Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    #2141 moby123, 8 jul 2016
    Laatst bewerkt: 8 jul 2016
    Geboorteplan: Ik heb hier ook zo'n boekje dat ik moet invullen, maar ik vind het zo moeilijk aangezien je totaal geen idee hebt wat te verwachten. Hoe weet je nu in godsnaam op voorhand wat voor pijnbestrijding je wilt of in welke houding je de weeën wilt opvangen? Ik snap dat je er best al eens over nadenkt, maar om het zo op papier te moeten zetten vind ik toch wat vreemd. Ik denk dan maar: Dat zie ik op dat moment zelf wel. Ik denk dat de natuur het dan wel over neemt en niet 'het plan' ;), maar het kan misschien wel een houvast bieden.

2. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Dat jij dat nu al moet invullen moby. Wij hebben eerst allerlei info meegekregen, vandaag laatste deel meegekregen bij de vk. En dan de volgende keer krijgen we een geboorteplan mee wat we in moeten vullen.
    Toch grappig dat het overal zo verschillend is.

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb nog niks moeten invullen, maar deze week wel een infosessie gekregen over arbeid en bevalling.
    Sowieso heeft ons ziekenhuis zelf wel al een aantal richtlijnen waar ik wel blij mee ben. Zo laten ze de navelstreng altijd uitkloppen, en is er standaard een uur huid-huid contact na de bevalling (indien medisch mogelijk) en wordt bij een keizersnede het huid-huid contact eerst met de papa gedaan terwijl mama gehecht zorgt.
    Gasrhuisberg is ook een 'babyvriendelijk' ziekenhuis, dus er wordt sowieso niet bijgevoegd met kunstvoeding zonder toestemming van de ouders.

Dat zijn eigenlijk de dingen die ik zelf wel belangrijk vind, de rest moeten we eigenlijk vooral tijdens de bevalling zelf zien.

Ik twijfel zelf eigenlijk vooral over pijnbestrijding. Hoe meer ik hoor over epidurale verdoving, hoe minder ik ervoor ben. Vooral omdat je niet meer kan bewegen nadien, en omdat je dan echt liggend moet bevallen. Maar langs de andere kant ben ik bang dar ik het dan bijvoorbeeld rond 8cm ontsluiting echt niet meer zie zitten, en dat het dan te laat is voor verdoving.

Verder wil ik graag weeën opvangen in bad, dus ik denk dat ik dat wel opschrijf, want niet alle verloskamers hebben een bad :)

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie, dan zou het best wel eens kunnen dat we elkaar op GHB tegenkomen na de bevalling... ;) Toch nog iemand van het Leuvense die niet in het Heilig Hart bevalt! ik had normaalgezien ook deze week die infocursus, maar ik heb die een maand moeten opschuiven omdat ik laat moest werken deze week en niet op tijd daar kon raken.

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh wat leuk! Ik wist helemaal niet dat jij uit de buurt kwam! :)
    Wat grappig zou het geweest zijn als we samen op die cursus waren en dat niet wisten van elkaar, heb je nog andere geplande cursussen deze maand?

Ik heb de keuze ghb/heilig hart niet echt heel bewust gemaakt, maar mijn man voelde zich toch meer gerustgesteld door een academisch ziekenhuis :)

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ja, grappig he! Ik heb de keuze ook niet bewust gemaakt, het is gewoon omdat m'n gyn haar bevallingen doet in Gasthuisberg dat ik daar ga. Ik heb geen andere cursussen gepland. Ik krijg het altijd zo'n beetje benauwd als ik er te veel over nadenk allemaal, vandaar...;) Nu vertrek ik naar m'n werk, vandaag moet ik m'n opvolgster opleiden daar. Nu kort het echt af! :)

7. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dat iedereen weer goed en wel is! Hier begint de vermoeidheid weer met 27+2 toe te slaan.. Babby is heerlijk aan het trappelen alle kanten nog op eigenlijk :)

Kamertje schiet ook aardig op, alleen nog een ledikant en kledingkast die ik van massief grenen zoek. Wiegje is een co sleeper een bednest die staat op onze kamer. Babyfoon, wij hebben een Philips avent met camera. Leek mij erg handig.

Ik ga zwangerschapsyoga doen, wie van jullie deed dat ook? En wat zijn jullie ervaringen?

Geboortekaartje doen we hier echt als laatste haha tijdens mijn verlof ga ik daar op zoeken..

8. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Hoi meiden,

Ben echt weken niet meer actief geweest hier.. :(
    Het schiet er gewoon steeds bij in...

Er is echt teveel geschreven om alles terug te lezen, zal wel even beetje rond neuzen nog, maar hoe gaat t met jullie allemaal?

9. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    pinkie en moby wat grappig. Misschien komen jullie elkaar inderdaad nog wel tegen!

geboorteplan hoeven wij pas over een week of 5 of 6 klaar te hebben. Ik denk ook dat ik net als jullie ter plekke bekijk hoe ik het opvang. Lijkt mij intuitief. Als het nodig is ga ik wel voor een ruggenprik, omdat ik bang ben dat ik anders misschien in paniek raak en dat lijkt me ook niet goed. Geruststellend idee dat het kan mocht het nodig zijn en ik ga voor flesvoeding. Durf het in deze tijd bijna niet te zeggen, tegenwoordig is borstvoeding zo'n hype en het zal misschien ook beter zijn, daardoor heb ik het toch een paar maanden overwogen, maar het past gewoon niet bij me en fles is in onze situatie (ik doordeweeks alleen) denk ik makkelijker. Kost minder energie en dan kan mijn man het in weekend makkelijker overnemen en ook een band opbouwen.

miminog maar rustig aan doen dan!! Ik vandaag ook bij Prenatal geshopt :)

Welkom terug Daan! Het komt zoals het komt toch, hebben we allemaal wel eens last van. Moet ook geen verplichting zijn.

Verder hier vandaag de glucosetest test gehad. Drankje was te doen, maar na een half uur werd ik helemaal naar 😶 waarschijnlijk suikerdip icm lage bloeddruk. Moesten ze me afvoeren en op bed leggen. Daar de volgende 1,5 uur doorgebracht en weer geprikt. Uitslag gelukkig goed. Geen zwangerschapssuiker. Hoe was die van jou Moby??

10. ManSte

ManSte Niet meer actief

@julia; ik vind dat je helemaal zelf moet weten of je fles of borstvoeding gaat geven. En dat niemand daar verder iets van hoeft te vinden. Ik ben van plan tijdens mijn verlof (te proberen) borstvoeding te geven, en als ik weer moet werken over te schakelen op flesvoeding. Ik zie het gewoon totaal niet zitten om van die flesjes borstmelk in de koelkast op het werk te gaan bewaren en dan mee naar huis te slepen. Ik werk ook op kantoor met alleen maar mannen. Vind dat dan een beetje ongemakkelijk :) Maar ondanks dat is er een vriendinnetje dat er maar over door blijf zagen. Dat ik eigenlijk een heel jaar borstvoeding zou moeten geven. Mijn man werkt (toevallig) bij Nutricia. :) Handig :) Dus vind ze dat ik te makkelijk voor flesvoeding kies. enz.. Wordt daar echt moe van. Op ieder feestje gaat het er weer over.

De suikertest was ik :) Ik vond het echt heel erg meevallen. Ik had de voor eerste keer prikken echt honger, maar na het suikerdrankje helemaal niet meer. De verpleegkundige zei ook dat dat wel logisch was na zo'n suikerboost. :) Heb tussendoor lekker huis op de bank een boekje gelezen. Krijg de uitslag wel pas woensdag bij de vk. Dus ik ben benieuwd.

11. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Oh Manste! Stom, sorry 😶 wel fijn dat je tussendoor lekker naar huis kon. Mijn trek was na het drankje ook weg, dat was goed te doen. Ik moest met nog 8 zwangeren + de gewone bloedprikkers 2 uur in de wachtkamer zitten. Lopen mocht niet en liggen kon niet. Uiteindelijk kreeg ik natuurlijk als enige een privekamer 😉 toen ik eenmaal kon liggen knapte ik wel heel snel weer op. Boek had ik mee, maar ben ik dus niet aan toe gekomen. Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Hopelijk ook goed nieuws!

Oh wat vervelend zo'n vriendin die zo door blijft zagen. Ja, ik word er soms ook gek van. Dacht eerst ook misschien alleen mijn verlof omdat ik op mijn werk net als jij niet zie zitten. Maar heb nu toch de knoop doorgehakt om meteen voor de fles te gaan. En het is toch fijn als je je kindje nog een paar maanden wat mee kunt geven? Snap dat je je ongemakkelijk voelt om tussen die kerels te moeten gaan kolven

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Flesvoeding of borstvoeding: Ik vind ook dat mensen je tegenwoordig bijna verplichten om borstvoeding te geven, of anders praten ze je wel een schuldgevoel aan als je het niet doet. Dat zou niet mogen. Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken. Ik ga wel proberen om borstvoeding te geven, maar als het niet wilt lukken schakel ik ook wel om hoor. Ook al is het ziekenhuis daar zogezegd 'tegen'...Lijkt me ook wel handig dat de papa dan eens een flesje kan geven. ('s nachts bijvoorbeeld, met borstvoeding komt het echt altijd bij de mama's terecht, he). Ik zou het ook niet zien zitten om op het werk af te kolven hoor, dus ik begrijp jullie volledig.

13. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @borstvoeding/flesvoeding; ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen hoor. Vind echt dat je af en toen dood en doodziek wordt van die borstvoedingmaffia. Laat iedereen toch in zijn waarde!
    Ik ga borstvoeding proberen, als het lukt: prima. Zo niet? Hoppa zo over op de fles. Daar ga ik echt niet moeilijk over doen. Moet ik dan serieus met een overstuur kind koste wat het kost borstvoeding geven? Dacht het niet.
    En als borstvoeding lukt, voor het einde van zwangerschapsverlof is ze op de fles over. Ook ik zie het niet zitten om te kolven op het werk.
    Nou, mijn schoonmoeder viel van d'r stoel. Wat ik de kleine wel niet aandeed! Uh, sorry? Ja, dat was toch verschrikkelijk..eerst de kleine verwennen met de borst en vervolgens de fles gaan geven.
    Ben er verders maar niet op in gegaan.
    Het is tegenwoordig zo'n gedoe en gezeik dat borstvoeding/flesvoeding verhaal. Je wordt onderhand bang om voor je eigen mening uit te komen.

14. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    #2154 julia26, 9 jul 2016
    Laatst bewerkt: 9 jul 2016
    Nou meiden, ik ben blij dat jullie het herkennen. Ben ik dus niet de enige die daar tegen aan loopt. Wij hebben vanmiddag 3D/4D pretecho. Ben toch wel benieuwd. Had hem uit mezelf niet zo snel geboekt, maar vrienden van ons hebben het cadeau gedaan en nu krijg ik er toch wel zin in 😀

Mijn babyalbum begint straks met foto van mijn eicellen voor de punctie, foto van het embryo voor de terugplaatsing, foto van het embryo na de terugplaatsing en dan de 'gewone' echo's. Dat is dan het enige leuke aan de MMM dat je dat later kunt laten zien. Staat zelfs datum en tijdstip op van terugplaatsing in mijn buik 😂 gisteren legden we dat allemaal naast elkaar. Wat een wonder is zo'n kindje toch he meiden! Voor iedereen natuurlijk, maar ik bedoel als je het proces zo ziet van in januari een eitje tot nu na 26 weken een compleet kindje

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Leuk Julia!! Hoe laat heb jij hem? Wij gaan ook vanmiddag. Gisteren te horen gekregen als cadeautje van mijn ouders. Echt heel lief.
    Het is en blijft inderdaad een wonder...
    En wat prachtig dat jij zo'n mooie rij met foto's hebt..echt vanaf het begin! Heel mooi... Dat koester je voor altijd.
    Geniet vandaag!!!

16. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Dat koester ik inderdaad! Mijn eicellen heb ik nooit eerder foto van gehad, maar omdat deze controle op mijn verjaardag was zei ze 'leuk, voor in het plakboek later voor je kindje en kreeg ik het mee. Nooit gedacht dat daar 6 maanden later een klein meisje uit ontstaan zou zijn! Inderdaad helemaal vanaf het begin.

Wij moeten om 14.45. Jullie dan? Wat superlief van je ouders. Jij ook lekker genieten, veel plezier!!!

17. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dat is echt super lief van haar zeg! Ik heb mijn eicellen helaas nooit op foto gekregen.
    Vind het echt een mooi idee! Zeker als je de rest van de foto's ook hebt..

Ik mag om 13.30. Ben heel benieuwd haha

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat leuk, een foto van je eicellen! Ben benieuwd hoe dat eruit ziet :-D

Ik heb gelukkig zo geen last vande borstvoedingmaffia, eigenlijk nog weinig vragem of opmerkingen over gekregen.
    Ik zeg ook gewoon altijd dat ik borstvoeding ga geven, als het lukt.
    Ik zie ook op tegen het kolven op het werk, lijkt me niet zo evident in een school, maar langs e andere kant zou ik ook graag volhouden tot 6 maanden omdat je dan je lichaam zo kan krijgen dat je genoeg melk hebt om sochtends en savonds nog te voeden, wat ik wel leuk zou vinden.

Maar ik zie het allemaal wel als het zo ver is :)

19. ManSte

ManSte Niet meer actief

julia; wat leuk! Ik heb ook geen foto van mijn eicellen meegekregen. Maar het is idd heel bijzonder!

jula en bagheera; veel plezier bij de echo's!

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Nou hier is de echo verplaatst :( mevrouw ligt in stuit en helemaal dubbelgevouwen (echt voet tegen hoofd) dat we geen gezichtje konden zien. Alleen maar voetje. Maandagavond poging 2.

Deel Deze Pagina