manste wat naar dat je je zo slecht voelde vannacht! Kon je dan vandaag niet lekker een dagje thuisblijven van je werk? moby piekeren kan ik ook goed! Ik slaap over het algemeen nog erg goed, maar kan savonds de slaap soms slecht vatten omdat ik over vanalles en nog wat lig na te denken. vakantie wij slaan een echte vakantie dit jaar even over, omdat we sowieso met de verbouwingen zitten, dus we kunnen de tijd en het geld wel beter gebruiken, en omdat ik me nu ook niet echt meer in staat voel om echt heel lang in de auto tw gaan zitten. En vliegen mag zelfs niet meer denk ik? We zijn op 1augustus wel een jaar getrouwd, en dan gaan we drie daagjes naar een welnesshotel aan de zee, en ook naar de musical van Dirty Dancing kijken, daar kijk ik wel naar uit Harde buiken ben gisteren uiteindelijk in slaap gevallen in de zetel, en daarna was het wel wat beter. Mijn buik blijft wel erg gevoelig, bukken of zelfs de kleine die duwt in m'n buik, zorgt meteen voor een harde buik. Ik doe vandaag dus maar lekker niets
moby; snap dat je daar nu niet zo'n zin in hebt. Zou ik ook niet zo op zitten te springen. pinki; Had waarschijnlijk inderdaad beter thuis kunnen blijven. Maar dat zit niet zo in de aard van het beestje Dat klinkt wel als een heel leuk uitje
Buh, ik verveel me! Ongeveer al mijn vriendinnen zijn op verlof of aan het werk, en mijn man is momenteel met vrienden gaan karten. Ik kan natuurlijk niet mee gaan karten, dat snap ik heus wel, maar ik heb soms het gevoel alsof alle uitjes die hij leuk vindt, dingen zijn die ik niet meer kan doen Zijn beste vriend heeft ook verlof, en die trekt keihard aan hem om mee uit te gaan. En ik wil hem dat best wel eens gunnen, maar ik zou ook graag samen eens wat leuks doen, ook met zijn vrienden, waarom niet. Maar dan iets leuks dat niet inhoudt dat zij veel drinken en ik daar zit met m'n watertje... Het is niet dat mijn vriend supervaak uitgaat ofzo of mij altijd alleen thuis laat zitten, alleen heb ik soms het gevoel dat ik zijn plezier vergal als ik vraag om iets te doen wat ik ook kan. Zo weet ik dat hij zal vragen of hij nog de stad in kan straks als hij thuiskomt. En eigenlijk zou ik ook graag nog de stad in gaan, het is zomer, er zijn leuke terrasjes, dingen te doen met de nationale feestdag, etc. Alleen is dat niet zijn idee van plezier, dus hij doet dat dan wel om mij een plezier te doen, en blijft daarna toch gewoon nog tot een stuk in de nacht pinten drinken met z'n beste kameraad. 'Want nu kan het nog he schatteke!' Ach, ik zou me daar niet druk in mogen maken, hormonen ofzo :-D
Ik snap je gevoel hoor Pinkie: ik vind het ook een beetje dubbel dat m'n vriend gewoon alle leuke dingen kan blijven doen en ik niet. Je weet dat het maar tijdelijk is, maar zelfs als de kleine er is gaat waarschijnlijk automatisch toch de meeste zorg naar de mama's gaan. Mannen hebben op dat vlak toch geluk! Het lijkt hier ook wel dat heel onze vriendenkring alle recepties, babyborrels, huwelijken, communiefeesten en jubilea tijdens mijn zwangerschap gepland heeft! Niet echt leuk als je niet mee mag drinken en de helft van het eten moet laten staan :-s Bovendien zitten die 'deftige' outfits zo oncomfortabel!
Idd, en ik wil hem ook niet verbieden om iets leuk te doen, omdat ik het niet meer kan doen... Maar hij heeft het wel heel goed gedaan net. Hij kwam thuis en zei meteen dat ie me gemist had, en dat hij er zich toch slecht bij gevoeld had dat ik alleen thuis zat. En dan vroeg hij spontaan of ik vanavond nog even mee de stad in ging. En dat zonder dat ik had moeten hinten dat ik me verveeld had, haha
ach schattig Hier gelukkig niet zo'n last van. Door de lange weg die wij nodig hadden om zwanger te worden zitten de meeste van onze vrienden al met een baby thuis, dus wordt er vaak bij iemand thuis een BBQ of spelletjes avond gehouden. Ik moet wel zeggen dat ik het glaasje wijn dat ik daar altijd bij had wel mis, maar dat is denk ik meer omdat het nu niet mag, dan dat ik het echt zo nodig moet hebben
Dat is lief pinkie! Leuk gehad? Heb hier soms ook het idee dat ik meer moet inleveren. Feestjes tot twee uur houd ik niet meer vol. Gelukkig overlegt vriendlief wel veel en zegt hij soms ook uit zichzelf: vrijdagavond lekker even samen? Fijne momenten zijn dat Vanavond gaan we de box ophalen, maar laten hem nog even in de doos tot september. Dan hebben we echt alle grote dingen binnen. Gisteren naar de musical THE bodyguard geweest in Utrecht. Meneer reageerde op alle nummers. Hij was flink aan het dansen in mijn buik. Zo leuk!
Ja dat is leuker, wij hebben nog geen baby's in de vriendenkring, behalve mijn beste vriendin, maar zij woont behoorlijk ver, dus met haar afspreken is een hele onderneming (vooral omdat zij niet kan autorijden, en ze dus met een baby van 4 maanden zitten). Mijn vriendinnen zijn wel meer van het spelletjes doen en bbq enzo, maar mijn man houdt absoluut niet van gezelschapsspelletjes (zo jammer!) en zijn beste vriend is sinds een paar maanden weer vrijgezel na een relatie van meer dan drie jaar, en is weer helemaal into het uitgangsleven. En hij heeft dan zoiets van 'komaan joh, ga nu mee want over een paar maanden is het helemaal gedaan' Ach, ik laat ze maar even Mimi ik ben uiteindelijk toch niet meer mee geweest. We zouden om 9u vertrekken en die vriend oppikken, maar die was dan plots nog bij een meisje en had meer tijd nodig. Dus zijn ze pas vertrokken om half 12, vond ik niet echt de moeite meer, tegen dat we dan in de stad zijn, wil ik toch alweer terug Wat leuk dat de baby reageerde op de nummers! Toch zalig om daar samen van te genieten
@manste vannacht iets beter geslapen?? @vakantie: nee, wij gaan ook niet meer. Vl neemt 3 weken vrij na bevalling en nog 1 week in november ofzo om lekker met het gezinnetje + hond naar centerparcs te gaan.
argh! Daar heb ik zo'n hekel aan. Mijn broer (zit bij ons in de vriendengroep) heeft dit ook heel vaak. Als hij weer een vriendin heeft zie je hem amper, alle tijd gaat dan naar zijn vriendin, maar als hij weer vrijgezel is gaat hij weer door zo'n wilde fase. En als ik of mijn man dan niet mee willen dan krijg je te horen dat je burgelijk en saai bent. Eerst ging mijn man dan altijd weer braaf mee op stap, maar daar is hij gelukkig ook wel klaar mee En dat zo'n vier keer in de afgelopen 5 jaar. Heel veel succes ermee! bagheera; ja vannacht gelukkig weer goed geslapen (op de gebruikelijke plaspauzes na ) mimi; Wat leuk! ik ben in januari geweest, echt een toffe musical!
Ooh wat herkenbaar van een man en zn uitjes. Hij kreeg van de week het aanbod mee te gaan naar de formule 1 in Spa eind augustus. Ze gaan het hele weekend met duinkaarten. Ik heb zitten huilen omdat ik niet mee kon en hij had beloofd dat we een keer samen zouden gaan. Was hij even vergeten in zn enthousiasme toen hij het aanbod kreeg. Gun het hem van harte hoor en ik weet dat ik dat sowieso niet volhoud, maar het stak wel even. Zeker omdat ik mijn grootste hobby (ben een groot liefhebber van pretparken en daarbij vooral achtbanen) ook niet kan uitoefenen (was van de week in de Efteling, wat is dat stom zeg als je bijna nergens in kan), ik word misselijk van gamen dus dat ben ik ook kwijt en koken vind ik ook niets meer omdat ik ineens dingen niet lust. Zucht. Hoe is het met de benauwdheid bij jullie?
@manste fijn dat je weer lekker geslapen hebt! En idd die plaspauzes haha heel fijn! @mimi het lijkt me een hele gave musical! Hoor er goede berichten over!! @benauwdheid: het is opzich te doen. Had het afgelopen dinsdag wel slecht. Nu weekendje bij mijn ouders in Groningen, hier waait het wat meer. Is wel lekkerder haha
Hier heb ik het toch wel behoorlijk benauwd gehad. Vandaag is het eindelijk beter...Ik voelde me echt slecht met die warmte, ook in combinatie met slecht slapen natuurlijk...Gelukkig staat er nu een fris briesje
Vandaag voelde ik voor het eerst dat ons ventje de hik had :-D Tenminste, de eerste keer dat ik me het bewust realiseerde Ik voelde echt al even een regelmatig getik onderin mijn buik, en besefte plots "heee, waarschijnlijk heeft ie gewoon de hik" ! :-D
Grappig is dat hè pinkie! Gelukkig wordt het aankomende week wat koeler moby. Ben ik ook blij van. Word van dit warme weer ook niet echt actief. Vandaag de boxmobiel besteld. We laten er een maken van vilt. De newborn shoot is ook geboekt
leuk zeg! Ik ben ook wel blij dat het komend week wat minder warm wordt. zo rond de 25 graden is prima!
Leuke foto hoor pinkie kan je mooi mee showen.. Ik kreeg van de week nog de vraag of ik net zwanger was, uuhhhh best al lang hehe.. Ben nu aan het wachten op de dakdekker, voor de dakbekleding van onze nieuwe overkapping.. Oohh hij komt eraan..
Hahah pinki, ik vind het wel echt een leuke foto hoor! niks mis mee! (maar dat gevoel, tsja dat denk ik ook wel eens als ik ergens loop en ik zie mezelf dan in een winkelruit ofzo )
Hay Lin, geinig dat je dochtertje in elkaar gedoken lag. Krijg je nog een nieuwe groeiecho of houden ze het dan op deze? Mimi, snap goed dat je niet op 8 oktober wilt bevallen. Fijn dat ze daar rekening mee willen houden. Ben je zelf wel steeds geruster op alles? Daan, leuk die echo cadeaus, ook een mooie foto. Fijn dat ze ook weet waar ze moet schoppen om jou het te kunnen laten voelen. Pinkie, wat een pech voor je man. Dat zijn lelijke dingen om je aan te stoten. Wel een geluk dat het net naast zijn oog is. Hier herken ik het ook wel van mijn man die nog extra dingen gaat doen. Niet zozeer de uitjes, maar wel iedereen nog even helpen. Had ook een aantal weken geleden geëist dat hij afgelopen weekend vrij moest houden om thuis ook iets te kunnen doen (nml onze slaapkamer). Dreig dan ook met de kraamzorg die toch binnenkort ergens langs zal komen en dat dan boven alles af moet zijn. Ik weet dat dat niet helemaal hoef, maar ik zie anders de bui al hangen. Bij andere klussen is toch leuker dan thuis. Leuke foto. Valt best mee nog met je buik, zal meer het idee zelf zijn. Harde buiken, de laatste paar weken als ik veel gedaan had op het werk kreeg ik er wel last van als ik dan later thuis zat. Ben daar het werk ook wat meer gaan afwisselen met wat vaker wat computerwerk erbij pakken. In de tuin werken gaat ook maar een half uurtje en dan weer genoeg voor de rest van de dag. Ben twee keer even onder de douche gaan staan om ze weg te krijgen. Mijn vakantie is vandaag begonnen dus nu kan ik meer rust pakken. Slapeloze nachten. Ik werd al een tijd makkelijker wakker van geluiden (en de kleine is snachts ook actief). Maar sinds een paar avonden ook muggen op de kamer. De beten vind ik dan nog niet zo erg (niet eens aan zika gedacht), maar de muggen die zoemen houden me echt wakker. Heb ik altijd al vreselijk gevonden, maar ik krijg ze nu ook minder makkelijk dood gemept (en dan blijkt het er meer dan een te zijn) Mijn man slaapt weer overal doorheen, die krijg ik daar echt niet wakker voor. Bij mij heeft de kleine de rand van mijn heup gevonden (is blijkbaar leuk om tegen aan te schoppen) dus momenteel ben ik blij dat hij nog verkeerd om ligt, want dan zullen de ribben ook wel leuk gevonden gaan worden. Als mensen mij vragen hoe ver ik ben, dan lijken ze wel teleurgesteld dat ik al 30 weken ben. Toch vind ik dat ik al een duidelijk buikje heb, maar blijkbaar vinden de meeste het maar een kleintje voor mijn zwangerschapsduur. Dan zeggen ze ooit; het is zeker je eerste, vandaar. Daar gaat mijn trotse buikje