Taj: Heel veel plezier vanavond! Hopelijk wilt je meisje zich laten bewonderen! Julia: Pfoe, wat een lange dagen...nog even volhouden en dan rusten! Manste: Wat grappig dat je wakker geschopt bent! Hier voel ik eigenlijk meestal vrij zachte bewegingkjes, zoals bij Pinkie denk ik. Maar af en toe krijg ik wel ineens een harde 'duw' in m'n zij, daar schrik ik dan altijd even van, maar ik vind het wel leuk hoor! Gisteren stond m'n buik trouwens echt in een bobbel langs één kant, de andere kant voelde gewoon plat aan, haha...bizar! M'n navel begint trouwens wat te vervormen ook.
Veel succes met de echo Taj! Hoop inderdaad voor je dat ze lekker meewerkt! Heeft iemand van jullie al last van lekkende borsten? Mijn borsten zijn de laatste week weer een stuk gevoeliger, vraag me af of dat betekent dat er iets 'aan zit te komen'
Pinkie: Nee, nog geen last van. Waar ik wel wat last van heb is als ik 's avonds in slaap wil vallen, dat m'n benen wat onrustig zijn. Nog niet heel hevig of zo, maar het is toch wel vrij irritant. Misschien dat ik binnenkort toch weer vitaminen bij ga nemen dan. (als ik er deze keer niet meer misselijk van word, tenminste)
@pinki; nee ik heb hier ook nog helemaal geen last van gehad. Ik heb wel overal al gelezen dat dit erbij hoort, maar hier nog niks te zien. @moby; ik heb heel vaak dat (wanneer ik op mijn rug lig) de ene kant van mijn buik dikker is (of wordt door de bewegingen) dan de andere kant. Eigenlijk altijd de rechter kant. Rusteloze benen, nog niet echt last van, soms een beetje.
Bij mijn beste vriendin kwamen de lekkende borsten al rond 6 maanden, bij anderen helemaal niet voor de bevalling. Ik heb voor alle zekerheid toch maar van die pads in huis gehaald, je weet maar nooit :-D Ik ben nu weer wat aan het bijlenen ivm praktische zaken, is allemaal toch ingewikkeld hoor... Ik lees nu dat je uitkering voor je verlof 82/75 % van je brutoloon is, en dat er nog maar een klein deeltje belastingen is afgehouden. Dat betekent dus dat je daar het volgende jaar wss een flink stuk van moet gaan terugbetalen, maar heeft iemand een idee hoeveel je dan best aan de kant zet? (Dit zal wel weer een Belgie/Nederland verschil zijn )
Succes bij de echo taj! Lekker genieten! Hier ook geen lekkende borsten. Denk dat het maar afwachten is of je het wel of níet krijgt.. Grappig dat je wakker geschopt bent manste. Ze zeggen dat het nog erger kan haha. Hier vandaag de wolkjes op de muur geplakt boven zijn bedje. Zometeen komt er iemand van de kraamhulp voor intake.
@pinki; fijn te horen dat je ook vriendinnen hebt die geen last hebben gehad van lekkende borsten. Ik maakte me hier stiekem al een een klein beetje zorgen om. Ik wil toch wel graag borstvoeding gaan geven. Ik heb ook al een pak zoog compressen in huis. Een vriendinnetje had die over nadat ze gestopt was met borstvoeding, en het was nog een nieuw pak. dat bijlenen; ik denk inderdaad een België/Nederland verschil, want ik heb geen idee waar je het over hebt? @taj; nog een paar uurtjes aftellen! Veel plezier! @mimi; jep... Ik heb nu al een paar keer aan het einde van de dag echt last van mijn rechterrib. En dan ben ik nog maar 28 weken! Maar goed, ben wel dankbaar dat ik het kindje nu zoveel voel.
Bijlenen moest bijlezen zijn, stomme autocorrect Maar het is hier zo dat als je een uitkering krijgt, je eigenlijk een "bruto" uitkering krijgt, het ziekenfonds houdt nog maar een klein stukje belastingen op voorhand af. Dat wil zeggen dat je dus achteraf nog een stuk belastingen moet betalen op hetgeen je gekregen hebt, dat verloopt dan via je afrekening van de belastingen het jaar erna. Ik vind het gewoon een beetje vaag hoeveel dat precies gaat zijn, ik zet het liever aan de kant zodat we niet voor verrassingen komen te staan bij de belastingafrekening
@pinki; dat gaat hier in NL inderdaad anders. De zwangerschapsuitkering wordt aan mijn werkgegever uitgekeerd, en ik krijg "gewoon" mijn loon van mijn werkgever. Wel weer verwarrend bij jullie. Kun je het niet ergens navragen? Hier kun je daar namelijk het UVW voor bellen of mailen...
Moby, slabbetjes komen straks altijd van pas dus is het verhaaltje niet voor niets geweest Mimi en Julia, fijn dat bekend is dat jullie wat meer ijzer nodig hebben. Kun je nagaan dat als je net binnen de waarden zit het toch nog zijn weerslag kan hebben. ManSte, die extra echo's zullen nog geen straf zijn lijkt me (en hopen dat straks de groei bijgetrokken is). Leuk hé, dat wakker schoppen . Bij mij is het ook meestal rond 5 uur maar kan er wel weer mee in slaap vallen. Taj, wat rot dat je de kleine even nauwelijks voelde. Gelukkig dat het nu verklaard is. Moet je nog in de gaten houden of je ze weer beter gaat voelen? Veel kijkplezier vandaag met de pretecho en hopen dat ze snel weer anders gaat liggen. Julia, je hoeft je niet te verontschuldigen als je minder tijd voor ons hebt hoor . Zijn lange dagen op het einde van het schooljaar. Straks fijn vakantie. Weet je al hoe je je dagen vol gaat maken? Moest je nog werken na de vakantie? Borsten, heb ik nog geen last van gehad dat ze gevoeliger worden of zelfs gaan lekken. Navel, ik lees dat de navel van Moby al begint te vervormen. Hebben meer van jullie dat? Ik merk wel dat ik veel naar mijn navel kijk. Toen mijn buik begon te groeien kon ik een tijdje in mijn navel kijken als ik op mijn rug lag (door de bolling van de buik) en nu de tshirts wat strakker worden zie je duidelijk een deuk in de buik waar de navel zit (moet ik ook telkens naar kijken). Ik vraag me ook af wanneer mijn navel gaat ploppen. Af en toe voel ik me geobsedeerd door mijn navel Rusteloze benen heb ik gelukkig ook nog niet. Weet wel dat ik altijd moet opletten dat ik geen kramp in mijn kuiten krijg (heb ik altijd snel last van s nachts als het afkoelt en mijn benen niet warm genoeg zijn). Merk nu als ik me 's ochtends nog uitrek na het slapen dat ze geneigd zijn om in kramp te schieten.
Klinkt inderdaad beter geregeld bij jullie! Krijgen jullie dan ook gewoon je volledige loon uitbetaald? Want hier scheelt het dus wel een stukje met je gewone loon! Het is ook echt allemaal een heel bureaucratische rompslomp, je moet een papier laten invullen door je vroedvrouw/gyn en dat moet je dan naar je mutualiteit (ziekteverzekering) sturen bij het begin van je moederschapsrust. En zij sturen dan geloof ik weer wat papieren terug. En pas als dat allemaal geregeld is wordt je uitbetaald... Na de geboorte moet je dan weer geboorteattesten alle kanten uitsturen. Lijkt me toch veel handiger als dat allemaal rechtstreeks via het bevolkingsregister geregeld werd... Zij weten dat je een kindje gekregen hebt, kunnen zij dat dan niet laten weten aan de diensten die instaan voor kinderbijslag etc... Achja Bij de volgende kleine gaat het misschien allemaal een pak vlotter! Alhoewel, mijzelf kennende ben ik dat dan alweer allemaal vergeten :-D
@lysta; hier wordt mijn navel wel steeds ondieper. Voor mijn man is het ook een obsessie, die hoopt dat die naar buiten plopt @pinki; jep, hier volledig loon. Is inderdaad wel fijn, helemaal omdat bij een eerst kindje mijn contract pas na mijn verlof veranderd (naar 3 dagen) krijg dus tijdens mijn verlof ook fulltime uitbetaald. Je hoeft ook niet door te geven wanneer het kindje is geboren. Dit doet de gemeente via het bevolkingsregister. Idd wel relaxt dus hier.
@ geruststelling - fijn meiden dat jullie even bij de baby mochten spieken en alles goed is. @ ijzer - hier ook te laag (door het bloedverlies), slik 3 keer per dag medicatie. @ ligging - ik voel de schopjes nog steeds ergens anders, best wel beweeglijk in de buik. Maandag heb ik weer controle bij de verloskundige. Vanmiddag vervolgonderzoeken in het ziekenhuis. Gisteren mijn opleiding afgerond, alles in een keer gehaald. Nu mag ik mijzelf dus GZ psycholoog noemen yeah
@pinkie ik blijf me erover verbazen hoeveel jullie moeten regelen en hoeveel dingen anders zijn. Zoals al gezegd werd: wij moeten 1 maand van tevoren onze geschatte bevallingsdatum doorgeven en wanneer we willen stoppen en krijgen dan of van UWV volledig loon of UWV maakt loon over naar werkgever. Wat apart dat jullie niet volledig loon krijgen?? Hebben jullie dan weer ergens anders voordeel wat wij niet hebben?? @lekkende borsten: ook hier nog geen last van @ navel: die begint hier nu wel een beetje te ploppen haha @rusteloze benen: niet echt rusteloos, soms op het werk als ik te lang gezeten heb. En heel soms S nachts kramp in mijn kuit.. @lynn: gefeliciteerd meid! Moet een heerlijk rustgevend gevoel geven succes vanmiddag!!
@Lysta, ik heb haar alweer gevoeld. En gister bij de pretecho bleek ze ook weer een beetje gedraaid. Alleen ligt ze nu dus in stuit. Maar wel weer verticaal. Dus ik voel haar ook weer goed. Maar mocht het nog eens gebeuren moet ik gewoon even bellen. Dat werd gister ook weer benadrukt. Niet er van uit gaan dat ze vast wel weer dwars ligt. Altijd even bellen als ik haar minder voel. En dat zal ik ook zeker doen mocht het gebeuren. Mijn navel is overigens nog hetzelfde als voor mijn zwangerschap. Het is nog steeds een uhm 'gat' haha. Ziet er niet uit alsof hij ondieper is geworden. En eruit 'geplopt' dus al helemaal niet. Benieuwd of er nog wat aan gaat veranderen. @Lynn, gefeliciteerd! Goed zeg! En succes vanmiddag! Nou, hier dus gisteravond de 3D/4D echo gehad. En het was echt GE-WEL-DIG. Ons dametje heeft wel een voorkeurspositie haha. Net als bij de 20 weken echo lag ze helemaal dubbel. Voeten bij haar gezichtje dus. Tja, dat geeft aparte plaatjes bij zo'n pretecho haha. Dus beetje aan mijn buik geschud, en van rugligging naar mijn zij gedraaid en toen gunde ze ons een FANTASTISCHE blik op haar gezichtje. De foto's zijn zo duidelijk. Ben gewoon echt helemaal verliefd op haar!
Wow Taj, wat mooi! Ik snap dat je er helemaal verliefd op bent, het zijn echt prachtige beelden! Wat een lief snoetje! Lynn: Goed gedaan zeg! Succes vanmiddag bij de onderzoeken nog. Pinkie: Ik zou echt niet weten hoeveel belastingen er achteraf nog gaan betaald moeten worden op de zwangerschapsuitkering, maar lijkt me toch dat dat niet al te veel kan zijn? Heb er in ieder geval nog nooit iemand echt over horen klagen. België is inderdaad een verschrikkelijk land als het op administratie aankomt...Het zou allemaal zoveel simpeler kunnen! Ik snap niet dat ze zwangere vrouwen niet een beetje rust kunnen gunnen in plaats van 100 keer over en weer te laten lopen naar al die diensten (die dan ook nog eens beperkte openingsuren hebben). Ik raak daar dus echt gefrustreerd van! Maar goed...ik probeer me er niet te hard in op te jagen. Wij raken alleszins pas binnen 2 weken samen bij de bank, dus m'n aanvraag voor kraamgeld zal nog even moeten wachten