Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Super mooie foto's Taj!

Proficiat Lynn!

Manste ik weet niet of wij veel andere voordelen hebben. We krijgen wel een geboortepremie en dat is wel een aanzienlijk bedrag (1247 euro bij een eerste kind) en meer kindergeld dan jullie in Nederland krijgen. Maar ik denk niet dat dat daar iets mee te maken heeft. Je valt bij je moederschapsrust gewoon terug op een uitkering van het ziekenfonds, hetzelfde als wanneer je langdurig ziek zou zijn, en die uitkering is dus minder dan je gewone loon.

Moby toch een beetje opletten hoor! Je krijgt gewoon een percentage van je brutoloon, dus waarschijnlijk lijkt het alsof je ongeveer evenveel krijgt als je gewone loon, maar daar moeten dus nog belastingen af. Ik heb al dingen gelezen van 25% aan de kant zette , dus dat is toch een behoorlijk bedrag.
    Als je natuurlijk redelijk wat van je belastingen mag aftrekken zoals een hypotheek en pensioensparen enzo, dan zal het terugbetalen wel meevallen, maar dan krijg je zelf natuurlijk minder terug :)

Maar om het nog ingewikkelder te maken, lees ik nu ook dat inkomens van de ziekenkas minder belast worden dan je gewoon loon, dus daardoor kan het ook wel weer meevallen :-D

Grrr, je zou denken dat met duizenden vrouwen die elk jaar deze situatie meemaken, er duidelijkere informatie te vinden zou zijn...

Ik kom misschien een beetje geobsedeerd over, maar we hebben al veel financiële tegenslagen gehad en we zijn bezig met verbouwingen, dus als we plots een rekening van duizenden euro's zouden kunnen krijgen (zo'n vaart zal het wel niet lopen) dan ben ik daar liever op voorbereid...

2. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.638
    381
    83
    ..
    Wat een mooie echo foto's 😄

3. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Lynn, proficiat met het behalen van je diploma. Krijg je vandaag meteen de uitslag van de ziekenhuisonderzoeken?

Taj, fijn dat je de kleine weer wat beter voelt. Stuit kan nog altijd veranderen dus dat is beter voor je gevoel dan zoals ze lag. Fijn dat je altijd weer mag bellen als je haar weer minder voelt. Hele mooie foto's, zo krijg je al een idee hoe ze er straks uitziet.

Pinkie, ik snap goed dat je het financiële gedeelte wilt uitzoeken na de pech die je afgelopen tijd al hebt gehad. Op de een of andere manier zijn financiële zaken nooit overzichtelijk uitgelegd. Kun je niet ergens heen om het mondeling te laten uitleggen?

4. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.638
    381
    83
    ..
    @ onderzoeken.. Helaas er is geen verklaring, wel zijn alle ernstige dingen uitgesloten.. De arts van de mammapoli gaat nu weer in overleg met de gyneacoloog om te kijken of er nog verder dingen onderzocht moeten worden. Ik moet sowieso na de geboorte van de baby weer terug komen..

Voor nu dus fijn dat de ernstige zaken zijn uitgesloten.
    Maandag weer voor gewone controle naar de verloskundige dus daar wordt ook nog alles doorgesproken en gekeken of er nog vervolg nodig is.. Ik ben wel gerust gesteld, dus voor mij mag het wel even zo hihi.. Na de geboorte gaan we wel weer verder..

Hopelijk gaan de medicijnen nu ook snel werken en trekken mijn bloedwaarden weer bij :)

Lief dat jullie zo geïnteresseerd zijn..

5. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Fijn dat alle ernstige dingen uitgesloten zijn. Maar dat er nog geen verklaring is, is dan wel weer jammer.
    Nu hopelijk genieten van de zwangerschap zonder bloedingen en dan na je bevalling weer verder kijken idd..

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat fijn lynn! Gefeliciteerd!
    Hoe was het vanmiddag?

Mooie foto's taj!
    Fijn dat je haar weer meer voelt.

Omdat ik nu in de ww zit en vanuit daar mijn verlof in ga krijg ik helaas ook minder dan mijn salaris. Ik krijg hier 75% van... naja beter iets dan niets.
    Vandaag naar de laatste schooldag geweest, ben helemaal gesloopt. Lekker rustig aan doen morgen 😊

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wel goed dat alle ernstige zaken tenminste uitgesloten zijn Lynn!

Wij hebben hier in de buurt een Facebook pagina 'gift' waarop gratis dingen kunnen worden weggegeven, heel handig als je aan het opruimen bent ;)
    Ben via die pagina vandaag een heleboel spulletjes mogen gaan ophalen: een babycook, een afdruiprek voor flessen, een flessenverwarmer van avent en een microgolf sterilisator. Helemaal blij mee!

8. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lynn: Fijn dat je nu wat geruster kan zijn en dat het niets ernstig is.
    Pinkie: Leuk van die gratis spulletjes.
    Hier: De eerste spataders zijn een feit :( Iemand toevallig een idee waar je van die extreem lelijke steunkousen kan kopen?

9. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Lynn, fijn dat de ergste zaken zijn uitgesloten. Hopen dat het voor de geboorte nog stopt en anders toch zeker daarna. Ik geloof meteen dat je de onderzoeken even beu bent.

Pinkie, gratis spullen zijn altijd fijn

Moby, geen idee daar heb ik nog niet naar hoeven te zoeken. Jammer dat je er al last van hebt.

10. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @pinkie klinkt als een leuke pagina haha!

@moby bij ons zit bij het ziekenhuis zo'n winkeltje. Maar ik weet niet of dat overal zo is..wel balen van de spataders :(

@mimi nu lekker rustig aan doen en even aan jezelf en de kleine denken.

@hier: laatste dingen aan het afronden voor mijn opleiding. Wil alles voor 1 sept klaar hebben. Nog wetenschappelijk verslag uitschrijven en mondeling en dan ben ik klaar..eindelijk! Haha

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    m

Volgens mij kan je zo'n kousen halen in een ziekenkaswinkel? Bijvoorbeeld Vivantia van de CM.
    Als je in Leuven zou komen heb je ook zo'n winkel met allerlei medische spullen op de Bondgenotenlaan, in de buurt van de wibra, maar ik ben niet helemaal zeker dat die daar nog zit.
    De Vivantia winkel is in die straat die uitkomt op de Bond (vertrekkende van Ladeuze), maar het ontgaat me even hoe die straat heet.

Denken jullie ook wel eens na over de wereld waarin je je kindje op de wereld gaat zetten? Ik ben normaal een eeuwige positivist, heb ook het woord 'meliorism' met definitie op m'n arm getattoeerd om mezelf daar steeds aan te herinneren, maar na gisteren heb ik die bedenking toch even gemaakt: in wat voor wereld gaan mijn kindjes opgroeien?
    Eerst de vreselijke aanslag in Nice, dan tot twee uur 's nachts het nieuws in Turkije zitten volgen en ook weer wakker worden met het nieuws dat er al vele doden zijn gevallen en dat er nog steeds veel onrust is...

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ah bedankt Pinkie: Ik was helemaal vergeten dat er zo'n winkels bestaan.
    Wereldnieuws: Ik probeer me een beetje af te schermen van alle beelden, maar ik volg uiteraard wel het nieuws en lees de artikels. Ik had het gevoel dat je beschrijft heel erg toen met die aanslag in de Bataclan, dat bleek achteraf gezien in de laatste cyclus te zijn waar ik toch niet zwanger bleek, maar ik dacht op dat moment wel dat ik zwanger was (hele lange onregelmatige cyclus: ik dacht dat ik toen al 2 weken overtijd was, bleek m'n cyclus plots 4 weken langer te zijn dan die van daarvoor...). Ik vind het uiteraard vreselijk nieuws.

13. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Mijn laatste ronde met anticonceptie was met de aanslagen van Parijs. Zo kijk je uit naar dat je eindelijk zo ver gaat zijn om kinderen proberen te krijgen (ik was de dagen al af aan het tellen) en dan zoiets. Was toen echt een domper. In de kerstvakantie zijn we nog in Antwerpen geweest en zagen daar militaire rondlopen met geweren. Dat was toen voor ons ook bizar (zo ver weg is Antwerpen nu ook weer niet). Wij volgen hier thuis het nieuws niet helemaal (radio en af en toe de nieuwssites), maar dat soort nieuws komt toch binnen. Wat er in Turkije gebeurt is staat los van IS, dat maakt voor mij toch wel wat verschil (ook al is het verschrikkelijk maar kan me niet anders daarin uitdrukken). Verder woon ik eigenlijk in een heel onbeduidend gedeelte van Nederland, maar kan me voorstellen als je in grote of belangrijke steden woont je bij dit nieuws nog ongemakkelijker voelt dan het voor de rest van ons al is.

Pinkie, moet je man ook meer werken of anders werken als dit soort dingen gebeuren?

Ik heb weer een (onschuldige) zwangerschapssymptoom bij: de linea nigra. Kwam erachter na het douchen. Het is nog vaag, maar het is er :)

Vandaag de kamers wat meer op orde maken (mijn man maakt vandaag al één kledingkast erbij en die claim ik meteen) en volgend weekend zal de tweede voor hem af zijn, dus ga de kleren nog eens uitzoeken wat weg kan en bewaard kan worden. Dan kunnen we ook langzaam aan de babykamer beginnen.

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, het staat wel los van IS, maar het kan grote gevolgen hebben voor Europa als Turkije een instabiele staat wordt. Nuja, dat is geopolitiek die te ver gaat voor dit topic :-D

Mijn man is op dit moment voor 2,5 jaar bezig aan een opleiding tot onderofficier, tot nu toe heeft hij dus enkel helemaal in het begin eens een week bewaking in Brussel moeten gaan doen. Als hij niet in opleiding zou geweest zijn, had hij zeker regelmatig moeten bewaken. Voorlopig heeft het dus geen invloed, maar kan zeker.

De linea negra heb ik ook sinds een week of twee! Wel nog heel lichtjes, maar ze is er duidelijk :)

Mijn man is al het hele weekend aan het afbreken (een schouw) dus het is hier momenteel vooral ongelofelijk stoffig. Ik ben echt niet zo'n fan van verbouwingen :-D

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb ook zo'n donkerdere lijn. Mijn vriend vind het wel mooi :)
    Ik heb eindelijk nog eens langer uitgeslapen dan 7.00u...vreemd! Ik was echt moe gisteren dus ik ben blij met de extra uurtjes slaap, nu het nog kan ;)

16. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Zo'n streep heb ik al mijn hele leven. Wat resulteerde in dat mensen wel gingen vragen of ik al eens eerder zwanger ben geweest (dit is echt, echt mijn eerste haha). Het hoort bij mijn lichaam. :)

17. ManSte

ManSte Niet meer actief

hier (nog) geen linea nigra of tijger strepen (striae) te bekennen.

Wel een heel ander oncharmant zwangerschapsymptoom. Ik denk dat ik aambeien heb. :( T is al een week wat gevoelig (niet echt heel pijnlijk, maar wel wat geprikkeld) maar ik heb sinds vrijdag af toe ook een beetje bloed na de ontlasting. (sorry beetje tmi :)) brr... maar van die zalf gehaald bij de apotheek.

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier ook nog geen lijn en geen striae gelukkig.

Komende dagen gaat het warm worden. Nog tips tegen het vasthouden van vocht?
    Voeten hoog en veel drinken ken ik. Nog andere tips?

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Heb tot nu toe nog geen last gehad van vocht vasthouden *hout vasthouden* dus ik heb verder geen tips. Ik hoop dat ik niet te veel last krijg van de warmte, van mij had het gewoon lekker begin de 20 graden mogen blijven hoor, beetje zon en ik ben al heel gelukkig ;)

Pff, ik heb veel te doen vandaag, en ik heb weinig zin om eraan te beginnen :-D
    Mijn man heeft gisteren de schouw in de keuken afgebroken, ontzettend veel stof dus. Hij heeft wel al echt goed opgeruimd en met water gepoetst, maar dat moet toch nog echt een keer overgedaan om nog stof te verwijderen. En ik moet eigenlijk alles wat in de keukenkasten ligt ook afspoelen.m
    En het gras moet ook dringend weer afgereden, zeker als het de komende dagen zo warm wordt, want dan heb ik daar helemaal geen zin in :-D (ik vind het normaal wel een leuk taakje)

20. ManSte

ManSte Niet meer actief

@pinki; haha wat een werk nog. Snap wel dat je daar nu geen zin in hebt. Het is veel te mooi weer. :) Mocht je er toch aan beginnen zorg wel dat je het lekker rustig aan doet ;)

Deel Deze Pagina