Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi, wij hebben ook geen tuin hoor...enkel een koertje maar dat is niet echt verkoelend met deze warmte. Ik doe ook echt alles in slow motion nu!

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ha, ik dacht dat jij ook voor je raadplegingen naar GHB ging :) als je in de hoofdingang binnenkomt, en je gaat naar de aanmeldingen dan kan je kiezen om dat via een computer te doen met je identiteitskaart, of gewoon bij een persoon, maar die zitten er savonds niet meer.

Mimi pfoeh, lijkt me lastig! Ons huis is gelukkig vrij fris. Wij hebben wel een grote tuin, maar momenteel is het binnen frisser. En we hebben nog niet echt een makkelijke tuinstoelen gekocht, dus ik blijf maar lekker binnen zitten ;)

Ik vond de infosessie over borstvoeding wel heel interessant, ook omdat het helemaal niet te 'borstbvoedingsmaffia' was. Ze gaven natuurlijk wel de voordelen van borstvoeding, maar de vroedvrouw zei echt ook meerdere keren dat vooral zelf je eigen keuze moest maken, en dat kindjes met flesvoeding ook gewoon groot worden.
    Wat ik wel niet wist, is dat borstvoeding geven zoveel voordelen voor de mama ook heeft. Is blijkbaar een erg goede preventie voor borstkanker en baarmoederhalskanker.

3. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Rosalyn en Pinkie, verbouwen geeft helaas altijd veel stof en ik weet van de vorige keer bij ons dat je dit nog weken tegen komt (ondanks het poetsen). Gelukkig hebben jullie nog een tijdje voor de kleine er wsl aan komt.

Rosalyn, vervelend dat je borsten al lekken. Wel fijn dat je de babykamer al bijna af hebt.

Mimi, dat zal even schrikken zijn geweest. Gelukkig dat verder alles goed was met de kleine. Geloof dat het niet makkelijk is voor jou om niet te veel na te denken over alles. Hopelijk kan de maatschappelijk werker iets voor je betekenen. Jij moest ook eerder bevallen in het ziekenhuis toch?

Hitte, hier staat s ochtends meteen de zon vol op het huis (met grote ramen) en als de zon draait staat hij s middags/s avonds juist vol op de voorkant van het huis. Dus met deze dagen is houden we de gordijnen dicht met de ramen open (als ik weg ben alleen de achterzijde boven, die ramen zitten achter de rolluiken). Vanochtend op tijd opgestaan om te poetsen zodat ik vanmiddag rustig aan kan doen. In de tuin werken sla ik maar weer over (daar baal ik op zich wel van, eerst al die regen waardoor ik niet in de tuin bezig ben geweest en nu de zon er vol op, en ik kan niet meer zo lang achter elkaar in de tuin werken dus het onkruid heeft het dit jaar luxe. Gelukkig doen de gewone planten daartussen het ook nog goed).

Kleding, voor mij ook op het werk een lange broek. Thuis een legging met een lange top of korte jurk aan (ik heb nog geen zwangerschapstops hoeven te kopen). Vind dat als je zwanger bent je er niet op je charmant uit hoeft te zien, maar op het werk vind ik dat toch nog anders.

Vandaag weer controle gehad bij de vk, alles weer goed. De kleine ligt met het hoofdje naar boven, maar dat had ik wel verwacht. Komende weken kan dat toch nog alle kanten op (en gisteren lag hij weer in mijn andere zij dan vandaag dus die hobbelt flink rond in mijn buik). De vk had de kleine zelfs wakker gemaakt met het voelen dus mijn buik bewoog ook weer goed.
    Ik begin wel sinds een paar dagen last te krijgen van zuurbranden, dat is wel wat minder prettig.

4. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @pinkie knap dat je je ingehouden hebt met shoppen haha!

@mimi tuin is nu ook niet alles haha het is bloedheet bij ons in de tuin. Dus heb alle ramen en gordijnen dicht en dan is het te doen. Zometeen werken. In één ruimte staat een airco..denk dat ik daar de hele dag te vinden ben haha!

@lysta fijn dat alles weer goed was bij de controle! Je kleine zwemt goed rond haha

5. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Lysta: Fijn dat alles goed was! Bij mij ligt ze ook de hele tijd anders, er is ook nog genoeg ruimte. Kan komende weken wel anders gaan liggen!

Ik heb vanmorgen een afspraak bij de verloskundige gehad. Eigenlijk gisteren, maar toen had ze een bevalling dus verplaatst naar vanmorgen. Bloed geprikt tegen antistoffen, bloeddruk was goed en babyhartje ook! Ze dacht dat het te klein was. Maar... ik had diezelfde ochtend een afspraak voor een pretecho. Verloskundige dus gebeld dat er ook een groeiecho aan vast moest. Bleek dat de kleine meid dus helemaal in een gedoken zit, met de voetjes bij het hoofdje. Daardoor kon ze het dus niet goed voelen. Maar ze ligt keurig op schema qua groei! Pretecho was wel lastig te maken, met die voetjes en handjes bij het hoofd. Dus moest ik even flink hoesten en ook even een stukje draaien en lopen. Toen ging ze uiteindelijk draaien en is het toch nog gelukt.

Echt super mooi om te zien, zo'n 3d/4d echo! Wat een techniek!

6. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Lysta en Hay lin! Goede controles. Hier ligt het dametje ook steeds anders. Eerst helemaal dwars en een aantal dagen later lag ze in stuit. Dus dat gaat ook nog alle kanten op. Maar dat is ook te voelen haha. Nu zijn juist de momenten waarop ik niks voel op 1 hand te tellen per dag. Voor de rest gaat het alle kanten op daar binnen.

Gaaf he zo'n 3D/4D echo. :D
    Het is dat zo prijzig is, anders zou ik zo nog eens willen spieken over een week of 5/6.

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    contrles fijn dat het weer goed was!

Tuin: ben dus niet de enige ;) hopelijk koelt het na de buien van vanavond wat af.
    Heb net heerlijk met m'n voeten in een voetenbadje gezeten.

Eerder bevallen: vanaf week 37 gaan ze kijken wat medisch verantwoord is. Volgens de maatschappelijk werken is het voor mij psychisch wel beter om niet te wachten tot 12 oktober. 8 oktober is de dag van onze dochter en dat wil ik graag zo houden. Een verjaardag op die dag vieren zou ik (nu) niet kunnen.
    We hopen zelf dat hij tussen 37 en 38.5 zelf komt! Heb hem al streng toegesproken ;) :D

8. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Alles weeer bijgelezen, leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat en hoe jullie dingen ervaren!
    Mooie echo ook Taj! Wij hebben ook een geweldige 3D echo gehad met mooie foto's, twee zelfs, van een vriendin kregen we ook nog een echo cadeau :)
    Hoe gaat het bij jullie met de kamertjes en het verzamelen van spullen? Hier met de kamer ondertussen een heel eind op weg, zo leuk om haar kamertje binnen te lopen :) er zijn wel nog steeds genoeg dingen om aan te schaffen!
    Ik voel haar gelukkig ook heel goed, ondanks voorliggende placenta. Bij de 3decho bleek dat er een stuk is waar echt een hele dikke laag placenta zit en een stuk waar ze praktisch onder m'n buikwand zit. Ze weet dat stukje dus blijkbaar heel goed te vinden ;) liet ze ook op de echo zien trouwens, dat ze daar ging schoppen haha.

9. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Dit is ons meisje.. 😍😍
    Ook zij lag dubbelgevouwen trouwens, voeten en handen continu bij haar hoofdje 😁

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      12 KB
      Weergaven:
      3
  10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mooie foto Daan!

Mimi hopelijk luistert je kleintje nu al goed naar z'n mama ;)

Wij hadden een bewogen middag hier. Mijn man kwam onverwacht vroeger thuis van het werk, ik blij, dan konden we nog lekker gaan zwemmen in het meer. Dus we maken ons klaar, en gaan naar buiten. Stond de camionette van de buren (die aan het bouwen zijn) bij ons op de oprit, heel dicht bij de gevel met een betonijzer in de laadbak.
    Wij moesten tussen de camionette en de gevel, en mijn man keek naar beneden omdat daar een grote distel staat. Op het moment dat ie weer opkeek, loopt ie knal tegen dat betonijzer aan.

Superveel bloed, gelukkig net naast z'n oog. Een diepe wonde op z'n neus en onder z'n oog een gezwollen blauwe plek.
    Wij dus maar naar het ziekenhuis gereden. Gelukkig daar wel snel geholpen, op drie kwartier stonden we weer buiten, mijn man twee hechtingen rijker.

En dan zijn we toch nog gaan zwemmen :p

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Oh jeetje pinkie wat pijnlijk! Hopelijk geneest het goed en zie je er straks weinig van.
    Moeten jullie nu maar een beetje voor elkaar zorgen ;)

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, helaas is hij nu alweer aan het werk gezet :-s ik kreeg tijdens het eten ineens de ene harde buik na de andere, dus ben toch maar even plat gaan liggen. Lijkt nu wel beter, al voelt m'n buik nog steeds gespannen.

Hebben jullie hier ook soms last van?

13. ManSte

ManSte Niet meer actief

ai pinki, beterschap voor je man!

hier eigenlijk niet zo'n last van harde buiken, alleen als ik echt teveel gedaan heb, maar als ik dan ga zitten gaan ze ook meteen wel weer weg.

14. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Wat een leuk nieuws allemaal van de goede controles en mooie echo's!
    pinkie: Hopelijk herstelt je man goed, zal voor jou ook even schrikken geweest zijn, vandaar waarschijnlijk de harde buiken. Hier heb ik er voorlopig nog weinig last van. Af en toe 's avonds wel, maar als ik dan rustig ga liggen, gaat het wel weer over.

Hier de derde slapeloze nacht op rij....stomme hitte. Het is zo warm bij ons boven dat ik met de ramen open slaap (doe ik anders nooit, wegens nogal veel verkeer 's nachts). Met als gevolg dat ik 's nachts helemaal lekgeprikt word door ellendige muggen...grrr. Ik lig al heel de nacht te krabben. En mijn man ligt naast mij en heeft geen enkele muggenbeet natuurlijk :-s
    Het klinkt misschien heel stom, maar dan komt er ook zo'n stemmetje in m'n hoofd van...stel je voor dat het zika-virus toch tot hier raakt, dan heb ik het vast al opgelopen! En dan kan ik natuurlijk helemaal de slaap niet meer vatten!

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    #2295 Bagheera3, 21 jul 2016
    Laatst bewerkt: 21 jul 2016
    Jeetje Pinkie dat is toch even schrikken. Denk inderdaad dat je harde buiken daarvan komen. Hoe gaat het nu?

Echo's: wat grappig om te lezen dat (volgens mij) tot nu toe ieder kleintje dubbel gevouwen ligt haha. Maar wel fijn dat jullie mooie foto's hebben! Blijft een mooie techniek he.

@moby: pff slechte slapen herken ik. Zeker met deze warmte. Heb sinds week dat ik standaard om 2 uur S nachts wakker wordt omdat ik moet plassen.
    Ow en het piekeren...herken ik ook! Dan niet van het zika virus maar andere dingen. Probeer het van me af te zetten, maar das echt niet zo makkelijk.

Gaan er hier nog meiden op vakantie eigenlijk?

16. ManSte

ManSte Niet meer actief

slapeloze nachten; viel tot nu toe wel mee. Ik word wel een paar keer per nacht wakker om te draaien of te plassen, maar dan slaap ik direct weer in. Maar vannacht was echt hel! Toch eindelijk geveld door de hitte. Voelde me vannacht helemaal niet goed. Ook flink overgegeven vannacht. Rond en uur of 4 maar onder de douche gestapt, en daarna nog 2 uurtjes kunnen slapen. bah bah. Gelukkig heeft het kindje de hele nacht en vanochtend gewoon van zich laten horen. Daar maak ik me dan wel weer meteen druk over.

Bagheera; Nee niet meer op vakantie. Wij zijn in mei drie weken weg geweest. En mijn man neemt vanaf de geboorte nog twee weken vakantie. Maar we zijn nog wel van plan een weekendje lekker met z'n tweeën weg te gaan. Nog een laatste keer voor de baby komt. :)

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    mby dat slechte slapen herken ik. Het is ook zo warm! Ben vanmorgen in de woonkamer gaan liggen, maar op de bank krijg k weer last van m'n bekken... Schiet ook niet op. Vanmiddag maar weer proberen.

Manste wat naar dat je zo slecht was vannacht. Hoe gaat het nu?

Pinkie hoe gaat het met jouw harde buiken?

Bagheera wij zijn in mei al een week Nasr Italië geweest. Vriendlief neemt drie weken vrij na de geboorte. Misschien gaan we nog een weekendje weg, maar niet echt meer op vakantie. Jij?

18. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Dat is schrikken Pinkie! Maar gelukkig is het goed afgelopen en konden jullie toch nog lekker gaan zwemmen ;)

Manste, balen dat je je zo slecht hebt gevoeld..

Balen dat je zo slecht slaapt Moby. Ik weet wel dat t echt bij deze tijd vd zwangerschap kan horen, vooral licht slapen en snel wakker worden, onrustig slapen enz. Hier ook tegenwoordig iedere nacht wakker om te plassen 😁 dat piekeren hoort er denk ik ook wel een beetje bij allemaal.. Zeker als je s nachts genoeg tijd hebt om te kunnen piekeren ;)

Harde buiken heb ik hier regelmatig als ik teveel doe met m'n werk. Ik moet veel tillen en doen en dan merk ik echt dat ik halverwege de dag even moet gaan zitten en het liefst liggen, om m'n lichaam weer de rust te gunnen om te 'herstellen'.

Wij zijn in mei op vakantie geweest, het is voor mij nu lekker aftellen naar verlof en mijn vriend neemt drie weken vrij na de geboorte.

19. ManSte

ManSte Niet meer actief

mimi; nu gaat het wel weer. Veel drinken vandaag. Zit nu een beetje te suffen op kantoor :) Mijn man zei vanochtend inderdaad ook al, dat we vannacht anders maar beneden moeten gaan liggen, daar is het toch een stuk koeler.

20. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Wij gaan niet meer op vakantie: ik doe graag actieve dingen op vakantie en dat gaat nu toch niet meer echt, dus gaan we liever na de geboorte met z'n drietjes een keertje weg (hoeft zelfs niet ver te zijn...de Ardennen of zo) :)
    Wel moet ik voor volgende week nog een weekendje boeken in een bungalowpark voor samen met de schoonmoeder en de twee kinderen van m'n vriend z'n broer even er tussenuit te gaan. Maar ik kijk er eerlijk gezegd niet echt naar uit. Ik kan niet goed tegen al die drukte en zo kort op elkaar zitten...Normaalgezien hadden we beloofd om dat eind augustus te doen, maar dat zie ik helemaal niet meer zitten...Dan liever nu, nu dat ik nog min of meer mobiel ben. Ik merk echt dat ik veel last krijg soms om te stappen. Maar we gaan er het beste van maken uiteraard :)

Deel Deze Pagina