik vind het toch een geruststelling dat er iemand die eerste weken komt helpen. Vooral opdat mijn ouders best ver zeg wonen, en mijn man na de eerste stree weken tijdens de week niet thuis is. Lynn veel plezier op jullie weekendje weg! Wij gaan begin augustus nog een paar dagen weg om onze huwelijksverjaardag te vieren. Ik ben benieuwd hoe dat zal meevallen! Ik krijg sinds een week ofzo steeds harde buiken als ik in de auto zit, dus zie een beetje op tegen die autorit. Hebben jullie hier ook,last van?
@julia; toevallig! Ik heb morgen ook de suikertest. Ik kijk er ook wel tegenop om zo lang nuchter te moeten zijn. Moet dan ook gelijk prikken voor de HB, ijzer en resus. Wordt weer buisjes tappen dus. @lynn; Fijn dat het kindje het goed doet! Hoop dat er snel wat duidelijkheid is. Geniet van je weekendje! @moby; de naam. Nee, ik twijfel nog steeds niet. We waren er al heel snel uit wat betreft de jongens naam, en ik ben er nog steeds heel blij mee! We gebruiken hem wel helemaal niet. Mijn man en ik gebruikten de naam eerst wel. (als we met z'n tweeën waren) Maar ik heb me bijna versproken, dus gebruiken we de naam onderling ook niet meer. We noemen het kindje altijd kleine puck. Zodat ik het niet zo snel verraad @pinki; Ik heb helemaal geen last van harde buiken. ?? Of ik weet niet hoe dat voelt? Maar dat zou je toch wel voelen? Wat voelen jullie dan? Je hele buik wordt dan toch hard? Sorry, ik raak hier een beetje van in de war. Zal de verloskundig er woensdag ook eens naar vragen.
Ik weet ook nog steeds niet zeker of het de fameuze 'harde buiken' zijn hoor, dus,ik herken je verwarring! Wat ik voel is dat mijn buikspieren precies helemaal samentrekken, geeft een wat onaangenaam, gespannen gevoel en mijn buik voelt dan inderdaad hard aan. Doet verder geen pijn, maar voelt niet fijn.
Lynn veel plezier! Pinkie fijn hè als je kan strepen? Hade buiken heb ik ook niet. Wel dat mijn buik strak aanvoelt als ik te veel gedaan heb. We gaan vanavond naar een megastore van prenatal. Oa de box halen. Die krijgen we van mijn schoonouders. Deze week komen ook proefdrukken binnen voor het kaartje. Ben toch weer gaan twijfelen haha. Vanmorgen mijn geboorteplan geschreven.... Zie toch wel op tegen de bevalling. Ben zo bang dat het niet goed gaat en we weer met lege handen naar huis moeten Maar aan de andere kant, miljoenen vrouwen zijn mij voor gegaan met goede afloop... Ik ben blij als hij er is... Krijg er nu al stress van...
pinki; ik heb ook wel eens als ik veel te veel gedaan heb een "strak/zwaar" gevoel in mijn buik. Mss dat dat het dan is. hahah onwetend. ow mimi; ik kan me dat in jouw geval denk ik ook wel voorstellen. Moet ook zeggen dat ik ook niet kan wachten tot ik ons kindje eindelijk veilig in mijn armen kan houden, en dan heb ik niet eens zo'n heftige voorgeschiedenis als jij. Maar we houden je hier wel positief! Dat gaat gewoon helemaal goed komen! Je hebt het ook gewoon verdient! Nog max 14 weken te gaan. (of minder ) gisteren de tweede les ademhalingstechnieken gehad. Ik denk wel dat ik daar wat aan ga hebben. Alhoewel het ook wel voor een groot gedeelte heel zweverig is, denk ik dat het handig is om de ontspanningsoefeningen van te voren goed te oefenen, zodat ik (en mijn man) iets hebben om op terug te vallen. Zijn er meer van jullie bezig met een cursus?
Mimi, fijn dat de longontsteking weg is. Dat klapt er toch wel even in, dus zal ook wel de reden zijn dat je extra moe bent. Hopen dat je in het weekend fit genoeg bent. Julia, fijn dat de kleine weer goedgekeurd is. Zijn wel lange dagen zo op school. Hoeveel dagen moet je nog werken? Pinkie, denk niet dat het paracetamol verhaal zo opgepakt werd hier. Geschreven woorden kunnen heel anders overkomen. Ik vind het niet erg als je zo dingen wilt delen en we kunnen lezen hoe andere er over denken. Zelfde als een tijdje geleden met voorgewassen sla extra afwassen. Lynn, wel fijn dat ze al dingen kunnen uitsluiten en er misschien achter kunnen komen hoe of wat. Moest (of wilde) je toch al in het ziekenhuis bevallen of is het speciaal vanwege dit? Geniet van je weekend. Taj, gefeliciteerd met jullie jubileum. Ben benieuwd naar het antwoord van de ligging, hier voel ik m ook voornamelijk onder de navel, bij de 20 weken lag de kleine toch met het hoofd naar beneden dus ben het headbangen gaan noemen Naam, in mijn vriendengroep (en collega's ook trouwens) ben ik de enige dus we zullen geen andere namen hoeven te verzinnen of aan te passen. Zou ook niet weten of we dat überhaupt zouden doen mocht het toch voorvallen. Wij hebben ook nog geen twijfel gehad over de namen. Babyfoon, daar zit ook een hoop informatie aan. Analoog of dect, wel of geen camera en hoeveel bereik (we hebben een oud huis met muren waar niet veel doorheen komt). Was me er in aan het verdiepen en toen zag ik in Duitsland een babyfoon met camera ongeveer zo duur als zonder met goede reviews, ook voor oude huizen met dezelfde probleemmuren dus ik heb m besteld en we zullen het zien. Geboorteplan, mimi wat zet je daar allemaal in? Ik kan me tot nu toe nog weinig voorstellen van de bevalling en ook niet in hoeverre je hier dingen voor kunt vastleggen (heb wel voorbeelden gelezen maar dat gaf me hetzelfde gevoel). ManSte, volgende week begint voor mij de zwangerschapscursus. Ben ook benieuwd.
Jeetje meiden wat veel geschreven weer, kan het niet allemaal onthouden vrees ik pinkie ook hier niet als verwijt gelezen hoor het paracetamol verhaal. Fijn dat je weer wat af kunt strepen! mimi hier ook angst hoor. Het gaat nu zo voorspoedig allemaal en dan raak je je zelfbescherming kwijt, kamertje inrichten, spulletjes kopen. Doodeng. Ik ben ook bang dat het alsnog mis gaat. Snap dat het voor jou nog spannender moet zijn. We slepen elkaar er inderdaad gewoon met zn allen doorheen! Knap je verder een beetje op? tajgezellig he dat getrappel. Wij zaterdag pretecho 3d/4d. Wilde het eerst niet doen, maar kreeg het cadeau. Gisteren extra groeiecho gehad ivm buikje. Kleine ligt met hoofdje beneden en benen inderdaad boven mijn navel naar rechts. Precies hoe ik het voel. En inderdaad al getrap tegen de ribben. Au! manstejij ook succes dan morgen! Prikken voor rhesus kan pas met 27 weken, dus daar moet ik woensdag weer voor terug. 3x in 1 week pppff... lynnhoe naar ook, wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Veel plezier op je weekendje weg!! lystanog 1 week en dan in de vakantie nog wat administratie enzo. Komende week 'maar' 2 dagen van 14 uur. Musical groep 8 en afsluiting schooljaar. Komt goed! De overige dagen gewoon van 07.30 tot ongeveer 18.00 naamcheck 😀 geboorteplan moeten wij met 34 weken maken geloof ik zwangerschapscursusik begin 1 augustus met zwanger en fit. Eerder kon niet omdat ik de helft dan al zou missen met die drukte op mijn werk harde buiken wel een paar keer gehad, maar wanneer ik zelf rustig aan doe, niet zoveel last. Meer mijn rug op het moment
Ik knap redelijk op. Blijf toch nog wel hoesten en moe. Doe elke middag wel een dutje van 1 a 2 uur. Kan me verder nog moeilijk tot iets zetten. Vanavond wel in de prenatal de box, boxkleed en de laatste dekentjes en lakens gekocht voor de wieg en ledikant. Cursus ik ben vorige week met yoga begonnen. Ik vond het heerlijk! Ook de adememshskings oefeningen inderdaad. Geboorteplan ik heb er oa instaan wie er bij de geboorte aanwezig mag zijn, wel of geen medicatie, ingrijpen waar nodig (niet te lang wachten), dat ik ter plekke bekijk hoe ik de weeën opvang (zittend, staand, lopend, op de knieën etc), wie maakt er foto's, als de baby niet bij mij gelegd kan worden gelijk, dan wel bij mijn vriend. Hij blijft ook continu bij de baby (testjes, aankleden), daarna baby bij mij etc... Misschien kan je er wat mee?